Pozycjonowanie jest bardzo ważnym czynnikiem i z pewnością wie o tym każdy, kto chociaż raz miał z tym styczność. Jednym z etapów tego procesu jest zwiększenie widoczności fraz, które pojawiają się użytkownikowi na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jednak nie mniej istotne jest także to, aby podnieść widoczność fraz z potencjałem, które znajdują się na miejscach 11-20 – czyli na drugiej stronie w wyszukiwarce. W jaki sposób możesz sprawdzić, które frazy Twojej witryny są na tych pozycjach? Jakie działania powinieneś podjąć, aby polepszyć ich widoczność? Tego wszystkiego dowiesz się po przeczytaniu poniższego artykułu.
Szukanie fraz z potencjałem
Zapewne zastanawiasz się jak rozpocząć wyszukiwanie fraz z potencjałem? Na początku należy przefiltrować wszystkie frazy, wybrać odpowiednie z nich i dokonać optymalizacji. Jest wiele metod, które CI w tym pomogą. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze narzędzia wykorzystywane do tego celu – zarówno płatne jak i darmowe.
- Google Search Console. Jest to podstawowy, a przede wszystkim darmowy, system do weryfikacji działań na witrynie. Możesz dzięki niemu kontrolować i weryfikować takie kwestie jak: pozycja strony, liczba odwiedzin czy ilość wyszukiwań. Czy warto więc kupować dostęp do innych narzędzi? Jeżeli chcesz skupić się na intensywnym pozycjonowaniu swojej domeny to jak najbardziej należy inwestować w inne narzędzia. Korzystanie z nich umożliwi Ci dodatkowo analizę konkurencji oraz badanie tych wskaźników, których nie zobaczysz na GSC. Jeżeli natomiast chcesz jedynie sprawdzić frazy z potencjałem to wystarczy, że za pomocą GSC posortujesz je od najwyższych pozycji. W ten sposób dokonasz weryfikacji ich miejsc – od pierwszych do ostatnich.
- SEOPilot. Kolejnym narzędziem jest SEOPilot, który umożliwia wyselekcjonowanie wszystkich fraz wartych optymalizacji. Jeżeli już utworzymy projekt własnej witryny to wystarczy, ze wybierzemy „frazy kluczowe bliskie TOP10”. Co da nam wybranie takiej opcji? Otóż wówczas wyświetlą się wszystkie słowa kluczowe, które zajmują pozycje od 11 do 20 oraz konkurencyjność frazy.
- Semstorm. Następnym narzędziem analitycznym , które postanowiliśmy dzisiaj przedstawić, jest Semstorm. Jest one wykorzystywane przez pozycjonerów w codziennej pracy, gdyż dzięki niemu można wykonywać dokładną analizę pozycjonowania strony oraz dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Ponadto, wygenerowany raport umożliwi Ci filtrowanie fraz według pozycji oraz wskaże dane związane z ruchem na stronie.
- Senuto. Ostatnim, jednak nie mniej ważnym, systemem jest Senuto. Umożliwia on weryfikację wielu danych – pomocnych podczas prac pozycjonerskich. Jest to płatne narzędzie, ale gwarantuje ono bardzo dużo ciekawych możliwości – takich jak np. weryfikacja miejsca wyświetlania się witryny pod konkretną frazą. Dodatkowo, narzędzie pozwala na dowolne manipulowanie zakresem fraz i branie pod uwagę przy optymalizacji więcej słów kluczowych, na przykład do miejsca 30.
Optymalizacja fraz z potencjałem
Aby frazy z potencjałem mogły przynieść korzyści należy je optymalizować – jednak nie wszystkie są warte podejmowania tego typu działań. To, że któreś hasło zostało przez Google wysoko sklasyfikowane i znajduje się na ono drugiej stronie wyników wyszukiwania, wcale nie oznacza, iż warto jest w nie inwestować. Jak wybrać odpowiednie frazy z potencjałem? Przede wszystkim warto skupić się na dwóch najważniejszych elementach, jakimi są: liczba wyszukiwań i dopasowanie do branży.
Logiczne jest, że większa liczba wyszukiwań oznacza większe zainteresowanie ze strony użytkowników. Samo zainteresowanie jednak nie wystarczy. Jak w takim razie należy działać, aby zwiększyć zysk ze swojej strony? Najpierw należy wyselekcjonować podstrony i zadbać o ich rozwój – gdyż duży ruch z nimi związany będzie jednocześnie dawał moc całej Twojej witrynie. Google z całą pewnością wychwyci, że podstrony Twojej witryny są odwiedzane przez użytkowników, którzy następnie spędzają na nich określony czas – przez co stwierdzi, że warto wyróżniać w wynikach wyszukiwania całą Twoją stronę.
W późniejszym etapie możesz zająć się frazami z mniejszą liczbą wyszukiwań albo skoncentrować się na innych frazach z dużym potencjałem. Kiedy tylko Twoje strony z dużym potencjałem trafią do na listę dziesięciu najlepszych wyszukiwań, to w ich miejsce automatycznie wskoczą inne. Bardzo ważne jest jednak to, aby pamiętać o skupianiu się tylko na frazach powiązanych z tematyką strony. Optymalizowanie podstron pod frazy, które nie łączą się w żaden sposób z Twoją witryną nie będzie dla Ciebie ani trochę opłacalne. Być może poprzez zastosowanie takich fraz uda Ci się zwiększyć nieco ruch w swojej witrynie, ale większa liczba wejść na stronę nie przełoży się na konwersję.
Poprawianie pozycji fraz z potencjałem
Poprawianie pozycji fraz należy rozpocząć od dokonania szybkiego audytu. Jak to zrobić? Najlepiej jeżeli odpowiesz sobie na poniższe pytania.
- Czy podstrony są szybko ładowane? Warto jest zadbać o szybkość działania podstron – najczęściej wystarczy, że zmienimy rozmiar grafiki na mniejszy.
- Czy masz dopasowane meta opisy pod frazy z dużym potencjałem? Jest to bardzo ważny czynnik, o którym nie należy zapominać, gdyż meta opisy również znacznie pomagają w rozwoju.
- Czy podstrona jest dopasowana pod SEO? Sprawdź czy w każdym akapicie uwzględniono dane słowa kluczowe – jeśli treści jest mało, to zadbaj by fraza pojawiała się około raz na 500-800 znaków ze spacjami. Zwróć uwagę także na treść – dopasuj nagłówki i sprawdź czy one także zawierają frazę kluczową.
- Czy podstrona jest intuicyjna i dostosowuje się do użytkownika? Zadbaj o rozbudowanie tekstu – rób to poprzez dodawanie treści, jaka może zainteresować użytkowników. Powinna ona nie tylko zainteresować użytkownika, ale także odpowiadać na najczęściej zadawane pytania.
- Czy content osiąga wysoki poziom? Upewnij się, że content jest ciekawy dla Twojego odbiorcy.
- Czy wszystkie obrazki posiadają opisy alternatywne? Dodaj od razu opisy alternatywne, które będą wiązały się z frazą z dużym potencjałem.
Takie optymalizowanie podstron, które posiadają frazy z wysokim potencjałem sprawi, że Twoja widoczność ulegnie znacznej poprawie. Wpłynie to korzystnie na zwiększenie ruchu na stronie, a następnie przełoży się na wzrost zysków. Oczywiście znalezienie się na drugiej stronie wyników wyszukiwania Google również wymaga pracy – ale wyników tych nie powinno się pozostawiać bez przeprowadzenia dodatkowej optymalizacji.
Dbanie o pozycję fraz z potencjałem
Warto nie tylko dbać o dobrą pozycję, ale także dążyć do tego, aby podstrona była jak najwyżej. Z badań wynika, że zaledwie 9% sprawdza wyniki wyszukiwania na dole pierwszej strony. Są też takie osoby, które uważają, że nie warto inwestować w SEO, a jedynie Google Ads. Zapewne nie wiedzą oni jednak, że tylko 19% osób wchodzi w reklamy Google w wynikach wyszukiwania. Wielu użytkowników na widok pozycji oznaczonej jako reklama po prostu rezygnuje z wchodzenia na daną stronę – wynika to głównie z braku zaufania do tego typu stron. Warto jest więc inwestować w pozycjonowanie, gdyż poprawianie pozycji podstron, które można zakwalifikować jako witryny z fazami z wysokim potencjałem, umożliwia łatwe zwiększenie widoczności strony.
Jak już wiesz, frazy z potencjałem to te, które znajdują się na drugiej stronie w wyszukiwarce. Jest to już bardzo wysoko, bo mieszczą się one w dwudziestu pierwszych wynikach, jednak zawsze można osiągnąć jeszcze lepszy wynik – prawda? Z licznych badań wynika, że jedynie 0,44% użytkowników zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Jest to bardzo ważna informacja z punktu widzenia przedsiębiorcy, gdyż idealnie obrazuje ona jak wielkim błędem jest brak optymalizacji podstron, które posiadają frazy z dużym potencjałem.
Warto zadbać o to, aby znalazły się one na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, tym bardziej, że skoro zajmują one pozycje od 11 do 20, to oznacza to, że już zostały wysoko ocenione przez Google. W jaki sposób można poprawić ich wynik? Wystarczy wykonać analizę i zweryfikować jakich elementów brakuje na danej podstronie.