Skip to main content

Na co dzień mamy kontakt z wieloma kampaniami, które mają oddziaływać na naszą podświadomość, dlatego nie zawsze jesteśmy tego świadomi. Dzieje się tak również w przypadku kampanii PPC, które najczęściej przybierają postać linków sponsorowanych, które widoczne są na przodzie w wynikach wyszukiwania.

Tego rodzaju reklamy PPC nie są ogromnym wydatkiem, choć najczęściej odbiorcy je interpretują w ten sposób, ponieważ bardzo chętnie z reklam PPC korzystają duże marki. Kluczowy jest odpowiedni sposób ich zastosowania, ponieważ wówczas można znacząco zwiększyć ruch na stronie. Przedstawiamy, na czym opierają się reklamy PPC i kiedy rekomendowane jest ich zastosowanie.

Reklamy PPC czyli google ads - obsługa cwierkaja.pl

Na czym polegają reklamy PPC?

Istotą reklam PPC jest moment płatności, ponieważ jest ona pobierana po kliknięciu, a nie jest rozliczana ze względu na wyświetlenia. Zatem koszt reklamy PPC zależny jest od efektu. Skrót PPC powinien być rozwijany jako Pay Per Click. Zamiennie bywają określane także jako CPC czyli Cost Per Click. Najlepszym przykładem obrazującym zasadę działania reklamy PPC jest Google Ads. Kampanie prowadzone dla linków sponsorowanych powodują, że dane reklamy wyświetlają się przed wynikami organicznymi, a także po nich (w momencie wyboru kolejnych stron wyników Google). Najczęściej można spotkać je po prawej stronie. Są to miejsca, które najlepiej skupiają wzrok klienta. Tuż po obecności tych reklam w wynikach wyszukiwania można je dostrzec także na platformach w social mediach (Facebook, Twitter, Linkedln, Reddit). Jednocześnie mogą występować w postaci grafik z podaną ceną i kliknięcie oznacza, że kieruje link na stronę reklamodawcy.

Reklamę PPC można spotkać również na stronach partnerów Google, czyli stronach, które są nie tylko duże, ale przede wszystkim dobrze znane. Wówczas przybierają formę reklamy display, czyli charakterystycznych grafik, które umieszczane są na ekranie. Zastosowanie przekazu graficznego jest dodatkowym wsparciem dla tradycyjnego sposobu reklamy dostępnego w wynikach wyszukiwania.

Korzyścią wynikającą z korzystania z tego rodzaju reklam jest bezpośrednie dotarcie do docelowej grupy potencjalnych klientów po przesortowaniu odbiorców na podstawie posiadanych przez nich zainteresowań. W rezultacie zainwestowane środki pracują o wiele efektywniej i realnie zwiększają przychody jednostki. Te wyselekcjonowane osoby z większym prawdopodobieństwem zapoznają się z ofertą firmy.

Należy pamiętać, że we współczesnych czasach samo wyświetlenie reklamy, która nie jest związana z potrzebami użytkownika to zbyt mało. Kluczowe jest dopasowanie treści reklamodawcy do grupy osób, która może być zainteresowana przedstawionym produktem. Istotne jest to, aby kampania była właściwie przeprowadzona, ponieważ pozwala to na wybicie się ponad konkurencyjne firmy.

Reklamy google ADS - obsługa, efekty z cwierkaja

Jak kształtuje się koszt kampanii PPC?

Reklama w ramach kampanii PPC jest prowadzona w oparciu na systemie aukcji. Reklamodawca przedstawia maksymalny koszt, który może ponieść za jedno kliknięcie. Następnie użytkownik musi licytować się konkurentami o koszt kliknięcia. Odnosi się to do osób, które także uruchomiły reklamę w jednej branży.

Na koszt kampanii PPC składają się przede wszystkim następujące aspekty:

  • poziom konkurencyjności w danej branży
  • popularność polecanych słów kluczowych, które ułatwiają odnalezienie interesujących fraz wśród wyników wyszukiwania Google;
  • poziom jakości strony, która stanowi odniesienie do przedstawionego linku w reklamie;
  • historyczne wyniki wyszukiwań posiadanej strony w Google;
  • poziom dopasowania wytypowanych słów kluczowych do przygotowanej treści reklamy i strony.

Działania na tym polu są bardzo istotne i nie warto na nich oszczędzać, ponieważ reklamy posiadające najlepsze rezultaty są jako pierwsze widoczne w wynikach wyszukiwania. W konsekwencji o wiele więcej osób dowie się o oferowanym produkcie i z dużym prawdopodobieństwem dokona zakupu, jeżeli oferta będzie dla niego interesująca. Stąd reklama PPC jest bardzo pożądana.

Osoby, które nie sprecyzują jaka jest dla nich maksymalna stawka, muszą liczyć się z faktem, że dokona za nich to Google. Wówczas ustawia ją automatycznie i będzie dokonywał optymalizacji po uwzględnieniu pory, lokalizacji jak i używanych urządzeń. W zależności od branży będą brane także inne kwestie pod uwagę.

Kampanie SEO / SEM z Ćwierkają

Użytkownik musi pamiętać, że właściwie poprowadzona kampania PPC jest czymś więcej niż wykorzystanie Planera Słów Kluczowych. Zalecane jest uwzględnienie właściwego pozycjonowania ze względu na wykorzystane słów lub fraz kluczowych. Reklama PPC nigdy nie będzie sama w sobie wystarczająca. Istotne jest, aby pamiętać, że na całość działań SEO składa się coś więcej i nawet obszerny budżet reklamowy na reklamę PPC tego nie zastąpi.

Osoby, które nieumiejętnie pozycjonują strony i jednocześnie nie przykładają większej uwagi do sposobu jej prowadzenia, muszą być świadome, że reklama PPC nie zrekompensuje tych niedociągnięć i takie kampanie PPC będą przynosiły krótkotrwałe efekty. Co więcej reklamodawca płaci ogromne kwoty a te formy reklamy nie przyniosą satysfakcjonujących zwrotów.

Reklamy PPC pojawiają się jako uzupełnienie pozycjonowania. W zwiększeniu świadomości marki nie można zrezygnować z jednego jak i drugiego wydatku, ponieważ każde kliknięcie może oznaczać potencjalnego klienta.

Kiedy powinna być zastosowana reklama PPC?

Wiele osób sądzi, że popularna reklama PPC powinna być uruchomiona jako stała kampania w Google Adwords. Wówczas link do posiadanej strony i oferty będzie nieustannie wyróżniał się na tle konkurencyjnych firm. Jednak popularny marketing PPC zakłada inne rozwiązanie, które jest mniej kosztowne, ale zakłada możliwość dopasowania do aktualnej sytuacji. Ukształtowana elastyczność może być o wiele lepszym rozwiązaniem.

Kampanię PPC należy umiejętnie prowadzić w szczególnych momentach i sytuacjach, ponieważ wówczas odczuwalne są najlepsze efekty. Marketing PPC jest niezbędny nawet jak konieczne jest finansowanie innych aspektów prowadzonej działalności.

Kampania PPC jest niezbędna, gdy:

  • Posiadamy w odpowiedni sposób skonstruowaną stronę, jednak dopiero rozpoczynamy prowadzone działania na rynku i zależy nam na najbardziej efektywnym starcie. Wówczas warto zainwestować w kampanię PPC dla najważniejszego produktu lub rozpropagować informację o całej firmie. Choć nie zawsze zapewni to oczekiwaną ilość wejść, to z pewnością umożliwi to zaistnienie na rynku.
  • Podejmujemy działalność na rynku lokalnym, np. na przestrzeni danego miasta lub w obrębie danego terenu, to Google Adwords sprawdzi się rewelacyjnie. Przedsiębiorstwa, które działają na arenie lokalnej mają mniejszą konkurencję. Dodatkowo przedsiębiorstwa, które dbają o jakość strony uzyskają atrakcyjniejszą cenę za jedno kliknięcie. Istotne jest, aby uzyskać informacje, czy w rzeczywistości spełniane są powyższe warunki, aby nie przytrafiła się sytuacja, że koszt kliknięcia rośnie ponieważ wbrew pozorom konkurencja jest bardzo duża (np. branża hotelarska w miejscowości turystycznej).
  • Planujemy wyprzedaż lub sezonową reklamę – reklama w typie cost per click sprawdza się bardzo dobrze podczas funkcjonowania w ściśle określonym czasie, ponieważ zapewnia skuteczne promowanie produktów lub usług, które są charakterystyczne dla danego okresu w roku. Przykładowo mogą to być prezenty na walentynki czy ozdoby świąteczne. Wówczas marketing PPC umożliwia wyróżnienie się na tle innych firm oferujących podobny asortyment w danym czasie.
  • Kampanię PPC można również uruchomić przed pracami związanymi z pozycjonowaniem strony. Zaletą reklam Pay Per Click jest możliwość szybkiego weryfikowania funkcjonalności, dlatego można sprawdzić czy dobrano odpowiednie słowa kluczowe i wówczas zmienić je na inne, które przynoszą lepsze efekty. Jest to droższe rozwiązania, jednak umożliwia dotarcie do o wiele większej grupy odbiorców, co z pewnością przynosi o wiele większe zyski niż te, które byłyby możliwe bez tych działań.

Reklamy w google i facebook z Ćwierkają

Prowadzisz firmę w Bytomiu? Szukasz pozycjonowania? Kliknij w link: https://cwierkaja.pl/pozycjonowanie-bytom/

W czym tkwi sekret udanej kampanii PPC?

Niemalże każdy przedsiębiorca dąży, aby przygotowywane reklamy były jednocześnie ekonomiczne jak i efektywne, co z pewnością może umożliwić jej kreatywne wykorzystanie. Dobrym rozwiązaniem jest uwzględnienie profilu działalności firmy, która opłaca kampanie, a także to na jakim jest obecnie etapie i cele posiadane przez przedsiębiorstwo. Równolegle należy również przeanalizować konkurencyjności branży, ponieważ przy rozbudowanej branży jedno kliknięcie jest droższe, ponieważ kampania nakierowała odbiorcę na Twoją stronę.

Zadaniem reklamy nie jest wyłącznie wyświetlanie linku do danej strony, co miałoby stanowić swoistą rekompensatę wobec słabej pozycji witryny w wyszukiwarce. Wówczas można dotrzeć do sporej liczby odbiorców, jednak nie będą oni w większości stanowili grupy docelowej. W ramach sprawnej kampanii PPC można zainteresować grupę osób, z którymi rzeczywiście można zawrzeć transakcję.

W toku prowadzenia kampanii PPC zalecane jest jej nieustanne testowanie i dopasowywanie do aktualnych trendów i potrzeb. Jednocześnie warto zdecydować się na działania, które umożliwią pozycjonowanie strony. Każdy właściciel witryny musi pamiętać, że reklamy PPC i działania SEO nie są stosowane zamiennie. Dopiero razem tworzą zgraną całość, która umożliwia zrealizowanie założonych celów.

Należy pamiętać, że taką reklamę doceniają również odbiorcy. Po wpisaniu danej frazy w Google od razu są przekierowywani na wyniki wyszukiwań, gdzie przedstawione są propozycje produktów. Dodatkowo na korzyść użytkownika działa fakt, że są to oferty, które są również atrakcyjne cenowo i wystarczy kliknięcie, aby znaleźć, to czego się szuka. Wychodząc na przeciw ich oczekiwaniom mogą poczuć się ważni, co także można odczuć poprzez zwiększone przychody. Z pewnością osoby, które nie są zaznajomione z tematem powinny skorzystać z pomocy specjalistów, którzy doskonale znają się na jakości reklamy i i potrafią skutecznie przeprowadzić kampanie PPC. Choć może zwiększyć to kwotę miesięcznych wydatków to jednak będzie to dobra inwestycja w dalsze funkcjonowanie firmy.

5/5 - (4 votes)

Leave a Reply

Close Menu