Skip to main content

Branża kosmetyczna

Rynek kosmetyczny ostatnimi czasy wzrósł o prawie 6 procent. Największy jego segment stanowią kosmetyki służące do pielęgnowania skóry, zaś najbardziej dynamiczna dynamiczna kategoria to pielęgnacja twarzy. Ogromny wpływ na rozwijanie się rynku mają trendy globalne związane bezpośrednio z naturalnymi produktami, jak i z ekologią. Coraz większy wpływ na kreację tego, co jest teraz modne, będą mieć z pewnością sieci handlowe

Rynek kosmetyczny z końcem 2019 roku wart był około 13,2 mld złotych, co stanowi prawie, że połowe całości chemicznego koszyka mającego wartość 27,1 mld złotych. W drugiej części chemicznego koszyka znajdują się segmentu dotyczące domowej chemii mające wartość około 6,7 ml złotych, ale także segment artykułów sanitarno-papierowych o wartości około 7,2 mld złotych.

W stosunku 2018 roku, kosmetyczny rynek wzrósł wartościowo o 6 procent i tempo to jest trochę szybsze, aniżeli całości chemicznego koszyka, który wzrósł tylko o 5 procent.

Praktycznie za cały wzrost w zakresie kosmetycznego rynku odpowiedzialny jest cenowy czynnik. W tych 6 procentach, stanowi aż 4,7 procenta. Zaś ilościowo jest to tylko i wyłącznie 0,6 procenta.

Zmiana wartościowa nie jest tutaj wynikiem wyłącznie tego, iż ceny surowców uległy podwyższeniu, ale też pojawiają się zupełnie nowe produkty, które stanowią wyznaczniki trendów, albo też na nich korzystają. Są to chociażby nowości w grupie organic, eko, na ogół dużo droższe. Dochodzi także do premiunizacji kosmetycznego rynku. Konsumenci znacznie chętniej sięgają po specjalistyczne produkty, nawet jeżeli odznaczają się one większymi cenami. Świetnym przykładem będzie tutaj rynek past do zębów ze sporą ilością opcji premium. Zatem, branża kosmetyczna nie zarabia na produktach masowych, ale na przełomowych nowinkach.

Które spośród segmentów dominują na kosmetycznym rynku?

Czołówka pozostaje niezmienna od przeszło paru lat. Najważniejsze pięć segmentów branży kosmetycznej to: higiena jamy ustnej, make-up, pielęgnacja włosów, higiena osobista i pielęgnacja skóry. Ciekawostkę stanowi fakt, iż w roku 2019 doszło do przetasowania na rynku i kategoria w zakresie pielęgnacji skóry zdetronizowała bezwzględnie kategorię dotyczącą higieny osobistej, która trzymała się na pierwszym miejscu od roku 2017.

Pielęgnacja skóry jest dzisiaj największym spośród segmentów na rynku kosmetycznym. Jego wartość szacowana jest na około 3 mld złotych. W roku 2019, w porównaniu do roku 2018, wartościowy wzrost tegoż segmentu wynosił około 9 procent, co odpowiada 225 mln złotych.

Segmenty pozostałe – higiena jamy ustnej, make-up, pielęgnacja włosów i higiena osobista – rozwijały się na poziomie 3-5 procent, czyli trochę wolniej, aniżeli kosmetyczny rynek.

Pozycjonowanie branża kosmetyczna

Największe firmy kosmetyczne w Polsce

DR IRENA ERIS S. A.

Działalność tejże firmy została rozpoczęta w 1983 roku z ramienia farmaceutki Ireny Eris, jak i jej męża Henryka Orfingera. Wyraz własnego zaangażowania w życie przedsiębiorstwa kosmetycznego odzwierciedlają liczne przyznawane mu nagrody, między innymi Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski z 2014 roku, Osobowość Spa z 2008 roku, czy też Perła Biznesu z 2003 roku. Sama firma skupia się przede wszystkim na produkowaniu kosmetyków, jak i prowadzi badania nad rozwijaniem się kosmetycznej branży. We własnych działaniach podkreśla zastawianie innowacyjnych i patentowych technologii, które w połączeniu wraz z odpowiednio wyselekcjonowanymi składnikami, dają nam kompozycje, które wyróżniają się zdecydowanie na rynku. Poza dermokosmetykami, które uwzględniają każdy spośród rodzajów cery i problemów skórnych, znajdziemy również kolorowe kosmetyki, które wykazują nie tylko upiększające właściwości, ale wzbogacono je także w substancje o charakterze pielęgnacyjnym. Dr Irena Eris we własnej ofercie posiada również produkty, które przeznaczono dla panów, w tym chociażby szampony zagęszczające włosy, olejki do pielęgnacji brody, czy balsamy po goleniu. Produkty tego przedsiębiorstwa można znaleźć w wielu drogeriach i aptekach, nie tylko tych stacjonarnych, ale również działających online.

INGLOT Sp. z o.o.

Przedsiębiorstwo to zostało założone przez Wojciecha Inglota w 1983 roku w Przemyślu i właśnie w tym mieście powstaje aż 95 procent produkcji. Marka znana jest przede wszystkim ze swojej niezwykle dynamicznej ekspansji – pierwszy salon poza granicami Polski powstał w roku 2006 na terenie Kanady. Obecnie Inglot posiada dosyć szeroką mapę swoich lokalizacji – kosmetyki tejże marki można znaleźć na sześciu różnych kontynentach, w prawie 800 mięśniach, do których można zaliczyć między innymi tak prestiżowe obiekty, jak chociażby Times Square w Nowym Jorku, Grand Canal Shoppes w Las Vegas, czy też Mall of the Emirates w Dubaju. Niniejsza skala w zakresie dystrybucji, z całą pewnością stawia tę firmę bardzo wysoko na listach takich, jak niejeden spośród rankingów przedsiębiorstw kosmetycznych na całym świecie. Ponadto, firma ta angażuje się w przeróżne eventy artystyczne, jak i prowadzi współpracę ze znanymi projektantami, takimi jak Michael Costello czy Kenzo. O sukcesie jej działalności może świadczyć także fakt stosowania ich produktów w musicalach Broadwayowskich. Na wyróżnienie zasługuje również fakt, iż ambasadorką tegoż przedsiębiorstwa została aktorka, a zarazem też piosenkarka – Jennifer Lopez, która razem z firmą Inglot utworzyła własną kolekcję różnobarwnych kosmetyków. Firma udziela się również w wielu różnych akcjach sportowych i charytatywnych – jest jednym spośród sponsorów Asseco Resovia, jak i prowadzi współpracę z Johan Kriek Tennis Academy. W roku 2011 firma ta otrzymała certyfikat GMP, który poświadcza jej właściwe warunki celem produkowania i najwyższą jakość komponentów.

Pozycjonowanie branża kosmetyczna

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej

Nie jest żadną tajemnicą, iż influencerzy i influencerki stanowią od paru lat filar dla marketingu przedsiębiorstw zajmujących się urodą – czy to eko żeli pod prysznic, luksusowych kosmetyków do twarzy, czy też salonów SPA. Bardzo duże zasięgi na Instagramie, jak i zaufanie obserwatorów to kwestię, które przekładają się w sposób bezpośredni na skuteczną współpracę, a dzięki temu i najwyższą konwersję. Do czego będzie przydatne w tym wypadku SEO?

  • do budowania wiarygodności – wyobraźmy sobie sytuację, w której nie będziemy w stanie odnaleźć w wyszukiwarce internetowej produktu, o którym mówiła nam blogerka poprzez wpisanie jego nazwy albo brandu. Taka reklama wygląda dosyć mało przekonująco, prawda?,
  • do podnoszenia konwersji – a być może kiedyś zobaczyliśmy bananowy puder na story instagramowym, ale nie możemy go znaleźć na pierwszych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce? Nie dość, iż jako potencjalni klienci możemy się rozpraszać i zrezygnować z jakiekolwiek zakupu, to rośnie przy tym szansa, iż natrafimy na inny bananowy puder, który będzie lepiej wypozycjonowany, aniżeli w wypadku konkurencji – w dużo bardziej atrakcyjnej cenie, w dobrze prezentującym się opakowaniu i do tego z uwzględnieniem szybkiej dostawy. I tutaj starania influencerów pójdą po prostu na marne,
  • do zwiększania ruchu organicznego na stronie – prowadzenie współpracy z influencerami może faktycznie zwiększać ruch z social mediów, dzięki tak zwanemu ,,swipe up”, jak i pozostałym funkcjom, które posiada w aktualnej ofercie Instagram. Warto jednakże pamiętać, iż ruch organiczny będzie identyczny, zaś w dłuższej perspektywie reklamy, czy też płatna współpraca mogą okazać się mniej opłacalne, aniżeli najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek.

Pozycjonowanie branża kosmetyczna

Jak zaplanować kampanię SEO/marketingową w internecie dla sklepu oferującego kosmetyki?

Na jednej spośród najbardziej ciekawych witryn internetowych, które mają związek z branżą kosmetyczną, znalazł się artykuł na temat SEO, w którym to przedsiębiorcy będący właścicielami urodowych firm wypowiadają się odnośnie tego, jak wybrane optymalizacyjne działania wpłynęły na ich biznesy. Warto uświadomić sobie najważniejsze kwestie związane z pozycjonowaniem witryn internetowych, poprzez przywołanie ich najistotniejszych wypowiedzi: bo kto może lepiej od nich wiedzieć, co tak naprawdę ma SEO do urodowej branży i gdzie należy zacząć swoje działania?

  • dobierzmy właściwe frazy kluczowe – z pewnością warto będzie już na samym początku przemyśleć kwestię tego, w jaki sposób klienci wyszukują wybrane przez siebie produkty i jakich słów kluczowych używają, aby móc je odnaleźć. Long-taile są kluczowe dla małych przedsiębiorstw, bowiem pozwalają na pozyskiwanie klientów, zwiększają także ruch na stronie internetowej,
  • zoptymalizujmy własną witrynę internetową, a więc zadbajmy o estetykę i o UX – Branża urodowa to estetyka i piękno. Wysokiej jakości produkty nie są wystarczające celem zatrzymania użytkowników na dłuższy okres czasu. Właściwe zaprojektowanie interfejsu, zapoznawanie się z wybranymi usługami, które oferowane są w danym salonie kosmetycznym, czy też łatwe dodawanie konkretnych produktów do koszyka, stanowią kluczowy czynnik do zatrzymania klientów na stronie internetowej i doprowadzenia transakcji do samego końca,
  • wprowadźmy odpowiedni content – nie tylko content, ale i kontekst stanowią obecnie jedne spośród najbardziej istotnych narzędzi w każdej z kampanii SEO. Blog firmowy jest a tym wypadku ,,must have” przedsiębiorstw, które pragną zwiększyć ruch na własnych stronach – poza tym treść na produktach i kategoriach pozostaje cały czas jedną z kluczowych kwestii optymalizacji w zakresie on-site. Ponadto treść, która zamieszczana jest na urodowych blogach może rzeczywiście przyciągać rzesze klientów: różnego rodzaju wskazówki, tipy, jak i zakupowe haule przyciągają uwagę nie tylko wyszukiwarki Google, ale również potencjalnych klientów.

Bardzo dobrym przykładem właściwej treści, która pracuje na rozpoznawalność firmy, mogą być chociażby Fenty czy też Glossier, które uzyskały sympatię wielu użytkowników, dzięki zaoferowaniu im wartościowego contentu i wyróżniającego się wśród pozostałych przedsiębiorstw w branży zdecydowanie  przykuwającą wzrok estetyką produktów i samej strony internetowej.

Analiza witryny  https://inglot.pl/

witryna firmy inglot

 

Tutaj jak zawsze posłużymy się naszymi ulubionymi narzędziami : Senuto , Surferseo , Ahrefs .

Wiek domeny – domenę można uznać za wiekową z fajną historią  :  Created on 2002-04-18 – tzn , że na dzien dzisiejszy domena ma ponad 20 lat. Google w pewien sposób faworyzuje domeny z historia (w porównaniu do domen dopiero co kupionych ).

 

Analiza słów kluczowych na jakie domena zdobywa ruch :

 

KeywordVolume
inglot40000
inglot cienie1900
duraline2700
inglot lakiery800
cienie inglot700
inglot duraline800
duraline inglot800
cienie do powiek inglot500
inglot jennifer lopez500
inglot paleta400
inglot podkład600
inglot pomadki300
inglot kuferek250
inglot przemyśl400
jennifer lopez inglot300
zalotka inglot200
inglot rozświetlacz350
inglot pomada do brwi300
inglot baza pod cienie350
pomada do brwi inglot400

 

Jak można łatwo zauważyć większość fraz generujących ruch na domenie powiązanych jest z nazwa firmy (brandem ) . Co to oznacza ? Takie zjawisko związane jest z tym , że na chwilę obecną stopień rozpoznawalności produktów analizowanej firmy jest wysoki.  Praktycznie uniemożliwia to konkurencji zabranie ruchu z tych fraz a jednocześnie ze względu na pozytywny odbiór marki wśród konsumentów daje fajne możliwości konwersji tego ruchu.

 

Jak była pozycjonowana witryna Inglot :

 

analiza ruchu inglot

Praktycznie od stycznia 2016 ruch w domenie bez względu na zmiany algorytmów pozostaje ten sam. To jest jeden z głównych celów pozycjonowania , które oferujemy osiągnięcie stabilnych wyników w długim okresie czasu.  Firma posiadając stały organiczny ruch (co tak naprawdę w większości wypadków równa się stałej sprzedaży ) dużo łatwiej może planować swoje działania marketingowe.

Oceń post

Leave a Reply