Skip to main content

TikTok – co to za aplikacja

TikTok na bieżąco zyskuje popularność, korzystają z niego użytkownicy w każdym wieku, od młodych ludzi po seniorów. Tik tok to jedna z najpopularniejszych aplikacji, dostępna na Sklepie Play i App Store, w 2018 roku za sprawą wykupienia za miliard dolarów przez ByteDance zastąpiła inną popularną aplikację, która wówczas działała pod nazwą Musical.ly.

Za czasów funkcjonowania Musical.ly, użytkownicy wykorzystywali aplikację głównie do nagrywania krótkich filmów, w których tańczyli lub nagrywali lip-sync (polega on na poruszaniu ustami do muzyki, na kształt słów śpiewanych przez artystę) i choć TikTok wykorzystujemy podobnie, obecnie zamieszczane są tam treści o najróżniejszej tematyce, komediowe, kulinarne, kryminalne, muzyczne, naukowe i wiele więcej. Można więc powiedzieć, że aplikacja ta jest jak mała telewizja zamknięta w krótkich filmach – maksymalna długość zamieszczanego wideo może wynosić 3 minuty.

Z Tik Toka korzysta ponad 800 milionów aktywnych użytkowników, od chwili powstania ma ponad 2 miliardy pobrań.

zacznij reklamę na tik tokuTik Tok – jak korzystać, funkcje aplikacji

Aby korzystać z TikToka, w zależności od systemu, wchodzimy w aplikację służącą do pobierania i wybieramy Tik Tok. Pobieramy i instalujemy. Następnie przechodzimy do założenia konta, przy czym mamy kilka opcji: możemy zarejestrować się za pośrednictwem numeru telefonu lub adresu e-mail oraz za pomocą aplikacji takich jak Facebook, Google i Twitter. Kiedy tę procedurę mamy już za sobą, czeka nas wybór nazwy użytkownika, opcjonalnie możemy dodać zdjęcie profilowe, biografię (krótki opis profilu) oraz podpiąć nasze konto na Instagramie i YouTube.

Nie musisz tworzyć treści, aby korzystać z TikToka, możesz pozostać biernym obserwatorem przez cały czas użytkowania aplikacji. Na początku filmy, które będą się wyświetlać mogą nie przypaść nam do gustu, dlatego ważne jest korzystanie z paru opcji, które daje nam aplikacja.

Polubienie wideo sprawia, że będzie wyświetlać się nam więcej filmów z tego gatunku, np. dając polubienie filmikowi kulinarnemu, będzie wyświetlać się nam więcej przepisów. Przytrzymując palec przez około sekundę na ekranie, pojawi nam się okienko z takimi funkcjami, jak: zapisz film, dodaj do ulubionych, zgłoś, nie interesuje mnie. Zapisując film, pobieramy go – możemy odtwarzać go bez względu na to, czy mamy Internet, taka opcja będzie dobra, jeśli napotkamy treść, do której chcemy wrócić np. w pociągu, gdzie zasięg bywa wadliwy. Dodając film do ulubionych, działa to na trochę podobnej zasadzie co zapisanie z tym, że w przypadku utraty łącza odtworzymy film dopiero po uzyskaniu go z powrotem.

Zgłaszamy treści, które uważamy za nieodpowiednie tak, aby administratorzy aplikacji szybciej zablokowali tę treść. Natomiast opcja nie interesuje mnie działa w bardzo prosty sposób – wybierając ją, podobne filmy będą rzadziej wyświetlane. Co do optymalizacji treści, warto wspomnieć również, że aplikacja na początku prosi o wybór zainteresowań, których gama jest bardzo szeroka. Możemy wybrać ich nieskończoną ilość, od życia codziennego, przez jedzenie, motoryzację, DIY, po fitness i zdrowie czy taniec. Możemy również po czasie zaktualizować zainteresowania, wybierając w ustawieniach „preferencje dot. treści”.

Innymi funkcjami platformy są: komentarze – ich dodawanie oraz możliwość polubienia, dzięki którym nagranie twórcy staje się popularniejsze, a sam tiktoker może przypinać komentarze, dzięki którym są one wyświetlane na samej górze wszystkich komentarzy, udostępnianie filmików przez SMS czy różne media społecznościowe (Messenger, Instagram, Snapchat, Facebook), nagrywanie duetów, a nawet ustawianie tiktoka jako tapetę. Dzięki ostatniej aktualizacji filmiki można także przewijać.

Reklamy w google i facebook z ĆwierkająTikTok przyjazny dla rodzin

Każdy rodzic pragnie bezpieczeństwa jego dzieci. Nieodpowiednie treści dla młodych użytkowników to już nie problem. Wystarczy, że skorzystamy z opcji parowania rodziny. Wyjaśnijmy krok po kroku, jak działa ta opcja.

  • Krok 1. Wchodzimy w ustawienia aplikacji, kliknij „Ja” w dolnym menu, a następnie w trzy paski w prawym górnym rogu. W kategorii „treści i działalność” znajdziemy opcję o nazwie parowanie rodziny. Wybieramy tę opcję na obu telefonach.
  • Krok 2. Pojawi się pytanie, kto używa tego konta. Na telefonie rodzica wybieramy „rodzic” i analogicznie, na telefonie dziecka – nastolatek.
  • Krok 3. Na telefonie rodzica pojawi się kod QR, który należy zeskanować telefonem dziecka.
  • Krok 4. Akceptujemy wszelkie zapytania o sparowaniu ze sobą kont.

Teraz, gdy parowanie rodziny jest za nami, możemy ustawić dziecku nie tylko limit czasowy na aplikacji, po przekroczeniu którego należy wpisać kod, aby móc dalej korzystać z Tik Toka, ale również włączyć tryb ograniczony, który nie będzie pokazywać nieodpowiednich dla dzieci treści. Ponadto możemy wyłączyć dziecku możliwość wyszukiwania treści. Możliwość usunięcia sparowania jest wyłącznie na telefonie rodzica.

Kiedy najlepiej publikować w social media - obsługa fan page

Czy TikToka mogą używać osoby chorujące na epilepsję?

Regularni użytkownicy TikToka doskonale wiedzą, że nierzadko wyświetlają się filmiki, których główną cechą są nagłe, migające, jaskrawe światła. Byłoby to ogromną przeszkodą dla osób nadwrażliwych wzrokowo, ale można wyłączyć pojawianie się tego typu wideo. Wchodzimy w ustawienia dokładnie tak, jak było opisane w poprzednim etapie i w kategorii „treść i działalność” wybieramy „dostępność”. Naciskamy na przełącznik „usuń filmy, które mogą wywołać niepożądaną reakcję u ludzi z wrażliwością wzrokową” i od teraz możemy spokojnie korzystać z aplikacji.

Jak nagrywać na TikToku?

Jak wyżej wspomnieliśmy, długość filmu może mieć od 15 sekund do 3 minut. W trybie tworzenia znajdziesz wszystkie potrzebne rzeczy do stworzenia interesującego, popularnego tiktoka: filtry, efekty AR, muzykę, opcje z wykorzystaniem wirtualnego green screena. Jeśli nie chcesz nagrywać dla publiczności, możesz tworzyć prywatne tiktoki – wystarczy, że wybierzesz odpowiednią funkcję. Jeśli jednak zdecydujesz się na upublicznianie filmików, musisz przygotować się na to, że nowych tiktokerów wciąż przybywa, wszyscy chcą być popularni, dlatego musisz nauczyć się paru sztuczek za pomocą których Twoje filmy będą popularne.

  • Pomysł na siebie. Jeśli chcesz być sławny, ten aspekt jest absolutnie konieczny. Ustal, jakie tiktoki chcesz nagrywać, w jakiej stylistyce, ile mają trwać. Pomyśl, co robisz najlepiej, na czym się znasz, czym się interesujesz i wykorzystaj to. Postaraj się wnieść coś ciekawego, np. nagrywając historie kryminalne, moduluj głosem i zadbaj o to, aby otoczenie robiło klimat.
  • Wygląd profilu. Chociaż TikTok stawia głównie na wideo, nie wolno zapominać o równie istotnym elemencie, którym jest właśnie atrakcyjny wygląd profilu. Ustaw dobre zdjęcie profilowe, konkretną biografię informującą im jesteś, jeśli posiadasz – podepnij Instagrama i YouTube.
  • Kwestie techniczne. Jedna z najistotniejszych rzeczy na TikToku. Nikt nie chce oglądać słabej jakości wideo. Najczęściej osiągniesz lepszą jakość nagrywając filmy poza aplikacją, a następnie bezpośrednio „wrzucając” w TikToka. Najlepiej przyjmują się krótkie filmiki, w przypadku długich trudno zająć użytkowników tak, aby wytrwali do końca. Skup się więc na tym, aby przekazać jak najwięcej treści w jak najkrótszym czasie. Dobrze by było, aby filmiki utrzymywane były w podobnej kolorystyce i stylu, zbyt duża różnorodność może przytłoczyć i sprawić, że konto będzie wydawać się nieestetyczne. Pamiętaj, jeśli dodajesz podkład muzyczny, nie chcesz, żeby był za głośno. To nie tylko zakłóca odbiór, ale i może uniemożliwiać zrozumienie Cię, jeśli jednocześnie mówisz. Muzyka w filmikach nie-muzycznych ma stanowić tło, nie główny element.
  • Opis tiktoka. Często pomijany, ale ważny aspekt. Zabawne i treściwe opisy zwracają uwagę użytkowników i warto parę dodatkowych minut poświęcić na ich wymyślenie.
  • Zdobywaj wiedzę – zobacz filmiki znanych tiktokerów. Oglądać i obserwować sławnych twórców zawsze warto. Choćby dlatego, że w ten sposób możesz odkryć trendy czy zobaczyć, które treści danych influencerów mają największe zasięgi i w ten sposób badać algorytm. Czytaj artykuły, książki i inne publikacje na temat marketingu, reklamy, psychologii. Może wydawać się to kuriozalne, ale traktowanie nagrywania na TikToku profesjonalnie z pewnością się odpłaci. Wiedza z tych dziedzin nierzadko okaże się przydatna w prowadzeniu mediów społecznościowych.

Dlaczego warto nagrywać? Po pierwsze – możliwość zarobku. Nie ma dokładnych danych na temat tego, ile można zarobić na TikToku, możliwości są wręcz skrajnie różne. Zarobki zależeć będą od tego, jak popularne jest konto i sam TikTok (wiadomo, im więcej aktywnych użytkowników aplikacji, tym więcej obserwujących) oraz od tego czy i jakie firmy będą chciały z nami współpracować. Kolejnym powodem jest oczywiście popularność, która otwiera nam drogi na nowe możliwości – poznanie innych twórców, możliwość współpracy z większymi markami. I oczywiście, doświadczenie, które zdobywamy. TikTok pozwala na zdobycie praktycznego doświadczenia z dziedziny mediów społecznościowych, które może przydać się na wielu stanowiskach.

reklama na tiktokuTop 3 najpopularniejszych tiktokerów w Polsce i we wszystkich krajach

TikToka mają muzycy, politycy i inni celebryci, jednak wbrew pozorom, to nie oni są najbardziej znani! Nie będziemy wymieniać wszystkich popularnych tiktokerów, ale tych najpopularniejszych musisz znać (kliknij w nazwę użytkownika, aby przejść do jego profilu).

Najpopularniejsi twórcy na całym świecie: 

1. Charli D’Amelio – siedemnastoletnia dziewczyna, która podbiła Tik Toka swoimi umiejętnościami tanecznymi. W 2019 roku zaczęła publikować pierwsze tiktoki, nagrywała lip-sync i taniec, obecnie nadal pozostała przy takiej formie, okazyjnie dodaje filmy związane z makijażem, jedzeniem i inne treści reklamowe. W 2021 roku zdobyła Światowy Rekord Guinessa za posiadanie największej liczby obserwujących, których liczba na dzień dzisiejszy wynosi prawie 122 miliony. W bieżącym roku wraz ze swoją rodziną weźmie również udział w serialu dokumentalnym „The D’Amelio Show”, którego premiera planowana jest na 3 września.

2. Khabane Lame, czyli dwudziestojednoletni mężczyzna, który zyskał popularność na nagrywaniu duetu do absurdalnych filmików. Podbił publiczność TikToka dzięki jego charakterystycznemu wyrazowi twarzy i idącej z tym w parze gestykulacji. Posiada prawie 100 milionów obserwujących i jest najpopularniejszym włoskim twórcą. Zaczął nagrywać w marcu 2020 roku zaraz po utracie pracy i błyskawicznie zdobył sławę.

3. Addison Rae – dwudziestoletnia amerykanka, której działalność śledzi ponad 82 miliony osób. Popularność zdobyła nagrywając tiktoki taneczne i lip-sync. Wydała debiutancki singiel „Obssesed”, zagra w remake’u „He’s All That”.

obsługa social media - tiktok, fb, IGNajpopularniejsi twórcy w Polsce:

1. Maria JeleniewskaDziewiętnastolatka z Poznania, która zgromadziła 13 milionów obserwujących ją użytkowników. Najczęściej nagrywa lip-sync i uczestnictwo w różnych wydarzeniach choć zdarza się, że na jej profilu pojawi się taniec.

2. Twins Style – duet braci, Huberta i Sebastiana, których obserwuje prawie 10 milionów. Nagrywają głównie trendy, tiktoki muzyczne i związane z jedzeniem.

3. Marlena Sojka – ma 23 lata, jej tiktoki z fabułami śledzi mnóstwo osób. Na jej profilu znajdziesz również treści komediowe, pielęgnacyjne i makijaże.

Podsumowanie

Jeśli korzystałeś z Musical.ly, nie powinieneś mieć problemu z odnalezieniem się na TikToku, aplikacja polega niemalże na tym samym. Nowych użytkowników wciąż przybywa i chociaż dla sporej grupy osób platforma może wydawać się przysłowiową czarną magią, w rzeczywistości korzystanie z niej jest bardzo proste. Z TikToka warto korzystać, bo mimo, że został stworzony przede wszystkim w celu rozrywkowym, dzisiaj znajdziesz na nim coraz więcej wartościowych treści.

Zadbaj o swoją pozycję w wynikach wyszukiwania dzięki pozycjonowaniu- skorzystaj z oferty w swoim mieście.

 

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu