Stolarka okienna i drzwiowa
W stolarce okiennej i drzwiowej Polska jest już od kilku lat liderem na skalę europejską. To może jednakże ulec zmianie, bowiem dynamika dotyczącą eksportu tego typu produktów już od kilkunastu lat podlega tendencji spadkowej, a to właśnie sprzedaż zagraniczna daje największe zyski. Dla krajowych producentów drzwi i okien 2019 rok był jeszcze dosyć dobry, ale później pojawił się niestety koronawirus. Jakie są prognozy dla rodzimych producentów w zakresie stolarki okiennej i drzwiowej na 2020 rok?
Polska stolarka okienna i drzwiowa w Europie i na świecie
Polskie przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją stolarki okiennej i drzwiowej, produkują zdecydowanie najwięcej okien o drzwi w Europie. Od przeszło kilku lat nasz kraj jest także największym eksporterem stolarki. I właśnie dynamicznie rozwijający się w ostatnim czasie eksport stolarki okiennej i drzwiowej wyniósł rodzimych producentów na najlepsze pozycje w europejskich rankingach dotyczących firm działających w tejże branży.
W 2019 roku udało się nam wejść na najwyższy stopień na podium, jeżeli chodzi o jakość wyprodukowanych drzwi i okien. Zepchaliśmy przy tym Niemców na 2 miejsce. W całej Europie zostało wyprodukowanych w 2019 roku ponad 100 milionów okien, w czym swój 15-procentowy udział miały zakłady działające w Polsce.
Już od jakiegoś czasu przewidywane było zmniejszenie produkcji, jak i eksportu drzwi i okien, niemniej jednak wyniki ciągle pozostawały na dosyć dobrym poziomie. Jeszcze pierwsze osiem miesięcy 2019 roku poskutkowało sprzedażą poza granice kraju drzwi i okien o łącznej wartości, która przekroczyła 1,5 mld euro. To o przeszło 6 procent więcej, aniżeli w roku 2018, niemniej jednak mniej, niż w poprzednich latach, kiedy średnioroczne wzrosty oscylowały na poziomie 9-13 procent. Analitycy prognozowali, iż w roku 2020 dynamika wzrostu w zakresie przychodów, jak i eksportu w branży stolarki okiennej i drzwiowej może spaść na jeszcze niższy poziom. Produkcja rodzimych drzwi i okien będzie zmuszona reagować na zdecydowanie gorszą koniunkturę w branży budowlanej, która związana jest chociażby z gospodarczym spowolnieniem w Unii Europejskiej, Brexitem, jak i widmem wyhamowania mieszkaniowego budownictwa krajowego. Ponadto doszło do pojawienia się koronawirusa w budownictwie, który nie tylko znacząco skomplikował i zwiększył ceny produkcji, ale miał także ogromny wpływ na inwestycje, czy decyzję zakupowe indywidualnych klientów, tym bardziej tych tracących miejsce pracy albo otrzymujących dochody na takim samym poziomie, jak dotychczas.
Największe firmy w branży stolarki okiennej i drzwiowej w Polsce
OKNOPLAST stanowi obecnie jednego spośród największych w kraju producentów otworowej stolarki, który swoje produkty przeznacza także na eksport do Europy. Przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność na dziesięciu rynkach zagranicznych, gdzie ma ponad 1400 biur sprzedażowych pod swoją marką. W najbliższym czasie planowany jest rozwój spółki na skalę międzynarodową.
Firma OKNOPLAST rozpoczęła swoją działalność w roku 1994 i od tego momentu wypracowała bardzo mocną pozycję międzynarodową. Niezwykle dynamiczny rozwój sprawił, iż dzisiaj zaliczana jest do pierwszej piątki producentów okien w Europie. OKNOPLAST poza Polską działa również na rynkach Węgier, Włoch, Szwajcarii, Słowenii, Słowacji, Polski, Niemiec, Francji, Czech, czy też Austrii. W tych krajach spółka utworzyła mocno rozbudowaną sieć sprzedażową, gdyż ma tam ponad 1400 salonów sprzedażowych.
Bardzo ważnymi krajami dla firmy OKNOPLAST są sąsiedzi południowi – Słowacy i Czesi. Te państwa ościenne z racji swojego położenia były dla przedsiębiorstwa jednymi spośród pierwszych exportowych rynków. OKNOPLAST zajmuje się tam swoją działalnością już od roku 2004 i z upływem czasu wypracował sobie mocną pozycję, będąc na dzień dzisiejszy największym spośród producentów otworowej stolarki.
Produktowe portfolio, które oferowane jest na Słowacji i w Czechach jest praktycznie takie samo, jak produktowa oferta na polski rynek. Sprzedaż w tychże krajach ulega ciągłym wzrostom, notując przy tym 10% lepsze wyniki w porównaniu z poprzednim rokiem. Strategia firmy OKNOPLAST zakłada ciągłe umacnianie się pozycji, jak i pozyskiwanie większej liczby nowych klientów na tychże rynkach.
DRUTEX S.A. to kolejna firma, którą zalicza się do największych producentów otworowej stolarki wykonanej z PCV na terenie Polski i Europy. W ofercie ma także fasady wykonane z aluminium i drewna, drzwi czy okna. DRUTEX S.A. to nowoczesna firma, która w procesie produkcyjnym stosuje najnowocześniejsze technologiczne rozwiązania. Spore możliwości produkcyjne i techniczne, wspierane nie tylko doświadczeniem, ale także fachową wiedzą, umożliwiają realizowanie nawet i najśmielszych i najtrudniejszych zamówień w zakresie stolarki drzwiowej, okiennej, albo też fasad, zarówno z aluminium, drewna i PCV. Misja firmy to stawanie się najbardziej cenionym i preferowanym producentem okiennej i drzwiowej stolarki na terenie kraju, jak i za granicą, który będzie zorientowany na spełnienie indywidualnych potrzeb klientów, elastyczny podczas budowania biznesowych relacji, efektywny ekonomicznie we własnych decyzjach, jak i odpowiedzialny za swój ekologiczny rozwój. Pragnieniem tego przedsiębiorstwa jest to, aby jego marka marka była najchętniej wybieraną przez klientów.
Branża stolarki okiennej i drzwiowej w Europie
Najnowsze badania, które zostały przeprowadzone przez Analityków wynika, iż branża stolarki okiennej i drzwiowej działająca na terenie Europy zaczyna wyhamowywać. Dzięki silnemu eksportowi spowolnienie rynku w Europie jeszcze nie dotknęło w tak znaczący sposób producentów, którzy działają w Polsce. W roku 2018 Polska utrzymywała się stale na pozycji lidera w zakresie eksportowania drzwi i okien na terenie Europy. Niemniej jednak pomimo odnotowania zdecydowanych wzrostów, branża ta będzie się musiała zmierzyć z różnymi i licznymi trudnościami.
Polska jest liderem w zakresie eksportowania stolarki okiennej i drzwiowej w Europie. Jak można wyczytać z danych, które zawarto w raporcie ,,Rynek okiennej stolarki na terenie Polski w 2019 roku,, przygotowanym przez Centrum Badań i Analiz, sytuacja rodzimej branży stolarki okiennej i drzwiowej ma się dosyć dobrze i pomimo problemów wynikających z epidemii koronawirusa, zakończy ten rok ze wzrostem. W 2019 roku zostało wyprodukowanych około 25 milionów sztuk drzwi i okien, a zatem więcej o ponad 5 procent, aniżeli w roku 2018 i o ponad 10 procent więcej, aniżeli w roku 2017. Pomimo tego, iż jest to dodatni wynik, trudno będzie nie zauważyć spadku w zakresie dynamiki wzrostu produkcji otworowej stolarki na terenie całej Unii Europejskiej. W roku 2019 w krajach należących do wspólnoty, zostało wyprodukowanych o 0,8 procenta więcej okien i drzwi, aniżeli miało to miejsce rok wcześniej. Niewątpliwie, odnotowana w roku 2019 dosyć niska dynamika wzrostu, jest po części wypadkową znacznie wyższej bazy odniesienia. Niemniej jednak dokonując analizy sytuacji na europejskich rynkach, można śmiało mówić o sygnałach na temat słabnących europejskich wyników.
Jak pozycjonować branżę stolarki okiennej i drzwiowej?
O tym, iż budowanie pozycji własnej strony internetowej jest tak samo istotne w wypadku branży stolarki okiennej i drzwiowej jest tak samo istotne, jak w wypadku pozostałych sektorów gospodarczych, nie musimy nikogo przekonywać. Konkurencja w przypadku omawianej branży jest dosyć spora, nie tylko a wypadku stron, które mają ogólnopolski zasięg, ale także terytorialny. Z tego też powodu warto dokładnie zainteresować się działaniami promocyjnymi stolarki okiennej i drzwiowej w różnych wyszukiwarkach.
To nie tylko i wyłącznie bardzo dobra metoda na poczet poprawiania widoczności strony internetowej, która została poświęcona tematyce stolarki okiennej i drzwiowej. Jest także niezwykle istotna podczas budowania dotyczącego jej wizerunku. Tego rodzaju działanie może mieć znaczenie szczególne, tym bardziej w wypadku wizerunkowych sytuacji krytycznych. Wyniki wyszukiwania powinny być dokładnie monitorowane, biorąc pod uwagę fakt, iż informacje pojawiające się na pierwszych stronach wyszukiwarek wykazują działanie strategiczne.
SEO copywriting i content marketing dla przedsiębiorstw z branży stolarki okiennej i drzwiowej
Podczas pozycjonowania branży stolarki okiennej i drzwiowej, sporą rolę odgrywają właściwe zainicjowane działania SEO copywriterskie. W wypadku, kiedy pozycjonujemy firmę produkującą okna, albo drzwi, zamieszczone na stronie treści muszą spełniać wybrane kryteria. Można informować na przykład o sposobie, w jaki one działają, w jakich godzinach są otwarte i jak można dokonać kupna produktów, które przykuły naszą uwagę. W treściach możemy również przedstawić opisy standardowe dotyczące produktów, które znajdują się w ofercie konkretnej firmy.
Niezwykle istotną rolę, odgrywa tutaj również Content marketing, który w wypadku branży stolarki okiennej i drzwiowej pozwala na zamieszczenie na blogu artykułów o charakterze eksperckim. Content marketing stanowi bardzo ważne narzędzie umożliwiające kontaktowanie się z klientami. Skąd jeszcze może się brać potencjał w branży stolarki okiennej i drzwiowej? Odbiorcy mogą być znudzeni reklamami w klasycznej wersji, gdzie najważniejszym zadaniem jest oddziaływanie na emocje, bez przekazania przydatnych i rzeczowych informacji odnoście produktu.
Co daje Nam Content Marketing?
- jest pomocny podczas inicjowania procesu promocyjnego stolarki okiennej i drzwiowej na wybrane słowa kluczowe,
- zwiększa ilość klientów,
- zwiększa, albo buduje od podstaw rozpoznawalność marki,
- umożliwia zwiększanie zasięgu działalności.
.
Analizujemy domenę : https://oknoplast.com.pl/ – skorzystamy z Senuto, Surferseo i Ahrefs .
Zobaczmy jak wygląda poziom ruchu według Senuto :
Zrzut ekranu został wykonany przy wykorzystaniu Senuto .
Łatwo można zauważyć , że poziom fraz w top10 od stycznia 2017 systematycznie rośnie.
Zobaczmy jak wygląda top10 fraz dających ruch :
Keyword | Volume |
oknoplast | 21000 |
okna pcv | 16000 |
rolety zewnętrzne | 26000 |
okna | 15000 |
okna oknoplast | 700 |
oknoplast praca | 500 |
oknoplast kraków | 1400 |
mp marek pazera | 2500 |
okna gliwice | 500 |
okna antywłamaniowe | 700 |
okno plast | 600 |
okna kraków | 1100 |
okna plastikowe | 3800 |
okna poznań | 700 |
oknoplast pixel | 350 |
okna katowice | 450 |
okna wrocław | 700 |
drzwi zewnętrzne | 42000 |
winergetic premium | 400 |
montaż okien | 2400 |
W przypadku tej domeny warto zwrócić uwagę, że poza frazami związanymi z brandem dużą część ruchu stanowią tzw. money keywords czyli frazy , które potencjalnie mogą przynosić konwersję w postaci sprzedaży.