Skip to main content

Facebook to jedna z popularnych platform społecznościowych na całym świecie. Konto na Facebooku mają miliony osób, z których duża część może stać się Twoim klientem. Dlatego tak ważne jest, aby każda firma posiadała tam profil firmowy. Niesie to za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim podnosi rozpoznawalność marki oraz pozwala firmie na znalezienie jej przez internautów, a to z kolei może zwiększyć firmowe zyski. 

Facebook jest największą i najbardziej rozpoznawalną siecią mediów społecznościowych na świecie, co czyni go doskonałym punktem wyjścia dla firm, które chcą rozwijać swoją strategię mediów społecznościowych. 

Ze wszystkich portali społecznościowych Facebook udostępnia Twoją firmę najszerszej grupie odbiorców i oferuje najbardziej wszechstronny zestaw narzędzi biznesowych. Narzędzia biznesowe Facebooka pomagają budować markę online, tworzyć znaczące relacje z klientami i potencjalnymi pracownikami oraz zwiększać ogólną produktywność. Ten artykuł jest przeznaczony dla właścicieli małych firm, którzy chcą generować świadomość marki i tworzyć znaczące kontakty za pośrednictwem Facebooka. 

Oto 8 sposobów, w jakie Facebook może przynieść korzyści Twojej firmie i karierze.

W ostatnich latach niektóre badania wykazały, że Facebook może być szkodliwy dla zdrowia psychicznego. Chociaż spędzanie zbyt dużej ilości czasu w serwisie społecznościowym może być szkodliwe – a firma w przeszłości nie radziła sobie z ochroną Twoich danych – Facebook ma pewne zalety dla firm zwłaszcza gdy jest używany z umiarem. W rzeczywistości Facebook jest jednym z najlepszych sposobów wykorzystania mediów społecznościowych w Twojej firmie

1. Facebook może pomóc w budowaniu Twojej marki online

Twoja obecność w Internecie jest ważniejsza niż kiedykolwiek, ponieważ zainteresowanie konsumentów zakupami mobilnymi i w mediach społecznościowych stale rośnie, a Facebook może być najlepszą okazją do dotarcia do klientów — zarówno tych bliskich, jak i dalszych. 

Z ponad 2,9 miliarda użytkowników Facebooka miesięcznie, żadna inna sieć społecznościowa nie może zaoferować Twojej firmie odpowiedniego poziomu potencjalnej prezentacji. Jako największa i pierwsza sieć społecznościowa, która osiągnęła sukces, Facebook oferuje najwięcej narzędzi integracyjnych w porównaniu z innymi platformami, w tym przyciski obserwowania, logowanie do konta i udostępnianie zdjęć. Narzędzia te mogą prowadzić klientów z powrotem do witryny Twojej firmy i innych treści online, które chcesz wyróżnić.

Zasięg i struktura Facebooka sprawiają, że jest to najbardziej użyteczna platforma, jeśli chcesz dotrzeć do starszej grupy demograficznej.

Fanpage na Facebooku (Meta) - czy warto?

2. Facebook tworzy profesjonalne więzi między konkurentami

Jednym z nadrzędnych celów Facebooka jest łączenie ludzi, zarówno starych znajomych, obecnych znajomych, jak i tych, którzy chcą poznać nowych ludzi. Chociaż nie każda interakcja na Facebooku jest pomocna, istnieją konkretne przypadki, w których sama liczba użytkowników może być korzystna.

Za pomocą Facebooka możesz wymieniać pomysły, a także czerpać wiedzę na temat konkurencji. Możesz wymieniać poglądy z innymi osobami z branży i czerpać inspirację do dalszego rozwoju. 

Aby zrozumieć mocne i słabe strony konkurencji oraz znaleźć obszary, w których Twoja firma może się poprawić, rozważ przeprowadzenie analizy konkurencji.

3. Facebook może zmieniać uprzedzenia

Niektóre kariery niosą ze sobą negatywne stereotypy. Osoby pracujące jako prawnicy, politycy lub sprzedawcy używanych samochodów mogą być postrzegani jako nieuczciwi tylko ze względu na swoją pracę. Facebook może pomóc w pokonaniu tych stereotypów. 

Poprzez nawiązanie bliższej relacji ze społecznością, możesz pokazać bardziej „ludzką’ twarz, a tym samym sprawić, że Ci, co postrzegali Cię źle, zmienią zdanie. 

Kluczem do rozwoju biznesu jest nawiązanie osobistego kontaktu z innymi użytkownikami. Facebook to świetny sposób na nawiązywanie tych osobistych kontaktów ze swoimi klientami. 

Pokazuj na koncie na Facebooku nie tylko działalność firmy, ale także to, co robicie poza pracą, np. cele charytatywne, pomoc zwierzętom, dzieciom. Ludzie kochają takie historie i doceniają. 

Najlepsze usługi zarządzania reputacją online mogą monitorować, budować i utrzymywać reputację Twojej firmy w Internecie, a nawet naprawiać negatywne postrzeganie Twojej firmy.

meta czyli facebook - jak prowadzić konto firmowe?

4. Facebook może pomóc Ci znaleźć najlepszych kandydatów do pracy

Facebook zapewnia bezpośredni dostęp do wszystkich, którzy śledzą Twoją markę. Ta widoczność może przyciągnąć do Twojej firmy najlepszych potencjalnych pracowników.

Publikuj oferty pracy na swojej stronie biznesowej na Facebooku, aby ludzie, którzy byliby zainteresowani pracą w Twojej firmie, jako pierwsi dowiedzieli się, że istnieje możliwość dołączenia. Jeśli nie szukają pracy, mogą skorzystać z funkcji „lubię to” i „udostępnij”, aby powiadomić innych wykwalifikowanych kandydatów, którzy mogą być zainteresowani.

Regularne monitorowanie strony na Facebooku może również pomóc w przyjęciu bardziej ukierunkowanej, proaktywnej strategii rekrutacyjnej. Sprawdź, którzy klienci pozytywnie angażują się w Twoją markę. Czy zamieszczają zdjęcia lub posty, które prezentują Twój produkt i usługę? Odrób pracę domową i wyciągnij rękę; możesz przekształcić namiętnego fana w jeden z twoich najlepszych aktywów.

5. Facebook może zwiększyć produktywność

kampanie reklamowe na FBChociaż wielu twierdzi, że sieci społecznościowe tylko rozpraszają pracowników, może być odwrotnie. Kiedy pracownicy robią sobie przerwy, aby zrobić coś, co ich interesuje, są szczęśliwsi i bardziej produktywni. Jeśli pracownicy mają ochotę na krótką przerwę, aby sprawdzić kanał wiadomości na Facebooku i czują się bardziej związani z przyjaciółmi i rodziną, mogą być bardziej zrelaksowani i skoncentrowani po powrocie do pracy.

Krótkie i dyskretne przerwy, takie jak szybkie surfowanie po Internecie, pozwalają odpocząć umysłowi, co prowadzi do wyższej całkowitej koncentracji netto w ciągu dnia pracy, a w rezultacie do zwiększonej produktywności.

6. Facebook ułatwia generowanie leadów

Facebook wdraża szablony generowania leadów bezpośrednio w swoim Menedżerze reklam, portalu i centrum tworzenia reklam na Facebooku. Reklamy te mogą wysyłać klientom automatyczne wiadomości za pośrednictwem Facebook Messenger, a następnie analizować odpowiedź, pomagając odkryć, czego chce klient w stosunkowo prostym procesie.

Dla małych firm to narzędzie jest pomocnym zasobem do generowania leadów bez ciągłego monitorowania Messengera lub Facebooka na komputerze i reagowania na konta spamowe. 

Automatyczne konwersacje ułatwiają firmom łączenie się z klientami docelowymi, zrozumienie ich zainteresowań, tworzenie listy kontaktów e-mail marketingowych i przekształcanie potencjalnych klientów w klientów płacących.

7. Funkcja wyszukiwania słów kluczowych na Facebooku pomaga znaleźć osoby lub treści

Funkcja wyszukiwania słów kluczowych na Facebooku ułatwia i przyspiesza znajdowanie najodpowiedniejszej treści, gdy jej potrzebujesz. Pozwala wyszukiwać wszystkie rodzaje postów — aktualizacje statusu, zdjęcia, filmy, artykuły z wiadomościami i nie tylko — za pomocą prostych słów kluczowych, tak, jak w przypadku wyszukiwania w Google. 

Aby znaleźć informacje na temat osoby, firmy, wydarzenia lub tematu, użytkownicy wpisują proste słowo kluczowe lub frazę, a pojawią się odpowiednie informacje. Proces ten ułatwia znajdowanie informacji o partnerze biznesowym lub połączeniu sieciowym, nawet jeśli masz tylko ograniczone informacje.

reklama na FB - skorzystaj z oferty cwierkaja8. Facebook oferuje marketing cyfrowy i optymalizację współczynnika konwersji

Facebook pomaga użytkownikom kontaktować się i uzyskiwać informacje bezpośrednio od firm za pomocą szeregu określonych przycisków w reklamach na Facebooku. Te funkcje pomagają użytkownikom komunikować się bezpośrednio z małymi firmami w jak najkrótszym czasie. 

Z biznesowego punktu widzenia te funkcje pozwalają firmom poszerzyć swój zasięg o nowych klientów, ułatwiając ich konwersję jednym kliknięciem. Dzięki przyciskom firmy mogą dostosować swoje wezwanie do działania (CTA) na podstawie ich stylów komunikacji i celów konwersji. Te przyciski CTA obejmują między innymi Zadzwoń teraz, Uzyskaj wskazówki dojazdu, Wyślij wiadomość i Kup teraz. 

Sprawdź ofertę- zadbaj o swoją pozycję w wyszukiwarce. Jesteśmy w Twoim mieście https://cwierkaja.pl/pozycjonowanie-olsztyn/

Jak utworzyć konto na Facebooku?

Założenie konta na Facebooku jest bardzo proste i obejmuje kilka kroków. Poniżej znajdziesz prostą instrukcję krok po kroku, jak założyć konto na Facebooku.

Zakładając konto, musimy wypełnić formularz rejestracyjny, który znajdziemy na stronie www.facebook.com.

Zakładanie konta z komputera

  1. Rejestracja konta odbywa się na stronie www.facebook.com.
  2. Musisz podać dane osobowe – imię i nazwisko, e-mail, telefon komórkowy, datę urodzenia, i płeć. Utwórz hasło. Jeśli system wskazuje, że Twoje hasło nie jest wystarczająco bezpieczne, spróbuj dodać więcej znaków lub połączyć małe i duże litery.
  3. Naciśnij – Utwórz konto.
  4. Na koniec musisz potwierdzić wprowadzony wcześniej adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Aby potwierdzić wiadomość e-mail, otwieramy wiadomość na poczcie od Facebooka i klikamy łącze w wiadomości e-mail z potwierdzeniem. Aby potwierdzić numer telefonu komórkowego, musisz wpisać otrzymany SMS-em kod w polu Potwierdzenia, które pojawi się po zalogowaniu.
  5. Musimy również potwierdzić regulamin facebooka.

Fb ads - skorzystaj z oferty ekspertów

Zakładanie konta z telefonu

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby utworzyć konto na Facebooku, jest zainstalowanie aplikacji Facebook na swoim telefonie komórkowym. Aby to zrobić, przejdź do odpowiedniego sklepu z aplikacjami (App Store dla iPhone’ów i Google Play dla telefonów z Androidem), znajdź aplikację Facebook i pobierz ją.

  1. Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji otwórz ją. Na ekranie głównym kliknij Utwórz nowe konto na Facebooku.
  2. Następnie kliknij Dalej.
  3. Wprowadź imię i nazwisko.
  4. Wpisz swoją datę urodzenia.
  5. Wpisz swoją płeć.
  6. Wprowadź swój numer telefonu komórkowego do weryfikacji.
  7. Wybierz hasło.
  8. Na koniec kliknij Zarejestruj się. Jeśli wystąpi problem z Twoim hasłem, system poprosi Cię o powrót i zmianę hasła.

I to wszystko! Aplikacja automatycznie się zaloguj na naszym profilu. Możesz nakazać jej zapamiętanie hasła, dzięki czemu będziesz mógł się zalogować, dotykając aplikacji, bez konieczności zapisywania swoich danych za każdym razem i naciskania facebook zaloguj.

Strona firmowa na Facebooku

Posiadanie konta na Facebooku daje Ci możliwość założenia strony firmowej. To również jest bardzo proste.

Tworzenie fanpage firmy na komputerze

  1. Otwórz swój profil na fb.
  2. U góry strony głównej wybierz Utwórz, a następnie Strona.
  3. Utwórz nazwę strony, czyli najczęściej nazwę firmy.
  4. Wybierz kategorię opisującą stronę, zakres działalności firmy.
  5. Wprowadź dane firmy, takie jak adres i informacje kontaktowe.
  6. Wybierz Kontynuuj.
  7. Dodaj zdjęcie profilowe do swojej strony. Jeśli dodajesz zdjęcie, wybierz Dalej. Możesz to zrobić również później, więc wybierz Pomiń.
  8. Możesz dodać zdjęcie w tle na swojej stronie. Jeśli dodajesz zdjęcie, wybierz Dalej. Aby zrobić to później, wybierz Pomiń.
  9. Po wykonaniu tych czynności wybierz Dalej, aby przejść do swojej nowej strony.

Jeśli nie jesteś pewny, jak założyć konto, skonfigurować je, lub jesteś zainteresowany prowadzeniem FanPage swojej firmy przez profesjonalistów, którzy dzięki odpowiednim działaniom, zamieszczaniu odpowiednio dobranej treści, zgodnie z zasadami SEO przyciągną klientów zapoznaj się z ofertą na www.cwierkaja.pl

5/5 - (1 vote)

Leave a Reply

Close Menu