Skip to main content

Branża drobiarska

Branżę drobiarską można spokojnie określić mianem złotego jajka gospodarki polskiej, biorąc pod uwagę jej ciągły rozwój. I pomimo rosyjskiego embarga, które zostało założone na jaja i drób, krajowa drobiarska branża ma się bardzo dobrze i nic nie wskazuje na to, żeby coś miało się w tym temacie zmienić. Producenci z Polski coraz chętniej i częściej prowadzą handel z partnerami zagranicznymi, zaś zamknięcie rosyjskiego rynku wyłącznie nasiliło tego rodzaju tendencję.

Nasi rodacy handlują już nie tylko na terenie Europy, ale próbują też własnych sił w dalszych zakątkach świata. Według Sławomira Najmana, który jest prezesem Polskiej Agencji informacji, jak i Inwestycji Zagranicznych, otwarcie naszego kraju na rynki pozaeuropejskie, wynika nie tylko z konieczności, ale również z naturalnej ciekawości, jaką odznaczają się Polacy. Embargo nałożone przez Rosję zmotywowało rodaków do odkrywania krajów dużo bardziej odległych, niemniej jednak mających ogromny potencjał, chociażby RPA, Północnej Afryki, Bliskiego Wschodu, czy też Azji, które otwierają się na nasze produkty podlegające pod embargo. Poza tym ograniczenia, które zostały wprowadzone przez Rosję nie wykazują dużego wpływu na rodzimy eksport drobiowego mięsa, gdyż dla polskich hodowców i producentów, najważniejszymi rynkami zbytu są kraje zaliczane do Unii Europejskiej. Obecnie osoby zamieszkujące kraje UE zjadają w przeciągu roku około 12,5 miliona ton drobiowego mięsa.

Przez ostatnie 20 lat można było zaobserwować bezustanny rozwój krajowej drobiarskiej branży. Tenże segment gospodarki od wielu lat odznacza się wysokim poziomem dynamiki, nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych. Każdego roku odnotowywane są kilkuprocentowe wzrosty w zakresie produkcji drobiarskiej, które wynoszą średnio 7-8 procent. Zwiększą się nie tylko produkcja jaj konsumpcyjnych, ale i hodowla pogłowia indyków i brojlera kurzego. Wzrost produkcji dotrzymuje zdecydowanie kroku wzrostowi popytu na drobiowe mięso. O ile jeszcze w roku 1990 wskaźnik spożycia drobiu na jednego obywatela wynosił około 11 kg, o tyle do roku 2020 wskaźnik ten wzrósł wielokrotnie i dzisiaj przewyższa europejską średnią.

Pozycjonowanie w branży drobiarskiej

Największe firmy z branży drobiarskiej w Polsce

Firma DROP S.A. to jedno spośród największych, a przy tym najbardziej nowoczesnych przedsiębiorstw w zakresie produkcji drobiarskiej w naszym kraju. Spółka ta zaliczana jest do czołówki światowej w produkcji bezpiecznej i zdrowej żywności, która odznacza się najwyższą jakością. Produkty oferowane przez DROP S.A. znajdują cieszą się coraz to większym uznaniem, nie tylko wśród krajowych konsumentów, ale również i tych zagranicznych. Ma to swoje potwierdzenie w rosnącej sprzedaży na krajowym rynku i rynkach zagranicznych, ale również w celu wyróżnieniach i nagrodach. Drób stanowiący surowiec do produkowania, karmi się paszami o pochodzeniu roślinnym. Produkcyjne procesy są zgodne ze.syandardami przyjętymi w Unii Europejskiej, zarówno pod względem technologicznym, jak i sanitarnym. Najbardziej nowoczesne technologie, system do zapewniania bezpieczeństwa żywności – HACCP, wysoko wykwalifikowana kadra i stały nadzór weterynarza, przyczyniają się do powstawania wyrobu odznaczającego się najwyższą jakością potwierdzoną licznymi certyfikatami: Halal, GOST, IFS, czy BRC.

Jako drugą co do wielkości firmę drobiarską w Polsce, należy wymienić Cedrob S.A.  To w pełni zintegrowane przedsiębiorstwo drobiarskie mające polski kapitał. Od chwili rozpoczęcia swojej działalności w roku 1991, rozwija się w sposób bardzo dynamiczny. Obecnie spółka stanowi największą w kraju firmę produkującą mięso. Jest liderem w zakresie drobiowej produkcji.

Przeszło 25 lat doświadczenia w prowadzeniu działalności produkcyjnej zgodnie z zasadą ,,od ziarnka, aż do stołu” (poprzez produkowanie pasz, wylęganie się piskląt, hodowlę, aż do chwili uzyskania najwyższej klasy finalnego wyrobu). Sprawia to, iż przedsiębiorstwo ciągle kontroluje jakość własnych produktów na każdym spośród etapów produkcyjnego procesu.

Obecnie wykorzystywana w Cedrob S.A. technologia opiera się na rozwiązaniach niezwykle innowacyjnych. W praktyce oznaczać to będzie spore inwestycyjne nakłady na poczet rozwoju, jak i modernizacji zakładów, ale też ciągłego doskonalenia wdrożonych już wcześniej technologii.

Rozwiązania, które stosuje się na terenie zakładów Cedrob S.A. stanowią dla wielu konkurencyjnych podmiotów, nawet i tych zagranicznych, niedościgniony wzorzec. Śmiało można powiedzieć, iż przedsiębiorstwo to stało się prekursorem w zakresie stosowania nowatorskich technik organizowania produkcji.

Przyjęta strategia produkcyjna, która realizowana jest chociażby dzięki dostarczaniu najwyższej jakości piskląt, jak i pasz celem ich wyżywienia, które produkuje się w działającym już od 2007 roku zakładzie produkującym pasze.

Pozycjonowanie w branży drobiarskiej

Branża drobiarska w Europie

Numer 1 –  LDC

Przedsiębiorstwo francuskie LDC stanowi największego spośród producentów drobiu na terenie Europy. Ma pod sobą 67 zakładów w Hiszpanii, Polsce i we Francji. Roczne obroty plasują się na poziomie ponad 2,5 mld euro. Przy czym firma zatrudnia ponad 15 tysięcy pracy. Rocznie ubija się tam 370 milionów sztuk drobiu. W 2000 roku Grupa DROSED została przejęta przez LCD. Firma ta zatrudniła ponad 1600 pracowników i produkuje obecnie ponad 80 tysięcy ton wyrobów gotowych w przeciągu roku. Grupa ta w 2015 r. dostała pozwolenie od UPKiK na poczet przejęcia przedsiębiorstwa Drop S.A.

Numer 2 – Grupa Plukon Food

Na drugim miejscu pojawiła się Grupa Plukon Food, która posiada 13 produkcyjnych zakładów ubijających w skali roku 354 miliony sztuk drobiu. Dostarcza drobiowe produkty na rynek niemiecki, belgijski, jak i holenderski. Według informacji, które zawarto na portalu Portalspozywczy.pl. grupa Plukon Food ma w planach dalsze kontynuowanie ekspansji swojej działalności na wschodni rynek.

Numer 3 –  Grupa PHW

Grupa PHW jest największym spośród producentów drobiu na terenie Niemiec i trzecim, jeśli chodzi o wielkość producentem europejskim w zakresie drobiowego mięsa. Firma ta przetwarza w skali roku około 354 milionów sztuk drobiu. Grupa ta składa się z przeszło 40 średnich przedsiębiorstw. Polskie przedstawicielstwo Drobimex, które zalicza się do grupy PHW, ma swój zakład w Szczecinie, w którym to ubija się około 120 tysięcy kurcząt w przeciągu doby. W zakładzie tym prowadzi się również rozbiór tuszek i produkcję mrożonych i świeżych elementów z kurcząt. Drugi zakład, który umiejscowiony jest w Goleniowie, zajmuje się produkowaniem wędlin z kurcząt.

Pozycjonowanie w branży drobiarskiej

Pozycjonowanie branży drobiarskiej – o czym trzeba pamiętać?

Pozycjonowanie lokalne

Dobrą praktyką w przypadku pozycjonowania branży drobiarskiej, będzie skupienie się przede wszystkim na lokalnym pozycjonowaniu. Po tym, jak wpiszemy frazę: ,,branża drobiarska online”, już sama wyszukiwarka poda nam najczęstsze wyszukiwania. Dobierając właściwe słowa kluczowe dla biznesu drobiarskiego, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na tak zwane frazy długiego ogona – dużo dokładniejsze w określaniu naszej oferty i usług. Skupiając się na szczegółowych frazach, będziemy w stanie zwiększać własną widoczność, jak również dostosować się do potrzeb naszych klientów. Ponadto, frazy typu long tail zawężają zakres firm konkurencyjnych w wynikach wyszukiwarek.

Zewnętrzne linkowanie (blogi tematyczne, witryny branżowe)

Prowadzenie strony internetowej firmy z branży drobiarskiej to bardzo dobra okazja do tego, aby nawiązywać współpracę z różnymi blogerami, którzy tworzą na co dzień treści mające związek z lifestylową tematyką, jak również dzielą się z czytelnikami zupełnie nowymi poradami, trendami, czy patentami. Zdobywanie odpowiedniej jakości odnośników z innych witryn to niezwykle istotny rankingowy czynnik, który może mieć ogromny wpływ na poprawienie się pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek.

Fanpage zlokalizowany w Social Mediach

Zajmowanie się prowadzeniem profili zlokalizowanych w mediach społecznościowych, pozwala na skupienie się przede wszystkim na marce. Jest to okazja przede wszystkim do tego, aby zainteresować internautów, przekazać im istotne informacje na temat aktualnych promocji, czy też prowadzonych kursów. Przy pomocy różnych gier słownych, grafik, czy też nagród będziemy a stanie zachęcić internautów do interakcji – czy to z użyciem komentarzy, polubień, czy też udostępnień na profilu.

Prowadzenie własnego fanpage’u w mediach społecznościowych jest nie tylko aspektem wizerunkowym. Jeśli chodzi o SEO aktywne prowadzenie konta na portalu społecznościowym, takim jak chociażby YouTube, Twitter, Facebook, czy Instagram, daje nam możliwość pozyskania dodatkowych zewnętrznych linków.

Współpracowanie z influencerami

Obecnie sporą popularnością cieszą się konta zakładane w social mediach, które prowadzą aktywne mamy, które z jednej strony pragną poświęcać się opiece nad dzieckiem, zaś z drugiej nie chcą zrezygnować z zawodowej pracy. To samo tyczyć się będzie osób, które realizują własne pasje, będące cały czas w biegu. Nawiązywanie współpracy z influencerami, którzy we własnych mediach społecznościowych publikują content ściśle powiązany z tematyką lifestylową, jest nie tylko owocne biorąc pod uwagę kwestię finansową, ale również i wizerunkową.

Takiego typu forma promowania jest atrakcyjna także ze względu na spory zasięg. Influencerzy mają swoich stałych odbiorców, którzy obdarzyli ich zaufaniem, zaś polecane przez nich produkty, czy też usługi traktują jako warte uwagi, jak i bardzo interesujące. Influencer marketing jest nowoczesnym i efektywnym sposobem na promowanie swojej marki, który może przyciągnąć coraz szersze grono klientów.

UX witryny

W momencie, kiedy klient zdecyduje się na zrobienie zakupów i natrafi na naszą witrynę, istotne jest, aby miał szansę dosyć szybko się na niej odnaleźć i otrzymać to, czego w danym momencie potrzebuje. Jeśli chodzi o punkt widzenia SEO, na witrynie winien znaleźć się wyraźny podział na kategorie, jak i podkategorie artykułów drobiarskich, zaś ich zawartość powinno się właściwie zoptymalizować pod wybrane frazy kluczowe, które odznaczają się największym wolumenem.

Przeanalizujemy witrynę https://www.drop.pl/

 

witryna drop sa

Tutaj jak zawsze skorzystamy z naszych dwóch ulubionych narzędzi wspierających pozycjonowanie stron : Ahrefs oraz Senuto .

 

Jaki poziom ruchu ma obecnie witryna :

senuto analiza drop

Zrzut ekranu pochodzi z serwisu Senuto .

 

Co można ciekawego zaobserwować na wykresie w maju 2018 był spory spadek ilości fraz które są w topie i od tego czasu witryna praktycznie się nie podniosła. Na pewno podjęcie odpowiednich działań w zakresie content marketingu oraz linkbuildingu mogłoby wpłynąć pozytywnie na pozycje strony a tym samym na ruch.

 

Topowe frazy na jakie domena zdobywa ruch :

 

Keyword Volume
drop 12000
drop sa 200
kaczka barbarie 300
perliczka 13000
drop ostrzeszów 100
drop sa 200
drop sa 200
drop kępno 50
pasztet drop 50
drosed 1300

Można wysnuć wnioski , że na chwilę obecną witryna praktycznie nie jest pozycjonowana i większość ruchu jest wyłącznie na nazwę firmy.

Oceń post
Paweł Wróblewski

Pasjonat SEO, ADS i marketingu, który zamiast gadać głośno, woli działać skutecznie. Prywatnie były rugbistą, wciąż próbujący trenować sporty walki 😉 – Od lat pasjonat MMA, a na forum Cohones zawsze znajdziecie go komentującego najnowsze wydarzenia w świecie sportów walki. Po studiach informatycznych, gdzie gramatyczne potknięcia nie były mu obce, postanowił że mówi i pisze to, co naprawdę myśli. Nie znosi marketingowego pitu-pitu i czarowania!

Leave a Reply

Close Menu