4 najlepsze taktyki dla agencji, które pragną odnosić sukcesy i zarabiać jeszcze więcej
1. Podnoszenie cen
Pierwszą zasadą w przypadku chęci odnoszenia sukcesów i zarabiania jeszcze większych kwot, będzie po prostu podniesienie obowiązujących cen. Chociaż z początku może się nam wydawać, iż zwiększenie cen doprowadzi do tego, iż nie będziemy mieć żadnych klientów, bardzo szybko przekonany się, że byliśmy w błędzie. Podnoszenie cen jest bowiem czymś więcej, aniżeli wyłącznie większym obciążaniem swoich klientów.
Jakie korzyści będą mieć z tego starzy klienci?
Pierwszą rzeczą, która przyjdzie nam z pewnością do głowy, to fakt, w przypadku naszych starych klientów, możemy iść po prostu przecenić. Nie jest jedną aż tak źle. Jesteśmy w takim samym miejscu, jak zawsze byliśmy. Niemniej jednak później z pewnością przyjdzie nam do głowy myśl: ,,poczekaj”. Jeżeli będziemy dyskontować naszych klientów, tak naprawdę zwiększymy naszą dostrzegalną wartość. Nasi teraźniejsi klienci myślą obecnie, iż sprzedajemy coś lepszego, co ma większą cenę, ale dostają od nas ofertę. Dając im tego typu ofertę, biorąc pod uwagę cechującą ich lojalność, wzbudzamy jeszcze większą lojalność z ich strony. Zatem, jak można zauważyć, zwiększenie cen będzie dobre dla naszych starych klientów.
Jakie korzyści będą mieć z tego nowi klienci?
Jeśli zwiększymy postrzeganą wartość naszych usług, możemy mieć pewność, iż przychodzący do nas nowi klienci, będą nas postrzegali jako profesjonalnie działającą firmę. Według nich takie przedsiębiorstwo będzie w stanie inwestować i zapewniać wysokiej jakości usługi. Tak naprawdę, z uwagi na to, iż podnieśliśmy ceny, możemy poświęcić znacznie więcej czasu na każdego spośród klientów i wykonywać dużo lepszą pracę, aniżeli miało to miejsce dotychczas. Możemy zadawać sobie pytanie: co najgorszego może się wydarzyć? Jeżeli klient odmówi, zaoferujemy mu atrakcyjną zniżkę. Będziemy wówczas tam, gdzie byliśmy na samym początku.
Jakie korzyści będą mieć z tego nasi pracownicy?
Obniżenie cen jest także istotne dla naszych pracowników. Jeżeli zaoferujemy niskie ceny dla klientów, nie możemy zaoferować im szkoleń, podwyżek, nie możemy ich też zatrudnić jako pomocników albo nie jest nam dane także znalezienie lepszych pracowników. Ale jeżeli podniesiemy ceny, całość ekosystemu, jakim jest nasza agencja, poradzi sobie znacznie lepiej jak dotąd.
Jak poprawi to nasze zasoby?
Wreszcie, co powinno być dla nas najbardziej istotne, o czym napiszemy w dalszej części artykułu, możemy w końcu się odpowiednio przygotować. Możemy zdobyć nie tylko kapitał, ale i zasoby, których w danym momencie potrzebujemy celem odnoszenia sukcesów.
Jeżeli posiadamy wykres odnośnie jakości usług, które oferujemy, i cen, w których sprzedajemy, większość agencji będzie uważać, iż oferuje wspaniałą jakość za niską cenę. Niemniej jednak, prawda jest taka, iż z dużym prawdopodobieństwem właśnie w takiej sytuacji się znaleźliśmy. Pewnie sprzedajemy własne usługi zbyt słabo i z tejże przyczyny nie mamy szansy oferować, tego co jest najlepsze. Powinniśmy być w zupełnie innym miejscu. Powinniśmy zaoferować wysoką jakość, własnych ekspertów spędzających cały dzień na zapoznawani się z ofertą, zaś podniesienie cen przecież na to pozwoli.
2. Odpowiednio przygotowany harmonogram
Podnoszenie cen to tylko jeden z czterech kroków celem odnoszenia sukcesów. Druga istotna sprawa to zachowanie dyscypliny i nie można tutaj iść na żadne ustępstwa. Prawda jest taka, iż jeśli raz pozwoli się na odejście od założonego planu, można zaprzepaścić nawet wielomiesięczną wcześniejszą pracę. Owszem warto szukać nowszych rozwiązań, niemniej jednak trzeba się też trzymać ustalonego harmonogramu.
- każdego roku należy zajmować się odpowiednim dobieraniem słów kluczowych i konkurencyjnymi firmami, wykonując przy tym wszystkim pełną analizę,
- co sześć miesięcy, warto przeprowadzać dogłębną analizę treści. O czym powinniśmy właściwie pisać? Co uległo zmianie w branży, w której działamy? Jakie są różnorodne frazy kluczowe, na które można obecnie pokierować reklamy, mając do dyspozycji dodatkowe zasoby?,
- co kwartał, konieczna będzie obserwacja linków. Jest to na tyle sporym kłopotem, iż trzeba się im przyglądać co kilka miesięcy i przeprowadzać pełną ich analizę,
- każdego miesiąca powinniśmy sprawdzać własne indeksowania. Można to oczywiście komuś zlecić, niemniej jednak w przeciągu miesiąca powinno się przedstawić własnym klientom to, co uległo zmianie,
- co tydzień powinniśmy wykonywać rankingi.
Wykonując wszystkie powyżej wymienione typy analiz, musimy pamiętać o trzech istotnych kwestiach. Wśród nich należy wymienić:
- godziny przeznaczone na poczet konsultacji telefonicznych,
- godziny na konsultacje twarzą w twarz,
- czas na zrobienie raportów.
Może się to nam z początku wydawać nieco przesadzone. Ale niewątpliwie, jeżeli któryś spośród nich do nas wróci i nic nie ulegnie zmianie, nie musimy w ogóle dzwonić, niemniej jednak każda z tych kwestii oznacza dla nas dodatkowe pieniądze w portfelu i, co najbardziej istotne, dużo lepszą jakość obsługi naszych klientów.
Może wydawać się nam to niemożliwe, iż kiedy udajemy się do klienta i mówimy do niego, że nic się nie zmieniło, faktycznie wręczamy mu pewną wartość. Niemniej jednak prawda będzie taka, iż jeżeli pójdziemy do gabinetu dentysty, a ten nam powie, że nie mamy żadnego ubytku, będzie to dla nas przecież doskonała wiadomość. Nie powinniśmy sobie zarzucać w takim dniu: ,,Z jakiego powodu poszliśmy do tego stomatologa?”. Powinniśmy raczej podsumować: ,,Jak dobrze, że udałem się do tego stomatologa”. Kierując się takim samym pozytywnym założeniem, powinniśmy sprzedawać własnym klientom w kółko to samo, mając przy tym nadzieję, iż damy im pewną jasność, której przecież niewątpliwie potrzebują, żeby odnosić sukcesy.
3. Przygotujmy się
Po trzecie, kiedy podniesiemy już ceny i będziemy zarabiać znacznie więcej na własnych klientach, możemy użyć narzędzi SEO, które mają supermoce. Takie narzędzia pozwalają na wykonywanie rzeczy, których ludzie nie potrafią. Możemy znaleźć na przykład samodzielnie wykresy linków. Niemniej jednak, narzędzia mogą zrobić dla nas dużo więcej. Przykładowo mogą nam dać …
Znacznie lepsze leady
Możemy używać narzędzi celem znalezienia odpowiednich możliwości. Na przykład możemy dzięki odpowiednim narzędziom znaleźć w najbliższej okolicy inne warsztaty samochodowe, które mają naprawdę dobrą opinię i posiadają możliwość rangowania, niemniej jednak nie radzą sobie na tyle dobrze, co w SERPach. Chcemy tego dokonać, ponieważ na przykład z powodzeniem obsługiwaliśmy już wcześniej inny warsztat samochodowy.
Lepszej jakości wstępne audyty
Żaden klient, nie będzie chciał wejść do działu sprzedaży zupełnie w ciemno. Zatem czasami, aby osiągnąć sukces warto zacząć swoją pracę od zrobienia świetnego wstępnego audytu.
Szybsze przepływanie pracy
Oznacza to, iż dużo szybciej zarabiamy większe pieniądze. Jeżeli możemy każdego roku przeprowadzać analizę fraz kluczowych w czasie o połowę krótszym, z uwagi na to, iż posiadamy do tego celu właściwe narzędzia, to możemy zarobić dużo większe pieniądze i będziemy w stanie obsługiwać większe ilości klientów.
Ceny hurtowe:
Wykorzystanie takiego narzędzia jest niesamowicie łatwe. Ceny hurtowe, bo to o nich tutaj mowa, dają szerokie możliwości. Im więcej, ktoś kupi, tym niższą cenę możemy mu zaoferować. Na przykład duża firma kupi wiele takich samych usług, dzięki czemu będzie je mieć w znacznie niższej cenie. Może je później je rozdać swoim klientom, albo zatrzymać dla siebie. W przypadku wybrania pierwszej opcji, zyska znacznie więcej, bowiem będzie się promować, nie tracąc przy tym zbyt wiele.
Zatem możemy śmiało powiedzieć swoim klientom, kiedy prowadzimy z nimi rozmowy telefoniczne, oko w oko, że używamy odpowiednich narzędzi. Po prostu wymieńmy je wszystkie i powiedzmy klientowi, że jeżeli chciałby samodzielnie pobrać dane z tychże narzędzi, kosztowałoby to go dużo więcej, aniżeli my od niego weźmiemy. Narzędzia mogą się więc łatwo sprzedawca. Oszczędzamy dzięki nim pieniądze klientów i zyskujemy przy okazji ich przychylność.
4. Powiedzmy po prostu NIE
A teraz czas na ostatnią kwestię, której wyjaśnienie będzie bardzo szybkie. To rzeczy, których musimy się nauczyć po prostu odmawiać. Jedna spośród nich ma w sobie nieco niuansów, ale dokładniejszy opis tego tematu, znajdzie się w dalszej części artykułu.
Brak umów na 1 miesiąc
Pierwszą rzeczą, której powinniśmy odmówić, będą umowy zawierane tylko na miesiąc. Jeżeli klient do nas przychodzi i mówi, że chce wykonać działania z zakresu SEO, ale przy tym chce mieć także możliwość ich anulowania co miesiąc. Niestety, taka jest właśnie rzeczywistość. Tacy klienci, nie będą na pewno zainteresowani zainwestowaniem w działania SEO. Interesuje ich wyłącznie pozycjonowanie witryn internetowych. Chcą przeprowadzać eksperymenty związane z SEO. To się niestety raczej nie udaje. Wystarczy obecność jednego, albo dwóch konkurentów, którzy rzeczywiście zainwestują w niego, żeby ich pokonać, a kiedy ich już pokonają, będziemy źle funkcjonować, a klient anuluje u nas własne konto. Zatem warto im dokładnie wyjaśnić, że tego typu strategia powinna być długoterminowa i po prostu nie warto, aby nasze przedsiębiorstwo przyciągało klientów, którzy nie będą w ogóle zainteresowani zainwestowaniem w działania SEO. Powiedzmy to oczywiście bardzo grzecznie.
Nie odwracajmy niczego
Kolejna kwestia to nie odwracanie niczego. Jest to coś, co trzeba robić bardzo ostrożnie. Być może są to tylko pewne niuanse, ale żeby nauczyć się żegnać klientów, którzy są nieodpowiedni dla naszej firmy, w przypadku których tracimy swoje pieniądze albo są po prostu niegrzeczni, trzeba włożyć w to sporo pracy, tym bardziej, iż nie w każdej sytuacji musimy to zrobić. Wystarczy, iż wskażemy im odpowiedni kierunek. Takim kierunkiem mogą być narzędzia. Możemy powiedzieć swojemu klientowi, iż tak naprawdę nie są mu potrzebne nasze wielogodzinne konsultacje, jeśli skorzysta z tychże narzędzi. Możemy go także pokierować do innych, dopiero co początkujących firm, przyjaciół, których mamy w swojej branży, którzy mogą mieć obecnie przejściowe problemy.
Oto szybki przykład. Nie mamy zbyt wiele czasu, ale sporo lat temu przyszedł do nas pewien klient. W siedzibie naszej starej firmy mieliśmy parę zasad, które dotyczyły tego, z kim będziemy prowadzić współpracę. Podjęliśmy decyzję, iż nie będziemy pracować w tak zwanej branży dla dorosłych. Niemniej jednak w tamtym czasie miałem też przyjaciela z branży. Mieszkał on poza USA i przechodził dość ciężkie chwile. Jego biznes został mu odebrany z uwagi na serię pozbawionych żadnych skrupułów zdarzeń. Wziąłem do ręki telefon i zadzwoniłem do niego. Wcale się nie odwróciłem od klienta, bowiem przekazałem jego sprawę swojemu przyjacielowi. Zamiast odwrócić klienta zwróciliśmy go zatem w inną stronę. Może to nie być szansa dla nas samych, ale dla kogoś innego już tak.
Brak pełzania naszych usług
Ostatnią kwestią, która zostanie tutaj opisana, będzie tak zwane pełzanie usług. Klient do nas podchodzi i wymienia 3 rzeczy, które oferujemy, które chce, a później mówi, że potrzebuje dobrego zarządzania społecznościowymi mediami. Ktoś inny podchodzi do nas i proponuje nam napisanie treści, czym my się w ogóle nie zajmujemy. Po prostu nie możemy tego wykonywać. Musimy nauczyć się unikania usług, których nie możemy zaoferować klientom. Zamiast tego, możemy skutecznie przekazywać je osobom, które będą umiały to wykonać i zrobią to bardzo dobrze.
To, o czym zamierzamy wspomnieć w rozmowie z klientem, powinno brzmieć: ,,Chcemy być z panem szczerzy. W niektórych kwestiach jesteśmy bardzo dobrzy, ale to zdecydowanie nie jest nasz konik, polecimy jednak kogoś, kto jest z tym odpowiednio obeznany”. Chociaż może się wydawać nam zupełnie inaczej, zdobycie się na taką szczerość, pozwoli nam na nawiązanie znacznie lepszych relacji z klientem. Ponadto zbudujemy też silne relacje z innymi specjalistycznymi przedsiębiorstwami. Dlatego tak istotne jest mówienie ,,nie” w odpowiednim kontekście.