Skip to main content

Jesteś właścicielem własnej strony internetowej? Pewnie zauważyłeś już, że liczba agencji internetowych i specjalistów od SEO rośnie, jak grzyby po deszczu. Ten trend stale wzrasta, wraz ze wzrostem liczby witryn internetowych. Możliwe też, że masz już za sobą pierwsze doświadczenia, ze współpracy z agencją i nie było ono dla Ciebie zadowalające. Obecnie na rynku jest wiele firm, oferujących usługi związane z SEO, jednak jakość ich usług pozostawia wiele do życzenia. Nie powinniśmy przez to wyrabiać sobie negatywnej opinii o wszystkich tego typu firmach i zniechęcać się do prowadzania kampanii SEO. W tym artykule poznasz cechy rzetelnej i skutecznej agencji SEO.

dobrą agencję SEO

Przed jakimi praktykami należy się bronić? 

Wybór odpowiedniej agencji SEO nie należy w brew pozorom do prostych. Mimo, iż w całym tym gąszczu firm, specjalizujących się w prowadzeniu kampanii SEO, jest także całkiem spora grupa skutecznych firm, to wielu z nas poznało przykłady właścicieli stron internetowych, którzy są rozczarowani współpracą z częścią z nich. Niewykluczone, że jeżeli to czytasz, również poszukujesz sprawdzonej agencji SEO. Takiej, której doświadczenie pozwala na efektywne poprowadzenie Twojej strategii marketingowej. To samo dotyczy tych firm, które nie miały jeszcze okazji współpracować z żadną agencją od pozycjonowania, a poważnie myślą o rozpoczęciu działań, przy udziale firmy zewnętrznej.

Z pewnością musisz zwrócić szczególną uwagę na to, w jaki sposób zostanie dla Ciebie przygotowana oferta, w odniesieniu do konkretnych czynności. Możesz spotkać się z sytuacją, w której po złożonym zapytaniu ofertowym, otrzymasz konkretną wycenę, która w żaden sposób nie będzie odnosiła się do Twojej indywidualnej sytuacji. Jak do tego dochodzi? Aby agencja mogła ustalić cenę, musi kompleksowo poznać naszą sytuację, a w szczególności naszą stronę internetową. Wiedza ta jest niezbędna do tego, aby wiedzieć, które czynności będą konieczne, podczas prowadzenia kampanii, a które z nich nie dadzą nam efektu. Każdą wycenę musi poprzedzać zatem rozmowa telefoniczna lub nawet online, pozwalająca ustalić wiarygodność danej agencji SEO. Istnieje zatem obawa, iż zanim dojdzie do samej współpracy, poświęcisz mnóstwo cennego czasu, na bezproduktywne rozmowy. Duży wybór nie zawsze jest pomocny, dlatego warto najpierw wybrać wąską grupę takich firm, z którymi przeprowadzimy rozmowy. Pomocne w tym wypadku będzie poznanie osiągnięć danych firm, których poszukamy na ich stronach. W przypadku braku takich informacji, możemy bez problemu zapytać o nie za pośrednictwem maila. Wiedze tą uzupełnisz, poprzez przejrzenie mediów społecznościowych. To zawsze jest bogate źródło wiedzy i doświadczeń, również tych empirycznych.

Kolejnym źródłem sprawdzonej wiedzy, będą również wszelkiego rodzaju opinie. Wystarczy poczytać wpisy na forach branżowych lub opinie pozostawione w wizytówce Gogol Moja Firma. Jest to skarbnica wiedzy, którą dzielą się ich Klienci. Nie bój się pytać o to, jaki pomysł na pozycjonowanie Twojej strony, ma wybrana agencja SEO. Jej specjaliście z pewnością pomogą Ci poznać zakres działań, a także wyjaśnią powody swoich decyzji. W końcu pozycjonowanie obejmuje bardzo szeroki zakres działań, od dokładnej analityki i wykonania audytu, poprzez właściwe linkowanie, optymalizację, aż po poprawę jakości umieszczanych przez Ciebie tekstów. Gdy już otrzymamy odpowiedź na wszystkie nasze pytania, przyjdzie czas na podpisanie umowy. Pamiętaj jednak, aby najpierw dokładnie ją sprawdzić.

dobrą agencję SEO

Co wpływa na nieskuteczność agencji SEO?

No dobrze. Wiesz już, co powinno Cię zainteresować, podczas wyboru dobrej agencji SEO. Istnieją jednak sytuacje, kiedy to powinieneś się zatrzymać i zastanowić. Niektóre momenty, poprzedzające nawiązanie współpracy, mogą wskazywać na to, iż oferowana skuteczność działania nie będzie pełnowartościowa, a niebezpieczeństwo tych czynności może Ci tylko zaszkodzić. O jakich sytuacjach mowa?

  • Brak statusu Google Partner – jest to dedykowany agencjom reklamowym program partnerski. Fakt, iż dana firma nie posiada takiego statusu oznacza, że nie posiada wiedzy w temacie Google Ads, lub też nie zdała z niej egzaminu. To bardzo ważny wyznacznik dobrej agencji SEO. W przypadku posiadania przez agencję takiego statusu mamy pewność, że ich wiedza na temat marketingu internetowego jest jak najbardziej aktualna i pochodzi z pewnego źródła. W końcu to sam Google odpowiada za wszystkie zmiany, wprowadzone za pośrednictwem algorytmów.
  • Brak opinii od klientów – w sytuacji, gdy na temat danej agencji nie ma recenzji, lub co gorsza, są one negatywne, uciekaj i nie oglądaj się za siebie. Możesz być pewien, że obiecywane wspaniałe efekty ich prac, będą obarczone ogromnym ryzykiem. Brak opinii o danej firmie to również oznaka, że może być ona nowa na rynku, a w tedy nawet najlepsi specjaliści nie zagwarantują naszej stronie sukcesu. Nie jest to oczywiście reguła, od której nie mogą trafić się wyjątki. Jeśli jednak oczekujesz sprawdzonych efektów i nie chcesz pozwolić sobie na niepotrzebne ryzyko, to lepiej jest w takich sytuacjach nie ryzykować.
  • Black Hat SEO – jeżeli tylko masz same podejrzenia, o tego typu praktykach agencji SEO, nie zastanawiaj się nad nie rozpoczęciem współpracy. Pod tym pojęciem kryje się szereg czynności, które Google bez skrupułów wyłapuje, a na stosujące je strony internetowe, nakłada w najlepszym wypadku filtr. Oznacza to, że nasza pozycja w wyszukiwarce drastycznie spada. Historia zna takie przypadki, a samo patrzenie na wykres tego upadku jest straszny. W najgorszym jednak wypadku możemy otrzymać nawet bana, czyli nasza witryna zostaje usunięta z indeksu.

dobrą agencję SEO

Co wyróżnia dobrą agencję SEO?

Poznaliśmy już najważniejsze kwestie, które mogą nas uchronić, przed nieuczciwą agencją marketingową. Pozostaje jeszcze druga strona medalu, a mianowicie kilka słów o dobrych agencjach SEO. Co w takim razie je wyróżnia i po czym poznać, że trafiliśmy na skutecznego partnera, w dziedzinie pozycjonowania?

Jedną z pierwszych kwestii, dla niektórych wręcz unikatową, jest otrzymywanie rzetelnych informacji i raportów, na temat wykonywanych działań z zakresu pozycjonowania naszej strony internetowej. Brak takiego podejścia może się wydawać absurdalny, jednak w rzeczywistości często można spotkać się z takimi praktykami. Dobra agencja SEO szczegółowo omawia każde działanie, mające na celu zwiększenie widoczności naszej witryny, a dodatkowo wskazuje konkretne rezultaty. W tym celu otrzymujemy dedykowanego „opiekuna”, który jest z nami w stałym kontakcie. Tak, to nie są mrzonki. Skuteczna i błyskawiczna komunikacja jest dla takiej agencji kwestią priorytetową i partnerskie podejście do współpracy, jest nieocenione. Jakby tego było mało, dobra agencja SEO stara się dzielić zdobytą wiedzą z klientem. Jest to niezwykle ważne, ponieważ dzięki temu mamy poczucie, że jesteśmy współautorami tego sukcesu. To także przejaw zaufania, które dzięki takim czynnością, ma pozytywny wpływ na współpracę. Opisywane wcześniej praktyki Black Hat SEO, są przez takie agencje omijane szerokim łukiem, bowiem podstawową zasadą dobrej agencji, jest nie szkodzić.

Na sukces skutecznego pozycjonowania wpływa z jednej strony wysoka pozycja naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, z drugiej strony witryna jest przyjazna dla użytkownika, w dodatku w pełni zoptymalizowana.

Wspomniany wcześniej status Google Partner jest tylko jednym z wielu, którymi może pochwalić się dobra agencja SEO. Liderzy w dziedzinie pozycjonowania, są także w ścisłej współpracy dużymi platformami sprzedażowymi, oraz pochwalić się mogą członkostwem w programie IAB Polska.

Doświadczona agencja SEO nie zacznie obiecywać nam natychmiastowych efektów. Takowe nie przychodzą w sposób uczciwy i zgodny ze standardami Google, który potrafi skutecznie wyłapywać takie praktyki. Pierwsze efekty pojawiają się do sześciu miesięcy i są zdecydowanie trwalsze, od tych ekspresowo nieudolnych.

I nie ma znaczenia, czy myślimy o powadzeniu działalności online wyłącznie lokalnie, czy kierujemy ofertę na cały kraj.

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu