Skip to main content

Aby prowadzona przez nas kampania SEO, a także marketingu internetowego, była prawidłowo opracowana, musimy w tym celu sięgnąć, po skuteczne narzędzia. Przydadzą się nam, podczas tworzenia wartościowego contentu, opracowywania audytów naszej konkurencji, jak również analityki prowadzonych działań. Narzędzia te dadzą nam wiedzę o tym, czy nasza strategia rzeczywiście przynosi rezultaty i pozwoli na bieżąco oceniać nowe rozwiązania. Większość firm, jak i samych agencji internetowych korzysta z Senuto i Ahrefs. Bez wątpienia są to najbardziej popularne programy, wykorzystywane w zakresie monitorowania SEO.

Ahrefs jest zbiorem różnych narzędzi, które znajdują swoje zastosowanie podczas tworzenia link buildingu, a także podczas dobierania słów kluczowych i treści na naszą stronę. Senuto w podobny sposób sprawdza się, podczas planowania i monitorowania działań marketingowych. Poza tym ma duże znaczenie w sprawdzaniu i wyszukiwaniu kluczowych fraz. Żeby podjąć decyzję o tym, które z tych narzędzi będzie w naszym przypadku najlepsze, warto jest lepiej poznać oba programy. Jeżeli Ty również zastanawiasz się, czy wybrać Ahrefs, a może Senuto, poznaj wady i zalety obu narzędzi i sprawdź, które funkcjonalności będą przydatne w Twoim wypadku.

Senuto czy Ahrefs

Co łączy Ahrefs i Senuto?

Na początek zaczniemy od najistotniejszych podobieństw, z którymi możemy się spotkać, podczas korzystania z obu tych narzędzi. Jakie funkcjonalności łączą Ahrefs i Senuto?

  • Analiza i sprawdzanie słów kluczowych – zarówno jedno, jak i drugie narzędzie pozwala na skuteczne badanie fraz kluczowych, z tym że korzystają z różnych baz, a Ahrefs odnosi się także do ich mobilnych wersji.
  • Badanie konkurencji – w podobny sposób dają nam możliwość sprawdzenia słów kluczowych rywali, jak również wskazanej strony. Poza tym wskazują nam wspólne frazy kluczowe, które wykorzystujemy razem z konkurencją.
  • Wspomagają ustalanie strategii content marketingu – wykorzystywane są do tego Contnt Planing w przypadku Senuto i Content Explorer w Ahrefs.
  • Dostępność narzędzi na urządzenia mobilne (iOS,Android), jak również te, dostępne dla systemu Windows.

Co różni oba narzędzia?

Poznaliśmy już najważniejsze podobieństwa obu narzędzi, więc czas najwyższy dowiedzieć się, co odróżnia Ahrefs od Senuto?

  • Dokładność – Ahrefs w swym założeniu bardziej i dokładniej analizuje stronę internetową, wskazując możliwości optymalizacji SEO.
  • Linki przychodzące – jedynie Ahrefs daje nam możliwość zarządzania linkami przychodzącymi w taki sposób, aby analizować ich wzrost/spadek w określonym czasie. Dodatkowo dzieli je na linki graficzne i tekstowe, a także prezentuje konkretną ich ilość i wartość źródła, z którego je otrzymujemy. Senuto natomiast ogranicza się do wewnętrznego linkowania.
  • Cena – koszt Senuto wynosi w przeliczeniu od 29 zł miesięczny, jeżeli wykupimy podstawową wersję na rok, natomiast cena za Ahrefs wynosi od 99$ miesięcznie.
  • Google Analytics – integracja z tym narzędzie możliwa jest jedynie w przypadku Senuto. Ahrefs nie ma takiej funkcji.
  • Zaplecze treningowe – w tej kwestii Senuto daje nam więcej możliwości. Są to np. LiveChat, a takżę różnego rodzaju webinary.

Senuto czy Ahrefs

A co w przypadku korzystania jednocześnie z Ahrefs i Senuto?

Znasz już działanie zarówno Senuto, jak i Ahrefs. Masz także świadomość różnic, wynikających z ich funkcjonalności, a także podobieństw w niektórych aspektach. Nie ma w takim wypadku powodów, dla których nie można korzystać jednocześnie z obu narzędzi. Ich pomoc nie wyklucza się wzajemnie. Ma to szczególne znaczenie w kontekście różnic, które występują w działaniu między tymi narzędziami. Skąd takie różnice? Albowiem Senuto korzysta z zupełnie innych baz, niż ma to miejsce w przypadku Ahrefs. Wpływa to w dużym stopniu na wyniki analiz słów kluczowych. Dlatego ich jednoczesne wykorzystywanie może dokładniej uzupełnić naszą wiedzę.

Co jeszcze przemawia za łączeniem działań Senuto i Ahrefs? Bez wątpienia przemawiają za tym niektóre ograniczenia, które mają w swoim działaniu oba narzędzia. Zaliczamy do nich np. układanie kampanii, pod kątem linkowania. Ahrefs skupia się na linkach przychodzących, natomiast Senuto na wewnętrznych linkach na stronie. Jedynie wykorzystanie obu tych narzędzi pozwoli nam zaplanować odpowiednią strategię, a to z kolei zwiększy naszą widoczność i pozycję w wynikach wyszukiwania.

Możliwe, że na podstawie opisanych wcześniej cen domyślacie się, że Ahrefs nie jest polskim narzędziem. Kwestia ta oczywiście wpływa również na jego użytkowanie. Jedno jest pewne. Nadmiar wiedzy w tym przypadku nam z pewnością nie zaszkodzi, dlatego tylko wykorzystanie funkcjonalności obu narzędzi, pozwoli poprawnie zaprojektować strategię marketingową, zoptymalizować stronę internetową, a w rezultacie podnieść naszą witrynę w rankingu wyszukiwarek internetowych.

Senuto czy Ahrefs

Co powinno decydować o wyborze Ahrefs czy Senuto?

Może się oczywiście zdarzyć sytuacja, w której będziesz musiał wybrać, między korzystaniem z Senuto czy Ahrefs. Wybór nie będzie oczywiście prosty i z pewnością warto będzie przemyśleć, które z czynników są w Twoim przypadku najistotniejsze. W tym celu pomoże analiza najważniejszych punktów i określenie plusów i minusów. W jaki sposób zatem wybrać odpowiednie narzędzie?

  • Funkcjonalność – w tej dziedzinie Ahrefs będzie górował nad Senuto. Daje on zdecydowanie większe pole manewru, dzięki wykorzystywaniu Site Explorer, Audytu Strony, Content Explorer, Keywords Explorer i Rank Tracker.
  • Cena – to pewnie jeden z najważniejszych powodów, który decyduje o wyborze. Jeżeli Twój budżet jest ograniczony, to wybór Ahrefs może nie być w Twoim zasięgu.
  • Analiza słów kluczowych – jeżeli potrzebujesz skutecznego narzędzia, dzięki któremu sprawdzisz słowa kluczowe i będzie mógł na bieżąco je monitorować, Senuto sprawdzi się idealnie.
  • Język – nawet jeśli funkcjonalność Ahrefs jest tym, czego szukasz, a cena mieści się w granicach Twoich możliwości, to polskie Senuto może być koniecznością.
  • Użytkowanie – W ty aspekcie Senuto będzie również lepszym rozwiązaniem, bowiem ma dość przejrzysty układ i łatwo się z niego korzysta, również przez osoby niedoświadczone.
  • Pomoc w korzystaniu – to z pewnością będzie istotna kwestia dla osób, dla których kwestie związane z analizą SEO i korzystaniem z tego typu narzędzi nie jest aż tak proste. Senuto daje większe zaplecze naukowe.

Wybór odpowiedniego narzędzia powinieneś zatem zacząć, od określenia swoich aktualnych potrzeb. Jeżeli jesteś w danym momencie na etapie optymalizacji publikowanego contentu, to Senuto będzie wystarczającym wyborem. Pamiętaj, że jeżeli w grę wchodzi korzystanie tylko z jednego narzędzia, to zawsze możesz zmienić go po pewnym czasie.

Jak wygląda sprawdzenie obu narzędzi?

A co, jeżeli same podobieństwa i różnice nie wystarczą, a Ty podejmujesz decyzję na podstawie własnych doświadczeń i opinii? W takim wypadku nie będzie miało znaczenie, które funkcjonalności są bardziej przydatne oraz jakie działania lepiej określają Twoją witrynę. I na to mają swoje rozwiązanie zarówno Senuto, jak i Ahrefs. Co to takiego? Są to rzecz jasna okresy próbne, które stosuje większość programów, czy też platform. Zacznijmy od Ahrefs. Firma co prawda pozwala na korzystanie ze swoich narzędzi, jednak w jej przypadku nie jest to wersja w pełni bezpłatna. Koszt takiego okresu próbnego wynosi 7$ i jest wyznaczony na 7 dni korzystania. Do wyboru mamy dwie wersje:

  • Lite – do celów głównie hobbystycznych i dla małych firm.
  • Standard – wykorzystywana przez profesjonalistów w dziedzinie SEO.

Swoją wersję próbną ma również Senuto. W ich przypadku dostajemy propozycję 14-dniowego okresu próbnego, który jest dodatkowo całkowicie darmowy. W zamian dostajemy dostęp do Pakietu Plus, który skierowany jest do specjalistów ds. digital marketingu, start-upów i freeancerów. W zakresie swoich możliwości pozwala nam na monitorowanie naszej pozycji, w kontekście wybranych słów kluczowych i analizę widoczności. W przypadku chęci wypróbowania innego pakietu, mamy możliwość kontaktu z firmą i poproszenie o skorzystanie z innego pakietu.

Zanim więc podejmiesz ostateczną decyzję, przekonaj się na własnym przykładzie, które narzędzie będzie dla Ciebie najlepsze.

Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na blogu: https://cwierkaja.pl/wiedza

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu