Skip to main content

Różnica pomiędzy pozycjonowaniem a SEO

Zarówno pozycjonowanie stron, jak i ich optymalizacja SEO, mają na celu poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak każdy z terminów nawiązuje do nieco innej dziedziny działań, które są podejmowane, aby zrealizować ten cel.

 

Różnica pomiędzy pozycjonowaniem a SEO

Dlaczego poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwarki jest tak ważna? Przede wszystkim umożliwia uzyskanie większej ilości wejść, co w konsekwencji pozwala jej właścicielowi na osiągnięcie określonych korzyści. Może to być pozyskanie nowych klientów, budowanie bazy danych e-mail, sprzedaż produktów i usług, zarabianie na reklamach lub np. przedstawienie odwiedzającym określonej informacji. 

Ujmując to najprościej, zarówno pozycjonowanie, jak i działania SEO, umożliwiają zaistnienie witryny w rzeczywistości wirtualnej. Bez nich będzie ona trwać w próżni, ponieważ nikt jej nie odwiedzi poprzez wyszukiwarkę.

Na czym polega optymalizacja SEO witryny internetowej?

Poprawnie przeprowadzona optymalizacja pod kątem SEO, pozwala witrynie uzyskać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Przy czym pozycje te ustala się dla konkretnych słów kluczowych (każdego z osobna). Słowa kluczowe natomiast, to frazy, które osoba przeglądająca internet wpisze w okno wyszukiwarki.

Optymalizacja SEO treści strony

Chcąc, aby stronę internetową odwiedziło jak najwięcej osób, należy wplatać w treść witryny słowa kluczowe, które są wyszukiwanie w związku z jej tematyką. W tym celu konieczne jest, aby znać kryteria, którymi kieruje się wyszukiwarka przypisując stronom ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to dosyć skomplikowane zagadnienie, dlatego działania związane z SEO poleca się najczęściej specjalistom.

Podstawowe kroki przy dostosowywaniu strony internetowej do wymogów SEO wyszukiwarek, to przygotowanie treści, które przyciągną ruch organiczny. Poza tym, że będą one zawierać frazy kluczowe, ważne jest także, aby zachowana była ich właściwa struktura. Chodzi o prawidłowe wykorzystanie znaczników języka html, jak nagłówki h1, h2, h3, hx, znacznika title, a także odpowiednie opisanie obrazków. Kluczowe jest, aby powstała treść była unikalna i przynosiła wartość dodaną dla odwiedzających.

Optymalizacja SEO kodu i struktury witryny

Znaczenie mają nie tylko treści, które zawiera dana strona. Równie ważny jest także sposób, w jaki została ona zaprojektowana. W związku z tym, często optymalizacja SEO zaczyna się od przeprojektowania całej strony internetowej. Wprawdzie wymaga to poniesienia pewnych nakładów finansowych, ale mogą one być szybko zrekompensowane przez większa ilość odwiedzających i np. wzrost sprzedaży.

Można powiedzieć, że każda strona internetowa stanowi kod napisany w takich językach programowania jak HTML, javascript, php i inne. Kod ten musi być napisany w zgodzie z wytycznymi, które udostępniają wyszukiwarki. Najpopularniejsza z nich to Google i to jej zalecenia wykorzystywane są przy przeprojektowaniu stron internetowych zgodnych z SEO.

Jeżeli strona www jest w dużej części niezoptymalizowana pod kątem SEO, będzie wyświetlana na o wiele niższych pozycjach. W skrajnych przypadkach, w przypadku bardzo rażących błędów, możliwe jest wręcz, że zostaną nałożone na nią kary, jeszcze bardziej obniżając jej wynik (lub całkowicie ją wykluczając – tzw. ban od Google).

Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarka promuje strony, które mają przejrzystą strukturę, są wolne od błędów, wyświetlają się poprawnie na różnych urządzeniach, nie wczytują się zbyt długo oraz są odpowiednio zabezpieczone poprzez szyfrowanie. Dlaczego? Ponieważ spełnienie tych kryteriów oznacza, że dana strona jest przyjazna dla użytkownika.

Linkowanie wewnętrzne i struktura podstron

Kolejny bardzo ważny aspekt związany z optymalizacją SEO, polega na zaplanowaniu przepływu ruchu stronie. W tym celu ważne jest podjęcie decyzji, które podstrony w witrynie są najważniejsze (odwiedzenie, których jest najbardziej pożądane). Upraszczając, pozostałe podstrony powinny przekazywać im część swojej mocy za pomocą linkowania wewnętrznego. Efekt ten uzyskuje się poprzez przypisanie do linku odpowiedniego anchora w postaci słowa kluczowego.

Audyt SEO strony internetowej

Właściciele stron internetowych mogą przekonać się, na ile ich strona jest zoptymalizowana pod kątem zgodności z algorytmami od Google. Taka wszechstronna analiza witryny nazywana jest audytem SEO. Najczęściej zleca się ją zewnętrznej firmie lub specjaliście. Wynikiem audytu jest zbiór rekomendacji dotyczących tego, jakie działania SEO powinny zostać podjęte, aby w pełni korzystać z potencjału wyników organicznych wyszukiwarek.

Różnica pomiędzy pozycjonowaniem a SEO

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to zbiór działań, które mają bezpośrednie powiązanie z algorytmami Google. Działają one w taki sposób, że promują w rankingu wyników te witryny, które ocenią jako bardziej popularne i przydatne. Istnieje domniemanie ze strony Google, że strona, do której prowadzą linki z innych witryn, musi być użyteczna dla odwiedzających, ponieważ Ci chętnie dzielą się linkiem do niej. Można powiedzieć, że głosują oni na nią swoimi linkami.

Na przestrzeni ostatnich lat Google udoskonaliło swoje kryteria, dzięki czemu premiuje linki ze stron wartościowych, natomiast bierze w małym stopniu (lub wręcz ocenia je ze szkodą dla pozycji witryny) linki pozyskiwane celowo lub też zawierające treści mało użyteczne. Dlatego nie powinno się pozyskiwać niskiej jakości linków ze stron o wątpliwej reputacji. Efekt będzie odwrotny od zamierzonego.

Pozycjonowanie stron – profil linków zewnętrznych

Pozycjonowanie stron polega na pozyskiwaniu linków ze stron zewnętrznych, które mają wysoką jakość i pozytywnie wpłyną na pozycję witryny w wyszukiwarce. Linki pozycjonujące muszą być tworzone we właściwy sposób, zawierać słowo kluczowe w anchorze oraz parametr dofollow, który gwarantuje przekazanie mocy liku do pozycjonowanej strony.

Pozycjonowanie branża transportowa

Czy pozycjonowanie stron istnieje w oddzieleniu do SEO?

W rzeczywistości pozycjonowanie stron nakierowane na tworzenia profilu linków zewnętrznych, jest nierozerwalnie związane z optymalizacją SEOPozycjonowanie źle zoptymalizowanej witryny, w wielu przypadkach jest bezcelowe. W rzeczywistości oba działania powinny przebiegać równolegle i nawzajem się uzupełniać.

Płatne wyniki wyszukiwania

W wielu przypadkach konkurencja dla określonej frazy kluczowej jest tak duża, że skuteczne pozycjonowanie musiałby kosztować setki tysięcy złotych i trwać wiele miesięcy lub lat. Dzieje się tak, w przypadku istnienia silnej konkurencji, która od lat nieustannie inwestuje znaczne kwoty w utrzymanie swoich pozycji w Google.

Okazuje się, że w takich sytuacjach lepiej sięgnąć po płatne wyniki wyszukiwania. Pod warunkiem odpowiedniego skonfigurowania kampanii Google Ads i przeznaczenia proporcjonalnego do ustalonego celu budżetu, można natychmiast znaleźć się w czołówce wyników.

Pozycjonowanie lokalne – łatwiejsze top10 w Google

Pozycjonowanie lokalne stanowi sposób, na zdobycie dodatkowego ruchu na stronie. O ile trafienie do top10 lub top3 wyników wyszukiwania na ogólne frazy, może być trudne, to w przypadku pozycjonowania lokalnego sytuacja ulega całkowitej zmianie. Przykładem słowa kluczowego możliwego do pozycjonowania lokalnego, jest np. fraza SEO Olsztyn.

Pozycjonowanie lokalne jest przede wszystkim przeznaczone dla firm działających na ograniczonym obszarze lub mających swoje placówki w różnych miastach. Jednak możliwe jest także jego zastosowanie w przypadku firm o zasięgu ogólnokrajowym. Brak jest natomiast sensu pozycjonować lokalnie sklepy internetowe, które prowadzą sprzedaż wysyłkową na terenie całego kraju.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne?

Należy wskazać, że dla pozycjonowania lokalnego zazwyczaj istnieje znacznie mniejsza konkurencja. Oznacza to, że takie pozycjonowanie będzie tańsze i szybciej przyniesie rezultaty. Pozwala także na bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, tj. osób zamieszkujących w pobliżu siedziby firmy lub na obszarze, na którym ona funkcjonuje.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne nie różni się zbyt od typowego pozycjonowania. Witryna taka jest po prostu pozycjonowana na słowa kluczowe z uwzględnieniem nazwy miasta lub regionu. W oparciu o taką frazę jest tworzony profil linków zewnętrznych, linkowanie wewnętrzne oraz publikowane treści. Ważne jest także pozyskanie linków w lokalnych witrynach o dobrej reputacji (w tym prasa i katalogi firm).

Skuteczna agencja SEO Olsztyn

Poszukując skutecznej agencji SEO w Olsztynie, która sprawnie poprowadzi wszelkie działania związane z pozycjonowaniem, warto podjąć współpracę z agencją Ćwierkają.pl w Olsztynie. Firma wyróżnia się wśród konkurencji innowacyjnym podejściem do pozycjonowania oraz nakierowaniem na wymierne rezultaty. 

Na pochwałę zasługuje możliwość podjęcia współpracy w oparciu o atrakcyjny model finansowy, polegający na współudziale agencji w wypracowanych zyskach. Dzięki temu klient ma pewność, że płaci tylko za wyniki. Może być także pewny tego, że SEO Management będzie całkowicie zaangażowany w swoją pracę i zmotywowany do wypracowania jak największego zysku (ponieważ będzie w nim partycypować).

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu