Skip to main content

Na widoczność strony w Internecie wpływa wiele istotnych czynników. Głównym z nich jest techniczne SEO. Dzięki odpowiednim działaniom na witrynie możemy w znaczny sposób wpłynąć na naszą ocenę u robotów indeksującym, a co za tym idzie – zwiększymy swój zasięg i pozycję w wyszukiwarce Google. Od czego jednak zacząć, jeżeli nigdy nie optymalizowaliśmy żadnej strony internetoweoraz czy warto powierzyć to zadanie zewnętrznej agencji marketingowej?

Czym jest SEO?

SEO (z ang. Search Engine Optimilazation) to nic innego jak optymalizacja witryny internetowej. Samo pojęcie jednak jest dość obszerne i obejmuje swym zakres działania zarówno na stronie, jak i poza nią. Bez wątpienia ma ono bardzo duży wpływ na pozycjonowanie naszej domeny. SEO opiera się więc zarówno na sprawdzeniu prawidłowej indeksacji, struktury strony, jej rankowalności, jak i też klikalności, czeli User Experience. Jak więc widzimy, optymalizacja witryny jest bardzo dużym tematem. Zamawiając więc outsourcingowe usługi marketingowe, na sam początek dostaniemy tak zwany audyt SEO. Jest to dokument, który zawiera analizę naszej strony internetowej właśnie pod tymi kluczowymi, technicznymi aspektami. Dzięki temu dostaniemy obiektywną ocenę i rekomendacje, które warto wprowadzić od razu. Najgorszą rzeczą, jaką można zrobić z audytem, to schowanie go do szuflady i odłożenie go „na później”. Jak jednak wiemy, później nigdy nie nadchodzi, a my zostajemy z nieaktualną wersją swojej strony internetowej.

skuteczne pozycjonowanie z cwierkaja.plNajważniejsze zagadnienia SEO

Wiele rzeczy dotyczących technicznego SEO jesteśmy jednak w stanie zrobić samodzielnie. Potrzebujemy kilkunastu minut, aby zoptymalizować swoje artykuły i zobaczyć widoczne efekty. Warto o nie zadbać na każdym etapie prowadzenia strony internetowej. SEO jest działaniem długofalowym, ale też długotrwałym. Dlatego też efekty pojawią się z czasem. Dobrze jest więc pozostać sumiennym oraz cierpliwym. To na pewno popłaci! Na jakie elementy zwrócić więc szczególną uwagę?

Zdublowany content i brak atrybutów

Stosowanie kopiuj-wklej jest najszybszą metodą do pogorszenia swojego wyniku w wyszukiwarce. W najgorszym zaś wypadku możemy zostać wyłączeni z indeksacji, co jest najpoważniejszą karą ze stroną Google’a. Dlatego też warto zamawiać unikalne treści, które będą wysokiej jakości. Istotna jest także sama długość tekstów. Nie powinna być ona mniejsza niż 2 tysiące znaków ze spacjami. Obecnie tworzone teksty muszą nie tylko być przyjazne użytkownikowi, ale powinny być zgodne co do wytycznych SEO, takich jak słowa kluczowe, o których będzie mowa w następnych paragrafach. Ważne jest również odpowiednie formatowanie. Treści powinny zawierać nagłówki H1-H6, a także pogrubienia, kursywę, czy też wyliczenia.

W publikowanych artykułach nie może także zabraknąć znaczników meta. Tak zwane meta tittle i meta opis to pierwsza rzecz, którą użytkownik zobaczy, zanim wejdzie na naszą stronę internetową. Dlatego też warto, aby były one zachęcające, zawierały wezwanie do działania i odpowiednio słowa kluczowe. Nie dobrą praktyką jest kopiowania opisów, nawet w przypadku kategorii sklepu internetowego, jak też pozostawianie pierwszych zdań artykułu. Dobrze jest poświęcić chwilę na stworzenie jak największej ilości unikalnych meta opisów.

Warto ponadto podkreślić, że zdublowany content to nie tylko kopiowanie treści z innych stron internetowych. Takie sytuacje mogą się zadziać również wewnątrz naszej witryny. Dzieje się tak, kiedy ten sam tekst pojawia się na różnych adresach. Najczęstsze przypadki to listy kategorii, produktów, niepotrzebne szablony itd.

Jednym z najczęstszych błędów przy publikacji treści na stronie internetowej jest brak atrybutów. Przy każdej grafice w artykule powinniśmy ustawić znacznik alt. Jest to tak zwany tekst alternatywny, który pojawia się, kiedy zdjęcie z różnych powodów nie może się załadować. W treści warto więc zamieścić odpowiednie słowo kluczowe lub też opis obrazka, tak aby użytkownik wiedział, co się na nim znajduje.

copywriting seo - zaufaj ćwierkająNasycenie słowami kluczowymi

Słowa kluczowe są to frazy, które mają jak najlepiej odnosić się do oferowanych przez nas usług. Warto więc przygotować sobie własną listę, a następnie porównać ją ze słowami konkurencji. Dzięki temu sprawdzimy, na które frazy mamy możliwość wyróżnienia się, a z którymi lepiej dać sobie spokój. Pozwoli to zawęzić zasięg dla zdefiniowanej grupy odbiorców i zwiększyć wśród niej świadomość naszej marki.

Poszczególne słowa kluczowe umieszcza się następnie w treści artykułów. Warto jednak wkomponować je naturalnie w tekst. Nie należy też przesadzać z ich ilością. Specjaliści SEO szacują, że ich ilość nie powinna być większa aniżeli 2,7%. Znaczenie ma tutaj oczywiście długość tekstu. Dobrze jest jednak przyrządzić taki artykuł, który będzie czytelny i przyjazny dla użytkownika. Dzisiejsze roboty indeksujące coraz lepiej radzą sobie z odróżnieniem contentu, który sprzyja User Experience od tego, który został napisany wyłącznie pod algorytm.

UX w SEO czyli SUXOdpowiedni adres URL

Kolejną rzeczą, na którą patrzą specjaliści SEO to adres URL. Jego struktura jest bardzo ważna. Inaczej może zostać nieprawidłowo odczytany przez wyszukiwarkę. Najważniejsza jest więc hierarchia poszczególnych elementów witryny. Nie powinien jednak być zbyt długi. W przypadku bardzo rozbudowanej struktury witryny, jaką mogą posiadać na przykład sklepy internetowe, warto ustawić adres kanoniczny.

Adres kanoniczny to nic innego jak meta znacznik, który dodaje się do linka, aby wyszukiwarka wiedziała, który adres powinien podlegać indeksacji. W celu ustawienia adresu kanonicznego wykorzystuje się kod HTML podstrony w sekcji.

Przy edytowaniu adresu URL ważna jest także wielkość liter. Należy unikać stosowania naprzemiennie dużych i małych liter, znaków specjalnych, czy też liter spoza alfabetu łacińskiego. W przeciwnym razie może wygenerować się błąd 404, nawet jeżeli strona jest poprawna.

Strony, które nie istnieją oraz Page Not Found

Kiedy nasza strona jest w budowie i chcemy przekierować ją na inny adres, musimy ustawić przekierowanie 302. Jest ono tymczasową zmianą adresu URL. Przekierowanie 301 stosuje się natomiast w przypadku pernamentego przeniesienia strony na inny adres. Trzeba jednak pamiętać, że każde takie przekierowania wydłuża czas ładowania się strony. Dlatego wielu specjalistów SEO radzi z nich korzystać w ostateczności.

W przypadku, kiedy na stronie pojawia nam się komunikat 404 o treści Page Not Fund, może to świadczyć o kilku rzeczach. Ma to miejsce przede wszystkim wtedy, kiedy strona albo nie istnieje, albo jest w przebudowie, a my nie ustawiliśmy przekierowania 301, czy też 302. Może się również taka sytuacja, gdzie mapa naszej strony jest nieaktualna. Dlatego trzeba na bieżąco ją sprawdzać i dokonywać poprawek.

Mapa strony, czyli sitemap.xml to główna rzecz, z której korzystają roboty indeksujące. Zawiera ona wszystkie linki URL, które znajdują się na naszej witrynie. Jeżeli będzie ona nieaktualna i wiele z tych podstron nie będzie już istnieć, możemy mieć o wiele niższą pozycję w rankingu. Nie może jednak dojść do sytuacji, kiedy nie będziemy jej w ogóle posiadali.

Innym ważnym plikiem jest robot.txt. Zawiera on szereg komend, które są zrozumiałe dla wcześniej już wspomnianych robotów Google’a. To w nim umieścimy informacje o tym, że nie chcemy, aby konkretne strony internetowe z jakiś powodów pojawiały się w wyszukiwarce. Warto podkreślić, że jest to pierwsza rzecz, która zostanie odczytana przez roboty.

skuteczne seoPrzystosowanie do nowych urządzeń

Nie jest tajemnicą fakt, że dzisiejsze wyszukiwania odbywają się w większości za pomocą telefonów komórkowych. Dlatego też tak bardzo istotne jest, aby nasza witryny, aby zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych. Wersja komputerowa może być trudna do wyświetlenia i nawigacji, nawet w przypadku telefonów o dużej rozdzielczości. Warto więc zadbać o to, aby strona internetowa była responsywna, intuicyjna i szybko się ładowała. Każdy jej element powinien dopasowywać się do wielkości urządzenia, na którym jest odczytywany. Wszelkie zaś formularze, czy też nawigacja powinna wziąć pod uwagę User Experience. Dlatego zaleca się możliwość jak najbardziej czytelnej struktury strony, na której użytkownik nie będzie czuł się przytłoczony. Jeżeli nasza witryna nie była do dłuższego czasu aktualizowana, najprawdopodobniej będzie wymagała całkowitej przebudowie.

Mówiąc o przystosowaniu mobilnym, nie można także zapomnieć o przystosowaniu do wyszukiwania głosowego. Z roku na rok rośnie liczba możliwości, jakie oferuje nam asystent Google. Dlatego też sporo ludzi zaczyna z niego korzystać. Specjaliści SEO przewidują, że niebawem wzrośnie zapotrzebowanie na długie frazy, które są wypowiadane do urządzenia. Warto o to zadbać już teraz, pamiętając, że język powinien być jak najbardziej naturalny. Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać to, co ludzie myślą, a nie dokładne nazwy kategorii w sklepie. Jest to rzecz, o której warto pamiętać  na każdym etapie prowadzenia strony internetowej.

Pozycjonowanie zapewni sukces twojej firmie.Jak sobie poradzić z technicznym SEO?

Techniczne SEO może wydawać się sporym wyzwaniem. Nawet jeżeli niektóre elementy można wprowadzić od razu, tak też inne wymagają czasu, umiejętności, a także odpowiednich narzędzi. Dlatego warto postawić na marketing outsourcingowy. Przekazanie pracy zewnętrznej agencji pomoże nam uzyskać kontrolę nad naszą witryną i zwiększyć zasięgi. Dobrze więc wybrać firmę, która zajmuje się takimi rzeczami w naszej okolicy. Pozycjonowanie w Gdańsku i w innych miastach na Pomorzu jest rzetelnie wykonywane przez liczne tamtejsze agencje marketingowe takie jak Ćwierkają.

Odpowiednia strategia marketingowa i analiza konkurencji to klucz do sukcesu w Internecie. Dlatego też nie należy zaniedbywać takich rzeczy jak audyt, czy też techniczne SEO. Pozwolą one uzyskać jeszcze lepszą pozycję w wyszukiwarce i pomogą w stworzeniu strony, która będzie jak najbardziej przyjazna użytkownikowi. Optymalizacja jeszcze nie tak dostępna dla każdego. Pozycjonowanie w Olsztynie, czy w innych miastach w Polsce to prosta droga do sukcesu witryny naszej firmy.

Oceń post
Paweł Wróblewski

Pasjonat SEO, ADS i marketingu, który zamiast gadać głośno, woli działać skutecznie. Prywatnie były rugbistą, wciąż próbujący trenować sporty walki 😉 – Od lat pasjonat MMA, a na forum Cohones zawsze znajdziecie go komentującego najnowsze wydarzenia w świecie sportów walki. Po studiach informatycznych, gdzie gramatyczne potknięcia nie były mu obce, postanowił że mówi i pisze to, co naprawdę myśli. Nie znosi marketingowego pitu-pitu i czarowania!

Leave a Reply

Close Menu