Co to jest snippet?
Z biegiem lat Google dodaje coraz więcej informacji do wyników wyszukiwania, oprócz wyświetlania słów kluczowych i bezpłatnych wyników wyszukiwania, aby usprawnić pozycjonowanie najważniejszych dla nas fraz. Snippet to format, który ma zapewnić użytkownikom zwięzłą, bezpośrednią odpowiedź na ich pytania – bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania, bez konieczności klikania konkretnego wyniku. Dzięki temu w wielu przypadkach możemy uzyskać odpowiedź na wpisane w Google zapytanie bez konieczności odwiedzania docelowej witryny.
W tym artykule chcemy dać ci kilka odpowiedzi na temat tego, czym tak właściwie jest snippet.
Istnieje sposób, aby poinformować Google, o tym, by nie wyświetlał strony z domeny dla fragmentu kodu – umieszczając odpowiednie informacje w meta kodzie strony i w nagłówku strony. Nie musisz tym samym zmusić użytkownika Google do korzystania z Twojej strony. Możesz pozwolić mu jedynie wyświetlić informacje, którymi jest zainteresowany.
Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz specjalnie zaznaczać kodu HTML, aby Google mógł tworzyć tabele i listy z wybranego tekstu.
Polecane fragmenty i wyszukiwanie głosowe, czyli kolejny bardzo ważny aspekt polecanych fragmentów dotyczy ich wyszukiwania głosowego Google. Jeśli zadasz pytanie swojemu urządzeniu gospodarstwa domowego Google, to nie odpowie ci ono listą 10 możliwych wyników, ale da ci jedną odpowiedź, która znajduje się najbliżej wyników poszukiwania. Pod warunkiem, że można w ten sposób odpowiedzieć na pytanie.
Odpowiedź, którą otrzymasz, zostanie pobrana z Wyróżnionego fragmentu kodu, który w rzeczywistości pozwala być jedyną odpowiedzią na zapytanie wyszukiwania głosowego.
Rozróżnianie między poleconymi fragmentami a OneBox
Gdy spojrzymy na wyniki wideo, możemy się zdziwić, ponieważ Google może postanowić nie tylko pokazywać polecany fragment kodu.
Na pierwszy rzut oka może to wyglądać jak opisywany fragment, ale po bliższym przyjrzeniu się zauważymy, że pod filmem znajduje się szereg dodatkowych informacji w pudełku: wykonawca, album, gatunek i wersje okładki.
Gdzie można zobaczyć snippet?
Jeśli spojrzymy na wyniki wyszukiwania dla naszego zapytania w wyszukiwarce, otrzymamy fragment polecany z jedną jednoznaczną odpowiedzią, która według Google pasuje do naszego pytania. Jest to polecany fragment kodu zapytania. Ten tekst jest pobierany bezpośrednio i automatycznie ze strony internetowej, do której prowadzi link we fragmencie. Ekscytujące jest to, że ten fragment pojawia się tuż nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania i poniżej bloku AdWords (którego brakuje w naszym przykładzie). W porównaniu z integracjami z uniwersalnego wyszukiwania przeglądarki wyróżnione fragmenty nie wypchną organicznych wyników z pierwszej strony. To dlatego mówimy o polecanych fragmentach wyświetlanych na pozycji 0, która nie ingeruje w pozycjonowanie innych stron.
Snippet i jego zastosowanie w sklepach internetowych.
Google jest pionierem, jeśli chodzi o wyszukiwanie produktów. Bez względu na to, czy chcemy znaleźć nowe buty, zakupy spożywcze, czy też elektroniczne narzędzia. Wyszukiwania firmy Google bez trudu pokonują nawet Amazon w zakresie wyszukiwania produktów. Jest to całkiem nieprawdopodobne na pierwszy rzut oka. W końcu to Amazon jest wielkim marketem online, który oferuje swoim konsumentom produkty z niemal każdej znanej kategorii. Amazon to pewnego rodzaju wyszukiwarka produktów. Jednak niemal 40% wszystkich wejść na Amazon, zostaje przekierowanych właśnie poprzez hasła wpisane w Google.
To nie do końca tak, że Amazon nie dotrzymuje kroku, jeśli chodzi o sprzedaż. Po prostu Google ma kilka asów w rękawie. Jednym z nich są bogate fragmenty, które bardzo dobrze pozycjonują tekst w internecie. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę osób szukających produktów i recenzji produktów w Google, priorytetem powinno być zdobycie czołowej pozycji. Bogate fragmenty umożliwiają kupującym nie tylko zobaczenie produktów odpowiednich do wyszukiwania, ale także uzyskanie odpowiedzi na pytania, przeczytanie recenzji i porównanie cen z jednego miejsca z drugim, aby upewnić się, że nie przepłacimy za ten sam produkt.
Powinniśmy potraktować Google jako pewnego rodzaju encyklopedię produktów, gdy chcemy odpowiednio wykorzystać snippet w swoim sklepie internetowym. Dlatego więcej firm zajmujących się handlem elektronicznym musi korzystać z modnego fragmentu Google. Posiadanie bogatego fragmentu kodu zapewnia natychmiastowe zwiększenie wskaźnika SEO w naszym sklepie internetowym. Badania pokazują, że bogaty fragment kodu może zwiększyć współczynniki klikalności niemal siedmiokrotnie i wygenerować o 30% większy ruch niż linki do produktów bez nich.
Każdy rodzaj treści może uzyskać obszerny fragment kodu z odpowiednim linkiem, który do niego prowadzi. Są jednak szczególnie skuteczne w przypadku linków prowadzących do branży e-commerce, ponieważ konsumenci są bardzo wrażliwi na bodźce wizualne wyświetlane przez sklepy internetowe. Istnieje powód, dla którego produkty z obrazami o wysokiej jakości sprzedają się lepiej niż na przykład produkty o niskiej jakości lub bez obrazów. Kupujący chcą zobaczyć, porównać i zbadać przed zakupem. Snippet daje im tę możliwość. Bogate w informacje snippety w Google dodają jeszcze więcej wyświetleń do wyszukiwania produktów.
Około 90% konsumentów przeczyta przynajmniej jedną recenzję online przed dokonaniem zakupu na stronie. Warto więc dodawać recenzje na stronach swoich produktów. Dodanie recenzji do schematu produktu to świetny sposób na zwiększenie zaufania kupujących. Spójrz na bogaty fragment kodu, gdy spróbujesz wyszukać popularną na świecie konsole do gry lub inny sprzęt elektroniczny. Po wpisaniu wyszukiwanej frazy w rogu znajdziesz serię „zaufanych recenzji” z innych stron, które recenzowały wyszukiwany w Google produkt.
Czasami będą one zawierać recenzje produktów z określonego wykazu adresów URL, ale jeśli Twój produkt jest sprawdzany lub porównywany w innej witrynie, jest to świetne miejsce do ich prezentacji. Po przewinięciu fragmentu kodu w dół znajdziesz link do dalszych recenzji. Ten link prowadzi do strony z recenzjami, która posiada bardziej szczegółowe opisy. To daje mi lepszy pogląd na to, czy naprawdę warto kupić ten produkt, i zapewnia mi linki do najtańszych sklepów w pobliżu, które go sprzedają.
Jednak schematy ocen i ocen nie muszą być tak skomplikowane. Samo umieszczenie gwiazdki sugerującej jakość obok produktu jest nadal wystarczająco dobre, aby wzbudzić zainteresowanie. W rzeczywistości ocena w gwiazdkach jest najważniejszym czynnikiem stosowanym przez konsumentów do oceny produktu lub działalności e-commerce.
Nawet jeśli Twój produkt nie ma wysokiej oceny w gwiazdkach, pokazanie, że został oceniony i sprawdzony, może nadal poprawić SEO w sklepie internetowym. Jeśli nic więcej nie wyróżnia się na tle innych list produktów bez zdjęć na serwerach. Jest to prawdopodobnie mniej skomplikowane niż inne formy znaczników schematu, ale nadal może dać szansę na podwyższenie klikalności wokół oferowanego przez sklep produktu, więc upewnij się, że wiesz, jak poprawnie go dodać.
Jak wyglądają snippety w kodzie html?
Snippet w kodzie HTML to niewielka część tekstu lub kodu źródłowego, którą można wstawić do kodu programu lub strony internetowej. Snippety umieszczone w ten sposób zapewniają łatwy sposób na implementację powszechnie używanego kodu lub funkcji w większej części kodu. Zamiast przepisywać ten sam kod w kółko, programista może zapisać kod jako fragment i po prostu przeciągnąć i upuścić fragment, gdziekolwiek jest potrzebny. Korzystając ze snippetów, programiści mogą również organizować wspólne sekcje kodu w kategorie, tworząc czystsze środowisko programistyczne.
Snippety używane w programowaniu często zawierają jedną lub więcej funkcji napisanych w języku C, Java lub innym języku programowania. Na przykład programista może utworzyć podstawowy fragment zdarzenia „zdarzenie kliknięcia myszą”, aby odtwarzać akcję za każdym razem, gdy użytkownik kliknie przycisk myszy. Inne fragmenty mogą być używane do wykonywania operacji „Otwórz plik” i „Zapisz plik”. Niektórzy programiści używają również fragmentów zwykłego tekstu do komentowania kodu, na przykład dodając informacje dla programistów na początku każdego pliku źródłowego.
W rozwoju sieci snippety często zawierają kod HTML. Snippet HTML można użyć do wstawienia sformatowanej tabeli, formularza internetowego lub bloku tekstu. Fragmentów CSS można użyć do zastosowania formatowania strony internetowej. Snippety skryptów sieciowych napisane w JavaScript, PHP lub innym języku skryptowym mogą być wykorzystane do usprawnienia dynamicznego tworzenia stron internetowych. Na przykład fragment kodu PHP zawierający informacje o połączeniu z bazą danych można wstawić do każdej strony, która uzyskuje dostęp do informacji z bazy danych. Niezależnie od tego, czy programujesz, czy tworzysz strony internetowe, użycie fragmentów może zaoszczędzić deweloperowi dużo czasu.
Jak wykonać snippet w WordPress?
WordPress to jeden z najlepszych kreatorów stron internetowych wśród aktualnie dostępnych. Jest tak ze względu na elastyczność, jaką oferuje. Dodanie nowych funkcji i funkcjonalności do witryny WordPress jest bardzo łatwe. Witryny z zasobami WordPress, dzielą się wskazówkami i skrótami, które możesz dodać, aby ulepszyć swoją witrynę. Chociaż dodawanie niestandardowych fragmentów kodu do witryny jest opcjonalne i często można znaleźć wtyczki do wykonania tego samego zadania, czasem zwykły fragment kodu jest bardziej wydajny dla użytkownika i jego sklepu.
Niektóre fragmenty kodu mogą być bardzo przydatne i mogą pomóc naprawić wiele typowych błędów WordPress, poprawić bezpieczeństwo WordPress, a nawet dodać nowe funkcje do witryny. To powiedziawszy, rzućmy okiem na to, jak bezpiecznie dodawać snippet do swojej witryny. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić na każdej stronie WordPress, jest zainstalowanie wtyczki, która zadba o kopię zapasową WordPress. Dzięki temu witryna WordPress jest bezpieczna i zawsze możesz przywrócić ją z kopii zapasowej na wypadek, gdyby coś poszło nie tak. Czasami możesz znaleźć instrukcje dodawania fragmentów kodu w szablonach z motywami WordPress. Jednak te fragmenty kodu są przydatne tylko w tych konkretnych szablonach, więc będziesz musiał dodać je bezpośrednio do plików motywu lub utworzyć motyw potomny.
Jednak większość niestandardowych fragmentów kodu jest dodawana do pliku functions.php motywu WordPress. Chociaż samouczek może zalecić dodanie go do pliku functions.php kompozycji, istnieje o wiele lepsza alternatywa, która działa tak samo, jak powyższy plik. Rzućmy okiem na niektóre sposoby dodawania niestandardowych fragmentów kodu w WordPress.
Najlepszym sposobem dla początkujących będzie użycie wtyczki Word Script Code Snippets
Jest to najbezpieczniejsza i najbardziej zalecana metoda dla niedoświadczonych użytkowników. Fragmenty kodu to wtyczka WordPress, która umożliwia łatwe dodawanie niestandardowych fragmentów kodu i zarządzania nimi w witrynie. Wtyczka jest wyposażona w przełącznik awaryjny, który natychmiast dezaktywuje fragment kodu, jeśli spowoduje błąd. Chroni to użytkownika przed utratą dostępu do witryny podczas dodawania niestandardowego fragmentu kodu.
Czym jest Google Structured Data Testing Tool?
Google structured data testing tool to proste w użyciu narzędzie, które pozwala testować dane strukturalne. Wklej adres URL lub fragment kodu, który chcesz sprawdzić w gotowym narzędziu, a aplikacja internetowa uruchomi testy i poinformuje o wszelkich błędach w kodzie.
Możesz użyć tego narzędzia do sprawdzania poprawności formatów wielu różnych formatów kodu. Narzędzie do testowania danych strukturalnych Google może ogromnie pomóc podczas wdrażania nowego schematu w witrynie.
Wielu web designerów poleca to narzędzie, aby zwiększyć swoją efektywność związaną z SEO. Jeśli nie masz pewności, czy kod jest poprawnie wdrożony, czy nie, skorzystaj z narzędzia do testowania danych strukturalnych Google. Możesz dodać fragment kodu lub stronę, na której zaimplementowałeś schemat, oraz powie ci, czy zrobiłeś to dobrze, czy źle. Ponadto otrzymasz gotową informację zwrotną na temat błędów lub problemów z kodem.