Skip to main content

Reklama w Internecie to bardzo ważny punkt każdej działalności. Pozwala ona przede wszystkim na zaangażowanie szerszej grupy odbiorców aniżeli standardowa reklama, co jest związane z zyskaniem rozgłosu oraz pozyskaniem nowych klientów. Mimo że nie istnieje żaden przepis gwarantujący sukces reklamy, można wymienić kilka informacji, które znacznie w tym pomogą. Co powinna zawierać reklama, aby można byłoby uznać ją za wysokiej jakości? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule.

Reklama wysokiej jakości - co powinien zawierać idealny przekaz reklamowy?

Elementy reklamy – na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Stworzenie idealnej reklamy to nie lada wyczyn. Należy wziąć bowiem pod uwagę docelową grupę odbiorców, do której skierowany będzie przekaz, a następnie postawić się w roli przyszłego klienta – to od niego zależy, w jaki sposób zostanie oceniona reklama. Szczególną uwagę powinno zwrócić się na kilka podstawowych składników ją tworzących, a mianowicie:

  • Język wypowiedzi, który nie tylko powinien zostać perfekcyjnie dobrany do docelowej grupy odbiorców, ale także przykuwać uwagę oraz budzić emocje lub skojarzenia;
  • Treść reklamy, która powinna być na tyle unikalna, aby była kojarzona z konkretnym przedsiębiorstwem lub marką. W tym przypadku, nie powinno obawiać się zastosowania nowatorskich pomysłów, które wyróżniać będą się sporą dozą kreatywności. Celem reklamy jest bowiem wyróżnienie swojej marki lub przedsiębiorstwa na tle konkurencji;
  • Call To Action, czyli tzw. wezwanie do działania, jakie powinien podjąć klient celem dokonania zakupu produktu lub skorzystania z usługi – przykładowo, odwiedzić stronę internetową lub odwiedzić sklep stacjonarny;
  • Kompozycja i estetyka – dobra reklama powinna być widoczna, ale jednocześnie nie powinna przytłaczać odbiorcy. Ważne jest więc, aby charakteryzowało ją odpowiednie dobranie kolorystyki (barwy powinny być przyjemne dla oka) oraz ogólnej kompozycji. Reklama absolutnie nie powinna zawierać zbyt wielu elementów;
  • Reklama powinna określać również wartość dla odbiorcy, a więc oraz informować o korzyściach płynących z zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Ważne jest, aby nie tylko przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i wzbudzić w nim zainteresowanie, ale przede wszystkim – zasugerować mu, dlaczego powinien zdecydować się na daną ofertę. Należy złożyć swego rodzaju obietnicę, która będzie zapewniała klienta o wysokiej jakości proponowanego produktu lub usługi. W tym celu można także zaproponować dorzucenie czegoś ekstra, np. bonu podarunkowego czy promocji łączącej kilka produktów (typu „kup trzy produkty, a zapłacisz za dwa”;
  • Chcąc znaleźć najbardziej skuteczną formę reklamy, warto testować różne rozwiązania i opcje targetowania, ponieważ nigdy nie ma się pewności, która propozycja będzie cieszyć się większym zainteresowaniem.

Reklama wysokiej jakości - co powinien zawierać idealny przekaz reklamowy?

Kiedy reklamę można uznać za skuteczną?

Idealna reklama w Internecie powinna wiązać się przede wszystkim z korzyściami. Za skuteczną można ją więc uznać wyłącznie w sytuacji, gdy koszt reklamy w Internecie jest niższy niż zysk, który zostanie wygenerowany w ten sposób. Wówczas pozwala to na stały rozwój przedsiębiorstwa lub marki.

Reklama wysokiej jakości - co powinien zawierać idealny przekaz reklamowy?

Konstrukcja reklamy – przydatne wskazówki

W przypadku reklamy w Internecie, istnieje co najmniej kilka rozwiązań, po które warto sięgnąć chcąc promować wybraną ofertę. Aby stworzyć  przekaz reklamowy wysokiej jakości, należy skorzystać z przydatnych wskazówek. Należy pamiętać m.in. o tym, że:

  • Forma przekazu reklamowego powinna zostać dostosowana do budżetu, który chce się przeznaczyć na promowanie oferty oraz określić cel, jaki chce się osiągnąć za jej pośrednictwem – zwiększyć sprzedaż, stworzyć wizerunek marki, itp.;
  • Reklama w Internecie powinna zawierać słowa kluczowe, czyli to, czego poszukują potencjalni klienci. Ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie strony, a co za tym idzie – jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie słowa kluczowe (lub całe frazy) można dobrać za pomocą specjalnych narzędzi, które automatycznie wygenerują pełen zestaw;
  • Na zwiększenie widoczności reklamy oraz podniesienie jej efektywności ma także znaczenie uwzględnienie rozszerzenie – mowa tutaj m.in. o lokalizacji, objaśnieniach, cenie, itp.;
  • Reklama powinna zostać stworzona w sposób unikalny, przedstawiający konkretne dane. Każda informacja powinna prezentować określoną jakość, co ma wpływ na sposób postrzegania marki przez odbiorcę. Absolutnie zabronione jest przedstawianie rzeczywistości całkowicie przekłamanej – w taki sposób można osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego;
  • Format reklamy w Internecie także powinien zostać dokładnie przemyślany – może ona zostać przygotowana zarówno w postaci pojedynczego obrazuvideo oraz karuzeli obrazów, jak i w postaci materiału błyskawicznego;
  • Harmonogram oraz dzienny budżet również powinny zostać określone tuż przed stworzeniem reklamy – pozwoli to na dobranie najlepszego rodzaju;
  • Internetowy przekaz reklamowy powinien być skierowany do konkretnej grupy odbiorców – niektóre z rozwiązań (np. Facebook Ads) proponuje możliwość targetowania, czyli określenia płciwiekuzainteresowańlokalizacji oraz używanego języka – warto skorzystać z tej opcji.

 

Najbardziej efektywne kanały reklamy

Ofertę w sieci można promować na kilka sposobów. Do najpopularniejszych, a zarazem najbardziej efektywnych kanałów można zaliczyć przede wszystkim:

Ta forma reklamy pozwala na wyświetlanie reklamy tekstowej (linki sponsorowane) oraz produktowej w wynikach wyszukiwarki Google, a także na wszelkich witrynach internetowych współpracujących z firmą w ramach programu Google AdSense. System ten pomaga zatem głównie w zwiększeniu ruchu na prowadzonej stronie internetowej.

Facebook Ads

Facebook Ads to system reklamowy oferujący wyświetlanie płatnych treści na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Reklama jest jednak wyświetlana nie tylko na samym na Facebooku, ale także na Messengerze. Ta forma przekazu umożliwia więc nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale także pomaga w budowaniu wizerunku marki – w szczególności, gdy nie jest ona znana.

Pinterest Ads

Reklama na Pinterest opiera się głównie na tworzeniu treści graficznych, jednak istnieje też możliwość skorzystania z opcji dodatkowych, np. karuzele zdjęć, piny aplikacji, promowane piny oraz reklama video.

Psychologia reklamy jako dziedzina pomocna w działaniach marketingowych

Instagram Ads

Ta forma reklamy skierowana jest przede wszystkim do osób zainteresowanymi zaawansowanymi sposobami targetowania. System pozwala na korzystanie z takich form, jak np. obraz, Instagram Stories oraz reklamy karuzelowe. Co więcej, jest to doskonała propozycja dla osób posiadających niewielki, ograniczony budżet.

Twitter Ads

Ze względu na fakt, że Twitter jest mniej popularnym portalem społecznościowym w Polsce, decydując się na skorzystanie z tej propozycji można mieć pewność, że marka zostanie wypromowana skutecznie, jednak należy zrobić to umiejętnie. System pozwala na korzystanie z takich form reklamy, jak np. tweety, video i trendy.

LinkedIn Ads

LinkedIn to portal o charakterze biznesowym, co wiąże się także z inną specyfiką reklam. Mimo iż nadal można korzystać z podstawowych form reklamy (tj. obraz, video, tekst, grafika, itp.), różnią się one opcją targetowania – pod uwagę należy wziąć m.in. wykonywany zawódkompetencjekwalifikacje zawodowe czy ukończona szkoła.

Inne formy reklamy w Internecie

Wyżej wymienione opcje nie są jedynymi, ponieważ istnieją jeszcze alternatywne formy reklamy – niekoniecznie bezpośrednio związane z wyszukiwaniem treści za pośrednictwem wyszukiwarki. Mowa jest tutaj między innymi o obecności w Google Maps i Google Moja Firmaamplyfingu (marketing szeptany, influencer marketing) czy mailingu.

Stworzenie idealnej reklamy to czasochłonny proces, ponieważ należy wziąć pod uwagę kilka punktów, które ostatecznie stworzą jedną, spójną całość. Treść powinna być jasna i konkretna, ale jednocześnie na tyle unikatowa, aby sprawiała, że potencjalny klient będzie w stanie ją zapamiętać. W tym przypadku kluczową sprawą jest umiejętność uczenia się na własnych błędach (metoda prób i błędów), co ma wpływ na możliwość nauczenia się wprowadzania takich zmian, aby reklama była skuteczna.

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu