Social Media

Zbuduj swoją markę

Niezależnie od tego, jaki rodzaj biznesu prowadzisz, zależy Ci na tym, aby dobrze kojarzyć się swoim klientom. Wiele firm wkłada masę wysiłku w zbudowanie dobrej relacji ze swoimi odbiorcami. Taką możliwość dają szczególnie social media, za pomocą których możemy bezpośrednio kontaktować się ze swoją grupą docelową.

Oczywiście nie wystarczy samo założenie fanpage’a na Facebooku, aby rozwijać się w sieci. Potrzebne są angażujące posty, przemyślane grafiki, wchodzenie w interakcję z odbiorcami w komentarzach. Jeśli nie masz pomysłu na rozwój tego sektora marketingu, nie musisz się martwić. Wystarczy, że odezwiesz się do mnie, a pokażę Ci, w jaki sposób budować zasięgi w internecie.

Skuteczny marketing w social mediach.

Rynek e-commerce prężnie się rozwija. Dla klientów to dobra wiadomość, ponieważ wiedzą, że wiele towarów i usług bez problemu znajdą w sieci. Ty jednak musisz liczyć się z tym, że konkurencja będzie tylko większa. Dlatego tak istotne jest zbudowanie relacji ze swoimi odbiorcami. Nie chodzi wyłącznie o to, żebyś dostarczył im towaru czy usługi. Chodzi o to, aby byli oni zżyci z Twoją marką.

Z tego powodu obecność w social mediach jest w zasadzie obowiązkowa. Dzięki niej możesz skorzystać z ogromnego potencjału Facebooka, Instagrama czy innych platform społecznościowych. Musisz mieć jednak świadomość tego, że zwykłe dodawanie postów czy odpisywanie na wiadomości to za mało. Jeśli nie będziesz się wyróżniać, to zginiesz w gąszczu innych firm, które również walczą o uwagę użytkowników.

Kluczowe jest zbudowanie zaangażowanej grupy odbiorców marki. Aby to osiągnąć, musisz dostarczać internautom angażujących treści, które zachęcają do skomentowania ich i zostaną w ich pamięci na dłużej. Tak samo ważne jest regularne zamieszczanie postów, dodawanie zdjęć czy relacji. Niech Twoi klienci lepiej poznają Twoją firmę, a może także i Ciebie.

Czy warto prowadzić social media?

Zasadniczo mógłbym po prostu napisać: tak, warto prowadzić social media. Istnieje jednak przynajmniej pięć powodów, które zdecydowanie powinieneś mieć na uwadze, gdy będziesz się zastanawiał nad tym zagadnieniem.

  • Będziesz mógł na bieżąco informować odbiorców o rzeczach związanych z Twoją marką. O wszelkich promocjach, ważnych wydarzeniach, otwarciach nowych placówek. W dodatku szybko zareagujesz na wszelkie pytania klientów dotyczące oferowanych przez Ciebie usług.
  • Dotrzesz do nowych klientów – każdego dnia z social mediów korzystają miliony Polaków. W tym Twoi przyszli klienci.
  • Łatwo określisz swoją grupę docelową – za pomocą narzędzi, które oferuje Facebook z łatwością skierujesz swój przekaz do tych, osób, które mogą być najbardziej zainteresowane Twoimi usługami.
  • Rozwiniesz sprzedaż – social media to kolejny kanał marketingowy, który umiejętnie zarządzany może przełożyć się na wymierny zysk. Dobrze poprowadź komunikację z obiorcami, a szybko przekonasz się, jak ogromny jest to potencjał.
  • Wzrost ruchu na Twojej stronie – social media idealnie komponują się z Facebook Ads. Twórz angażujące posty, buduj swoją markę, poszerzaj grono odbiorców za pośrednictwem płatnych reklam. To wszystko sprawi, że do Twojej strony internetowej będzie docierać coraz więcej osób.

W zasadzie, ciężej znaleźć argumenty za tym, aby nie prowadzić social mediów. To jak? Chcesz, żebym pomógł Ci w zawojowaniu Facebooka?

Zamów bezpłatną wycenę

Wystarczy, że prześlesz nam adres swojej strony WWW lub profilu na FB, a w ciągu 8h skontaktujemy się z Tobą, by omówić rekomendowane działania i wycenę prowadzenia Fan page dla Ciebie.

    Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi.

    Czym są media społecznościowe?

    Social media

    W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez aktywności w sieci. Nawet jeżeli nie sprzedajesz za pośrednictwem Internetu, ciężko o efektywną działalność bez prowadzonego w sieci marketingu, czy też obsługi klienta online.

    Działalność w Internecie może przybierać różne formy. Prowadzenie własnej strony internetowej to obecnie absolutne minimum. Równie istotne są odpowiednio przygotowane działania marketingowe, czy też zapewnienie komunikacji z klientem. Stosunkowo nowym trendem wykorzystywanym do realizowania działalności biznesowej w sieci, są social media, czyli media społecznościowe.

    Serwisy społecznościowe w Polsce

    Czym są media społecznościowe?

    Ciężko o podanie jednoznacznej definicji. Social media, czyli media społecznościowe, lub też serwisy społecznościowe, to platformy internetowe, które pozwalają użytkownikom na wymianę informacji, błyskawiczne komunikowanie się na odległość, a także umożliwiają tworzenie i publikowanie własnych treści. W zależności od serwisu funkcje te są w różnym stopniu rozbudowane. Jedna platforma kładzie większy nacisk na publikowanie fotografii kosztem np. rozbudowanego komunikatora, a inna odwrotnie.

    Serwisy społecznościowe w Polsce

    W Polsce funkcjonuje obecnie szereg różnych serwisów. Najpopularniejsze social media to:

    • Facebook;
    • Instagram;
    • Youtube;
    • Linkedin;
    • Twitter.

    Co daje mi obecność w poszczególnych mediach społecznościowych?

    Tak jak już mówiliśmy, w Polsce funkcjonuje obecnie szereg portali społecznościowych. Posiadanie profilu firmowego na każdym z nich, przyniesie nieco inne korzyści dla Twojego przedsiębiorstwa. Przyjrzyjmy się im zatem nieco bliżej.

    Facebook i Instagram

    Gdy ktoś zapyta o pierwsze skojarzenie z pojęciem social media, większości z nas w pierwszej kolejności przyjdzie na myśl Facebook. Mimo, iż serwis ten obecny jest w naszym kraju od maja 2008 roku, wciąż nie traci na popularności. Sama platforma Facebook została stworzona w 2004 roku przez Marka Zuckerberga, początkowo jedynie w celu ułatwienia komunikacji i wymiany informacji dla studentów Harvardu. Z czasem serwis zyskał światową popularność i jest obecnie jednym z największych graczy w dziedzinie social media.

    Instagram to z kolei „młodsza siostra” Facebooka. Serwis ten stał się popularny w Polsce około 2012 roku. W przeciwieństwie do Faecebooka, który umożliwia publikowanie różnorodnych treści, Instagram pozwala na udostępnianie jedynie fotografii. Serwis ten udostępnia także komunikator, który ma jednak mocno ograniczone możliwości w stosunku do Facebookowego Messengera.

    Co daje mi Fanpage na Facebooku i Instagramie?

    Co daje mi Fanpage na Facebooku i Instagramie?

    Biorąc pod uwagę wszystkie media społecznościowe funkcjonujące w Polsce, platformy Facebook i Instagram dają największe możliwości dla rozwoju Twojego biznesu. Dzieje się tak głównie dlatego, że te dwa social media szczycą się największą liczbą użytkowników nie tylko z Polski, ale z całego świata.

    Decydując się na uruchomienie profilu firmowego na Facebooku i Instagramie, zyskujesz przede wszystkim doskonałe narzędzie dla efektywnego prowadzenia marketingu. Trafienie z reklamą w formie baneru do docelowej grupy internautów jest bardzo trudne. Social media marketing, prowadzony za pomocą Facebooka lub Instagrama pozwoli Ci dotrzeć do znacznie szerszej grupy użytkowników. Istnieje bowiem większe prawdopodobieństwa, że użytkownicy klikną w zdjęcie nowego produktu na znanym im portalu internetowym, niż w przypadkowe reklamy, które wyświetlą im się podczas przeglądania sieci.

    Te dwa media społecznościowe to także doskonałe miejsce do wymiany opinii. Poprzez komentowanie Twoich wpisów i zdjęć, użytkownicy mają możliwość przekazania innym użytkownikom opinii na temat Twoich produktów, czy też poziomu obsługi. Sekcja komentarzy to dla Ciebie doskonałe narzędzie interakcji z użytkownikami. Dzięki komentarzom możesz na bieżąco reagować na potrzeby użytkowników. Jest to rozwiązanie znacznie wygodniejsze niż fora dyskusyjne. Nie wymaga bowiem zakładania dodatkowych kont. Każda osoba na całym świecie posiadająca profil w tych mediach społecznościowych, może dołączyć do dyskusji na temat Twoich produktów i usług.

    Fanpage na Facebooku czy Instagramie to także świetny sposób na pozyskanie nowych klientów. Wejście do świata social media przyniesie z pewnością pozytywny wpływ na budowanie świadomości marki. Twoje posty i zdjęcia są bowiem widocznego dla wszystkich, a poprzez ich udostępnianie przez użytkowników obserwujących profil, dochodzi do rozpowszechniania Twojej marki wśród coraz większej liczby osób. Dla każdej firmy jest to szansa na dotarcie do użytkowników na całym świecie, a co za tym idzie – szansa na to, że Twoje produkty znajdą nowych odbiorców.

    A może Linkedin?

    Linkedin

    Nieco inny charakter ma inna platforma social media – Linkedin. Jest to portal typowo biznesowy. Każdy użytkownik ma możliwość udostępnienia ścieżki swojej kariery zawodowej, informacji o uzyskanym wykształceniu, odbytych kursach i kwalifikacjach, a także przedstawienia swoich umiejętności zawodowych i innych cech, które mogą zainteresować potencjalnego pracodawcę.

    No dobrze, ale co Linkedin może dać mojej firmie?

    Choć wydawać by się mogło, że jest to portal głównie dla pracowników, chcących zaprezentować swoje walory i dotrzeć do jak największej liczby pracodawców, także przedsiębiorstwa mogą osiągnąć wymierne korzyści, zakładając tam swój profil.

    Przede wszystkim, podobnie jak omówione wcześniej media społecznościowe, Linkedin pozwala Ci na dzielenie się z innymi użytkownikami różnego rodzaju treściami. Możesz publikować najnowsze informacje dotyczące działalności firmy, promować swoje produkty czy usługi przy wykorzystaniu rozbudowanych kampanii reklamowych.

    Można więc powiedzieć, że pod względem marketingu portal ten funkcjonuje tak, jak inne social media. Pamiętaj jednak o tym, że na Linkedin występujesz przede wszystkim w roli potencjalnego pracodawcy. Warto zatem zadbać, aby Twój profil dostarczał jak najwięcej szczegółowych informacji na temat firmy i jej pracowników. Warto także regularnie dodawać na portalu swoje oferty pracy. Dzięki temu znacznie ułatwisz sobie proces poszukiwania jak najlepszych kandydatów na nieobsadzone stanowiska.

    Youtube

    Tego social media z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać. Najpopularniejszy serwis z materiałami wideo funkcjonuje bowiem nad Wisłą od początku swojego powstania (luty 2005 roku). Ma on nieco ograniczone funkcje, w stosunku do innych serwisów obecnych w Polsce. Pozwala bowiem jedynie na przesyłanie materiałów wideo, a jedyna możliwość interakcji dostępna dla internautów sprowadza się do sekcji komentarzy pod danym filmem. Niemniej Youtube wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością wśród użytkowników.

    Youtube a promocja marki

    Mimo swoich ograniczonych możliwości, obecność profilu firmowego w tym serwisie, również jest znakomitym pomysłem. Obecność w tej społeczności pozwoli Ci np. na przekazywanie relacji z premier produktów, czy też istotnych wydarzeń z działalności Twojego przedsiębiorstwa. Warto podkreślić, że materiały wideo są niezwykle istotnym elementem marketingu. Nie każdy użytkownik ma ochotę na czytanie długich relacji, czy prezentacji produktów. Ujęcie wszystkich walorów nowych towarów czy usług w kilkuminutowym filmie z pewnością sprawi, że dotrzesz do większej ilości odbiorców.

    Podobnie jak w przypadku innych społeczności, tak i tutaj komentarze pod filmami dostarczą Ci niezbędnych informacji na temat opinii użytkowników o Twoich produktach i usługach. Dzięki komentarzom możesz także wejść w interakcję z użytkownikami i na bieżąco wyjaśniać wszystkie wątpliwości i inne problemy.

    Twitter jako narzędzie we współczesnym biznesie?

    Twitter

    Media społecznościowe w Polsce to także Twitter. Serwis ten jest nieco mniej popularny, niż pozostałe social media. Jest to portal, którego działanie można porównać do minibloga. Użytkownicy umieszczają na Twitterze krótkie wpisy, będące na ogół komentarzem do bieżących wydarzeń. Serwis pozwala także na dodawanie linków, zdjęć, czy krótkich filmików.

    Twitter jako narzędzie we współczesnym biznesem?

    Zaangażowanie swoich sił w prowadzenie profilu na tym portalu ma swoje mocne strony. Przede wszystkim, zyskujesz kolejne narzędzie, pozwalające prowadzić Ci skuteczny, zakrojony na szeroką skalę marketing. Tak jak inne social media, portal pozwoli Ci na informowanie o premierach swoich nowych produktów i ich krótkiej prezentacji. Umożliwi także użytkownikom wymianę opinii. Warto jednak pamiętać, że nie jest to serwis aż tak popularny. W związku z tym Twoje wpisy nie dotrą do takiej ilości odbiorców, jak w innych mediach społecznościowych.

    Prowadzenie profilu firmowego w Social mediach – zagrożenia

    Jednak social media to nie tylko efektywny marketing i pozyskiwanie nowych klientów. To również szereg zagrożeń, czyhających na każdym kroku. Przede wszystkim serwisy społecznościowe to w dużej mierze hejt i dezinformacja. Zakładając profil marki musisz liczyć się z tym, że pojawią się złośliwe komentarze, a nawet całe kampanie wymierzone przeciwko Twojej firmie. Musisz nauczyć się reagować na nie w odpowiedni sposób. Wpisy niezgodne z regulaminem platformy powinny być przez Ciebie niezwłocznie zgłaszane do supportu. Na pozostałe powinieneś reagować w sposób spokojny i wyważony. Nie zawsze będziesz w stanie wszystkim dogodzić.

    Prowadząc profil firmowy w social mediach, musisz być także świadomy tego, że z Twoich zdjęć, wpisów, relacji, a nawet całych kampanii marketingowych może skorzystać każdy. Dlatego tak ważna jest stała kontrola tego, czy ktoś nie wykorzystuje bezprawnie materiałów, do których masz prawa autorskie. Warto od czasu do czasu użyć w tym celu chociażby wyszukiwarki internetowej.

    Social media w biznesie – wybór czy konieczność?

    Obecność w świecie mediów społecznościowych to must have w dzisiejszym biznesie. W czasach słabnącego zainteresowania społeczeństwa programami telewizyjnymi czy radiowymi, jest to niemal jedyny sposób, aby prowadzić efektywny marketing. Ciężko wyobrazić sobie budowanie jakiejkolwiek nowej marki, która szerokim łukiem omija serwisy społecznościowe. Odpowiadając zatem na zadane pytanie: social media we współczesnym biznesie to zdecydowana konieczność.

    Social media rządzą się jednak swoimi prawami. Prowadzenie profilu marki wymaga znajomości i respektowania tych praw. W przeciwnym razie Twoje konto pozostanie niezauważone w natłoku innych, o podobnej tematyce lub, co gorsza, zalany falą niekorzystnych komentarzy osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego. Udostępnianie treści to nie wszystko – trzeba jeszcze wiedzieć w jaki sposób to robić, aby trafić w gusta użytkowników Internetu. Jeżeli chcesz powierzyć swój fanpage w ręce specjalistów od social media – koniecznie sprawdź naszą ofertę!