Pozycjonowanie strony jest bardzo skomplikowanym procesem, który nie tylko przekłada się na jej widoczność, ale również może wzmocnić jej wizerunek i zapewnić wysoki autorytet. Ważne jest jednak przy tym nie tylko tworzenie wartościowych treści, ale również pozyskiwanie linków, które przekierują konkretną grupę odbiorców na naszą witrynę. Proces link buildingu może być jednak dość dużym wyzwaniem, zwłaszcza jeżeli dopiero stawiamy pierwsze kroki. Na szczęście możemy go znacznie ułatwić poprzez korzystanie z platform, które większość zadań wykonają za nas. Jedną z nich jest niezwykle popularna platforma Linkhouse. Sprawdź, dlaczego podczas budowania swojej marki warto korzystać z rozwiązań tego typu.
Po co stosuje się link building?
Konkurencja na rynku jest bardzo duża, co niestety sprawia, że nie zawsze możemy zostać zauważeni. Naszym zadaniem jest więc zapewnienie sobie jak najlepszej pozycji, co wpłynie nie tylko na widoczność, ale również przedstawi stworzoną przez nas stronę jako wartościową.
Niestety nie zawsze wysokiej jakości treść wystarczy do tego, aby uzyskać czołową pozycję w rankingach. Z tego też powodu coraz większą popularnością cieszy się proces link buildingu. Jest to proces budowania profilu linków zewnętrznych konkretnej strony internetowej. Możemy go realizować zarówno samodzielnie, jak i poprzez platformy takie jak Linkhouse.
Poprzez link, zwłaszcza ten pochodzący z dobrych i znanych miejsc w sieci, wzmacniamy wartość strony, gdyż jest to sygnał dla Google, że udostępniana witryna jest wartościowa i godna zaufania. Co więcej, oprócz pozycji budowana jest również świadomość naszej marki. Użytkownicy o wiele chętniej klikają w linki znajdujące się w wiarygodnych źródłach. Warto przy tym zwracać uwagę na to, aby wybrane przez nas łącze miało wysokie wartości PageRank i TrustRank.
Link building ma zatem nie tylko zapewnić dobrą widoczność strony w wyszukiwarce, ale również podkreślić jej autorytet i wiarygodność, przyspieszyć jej indeksacje w wynikach wyszukiwania, poprawić konwersję oraz zapewnić o jej rzetelności. Działania te wzmocnią wizerunek strony, ale również przyczynią się do zwiększenia ruchu.
Nie jest to jednak łatwe zadanie, gdyż ważne jest, aby dobrze sprofilować wszelkie działania. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie trafić do osób, które faktycznie są zainteresowane danymi produktami i usługami.
Znaczenie link buildingu
Krążą liczne plotki wokół tematu link buildingu. Jedne z nich głoszą, że jest on istotny, natomiast kolejne całkowicie temu zaprzeczają i twierdzą, że w dobie obecnych czasów działanie to jest całkowicie zbędne. Prawda jest jednak taka, że znaczenie link buildingu w procesie dobrze skrojonej strategii marketingowej jest znaczące.
Obecnie działania te uważa się za jedne z najskuteczniejszych metod SEO. To właśnie one stanowią główny element pozycjonowania strony internetowej oraz prac poza witryną. Nie bez powodu przecież portale typu Linkhouse cieszą się aż tak dużą popularnością.
Należy jednak zaznaczyć, że obecny link building znacznie różni się od tego stosowanego w przeszłości. Większą uwagę przykłada się bowiem do jakości, a nie ilości. Statystyki wykazują, że zaledwie jeden link pochodzący ze znaczącej domeny jest o wiele więcej wart, niż bezpodstawne spamowanie linkami.
Wymuszone zostało to przez klientów, pozycjonerów oraz odbiorców, a także co najbardziej istotne przez zmieniające się algorytmy Google. Ich ciągłe udoskonalanie ma na celu nie tylko coraz lepiej rozumieć intencje użytkownika, ale również wypracować naturalność działań. Szybkie i bezmyślne linkowanie może zatem skończyć się nałożeniem kary przez Google, co niestety zapewni nam skutek odwrotny do założonego.
Na czym opiera się kreatywny link building?
Zadaniem kreatywnego link buildingu jest postawienie na jakość, a nie na ilość linków. Proces ten powinniśmy zatem rozpocząć od analizowania stron i obrania odpowiedniej strategii. Wyszukane przez nas miejsca do linkowania muszą być tak dobrane, aby przyniosły korzyści.
Od możliwości wstawienia linku ważniejszy jest bowiem sposób, w jaki to zrobimy i jak mocno obudujemy to contentem. Technika budowania profilu linków musi być zatem tematyczna i całkowicie naturalna. Ważne jest przy tym, kto jest odbiorcą linkowanej domeny i gdzie warto wstawić link, aby potencjalny odbiorca mógł na niego trafić.
Zadanie to jest znacznie łatwiejsze, jeżeli korzystamy z platformy Linkhouse, która opiera się głównie na prowadzeniu kreatywnego link buildingu. Oprócz możliwości pozyskiwania linków mamy bowiem wiele narzędzi służących do analizy i obierania strategii marketingowych.
Kilka słów o Linkhouse
Linkhouse to popularna platforma link buildingu i content marketingu. Do jej zadań należy zatem wykonywanie usług związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją. Dzięki niej nie tylko zakupimy artykuły sponsorowane, ale również wiele innych niezbędnych produktów SEO, w tym banery reklamowe. Możemy je pozyskać zarówno do pozycjonowania linków, jak i w innych celach.
Linkhouse działa od roku 2010, jednak dopiero w 2014 wprowadzono możliwość zakupu interesujących nas usług poprzez sklep internetowy. Działania oferowane przez platformę są tak kompleksowe, że usatysfakcjonują nawet najbardziej wymagającego klienta. Wystarczy się zarejestrować, co oczywiście jest w pełni darmowe i już po kilku minutach mamy dostęp do Linkhouse, a tym samym kilku tysięcy stron ofert i to w wielu językach.
Jakie funkcje znajdziesz w Linkhouse?
Linkhouse jest platformą, na której możemy zarówno zlecać publikacje, jak i również udostępniać prowadzone przez nas strony jako wydawca. Dzięki funkcjom oferowanym przez witrynę zyskujemy czas, który musielibyśmy poświęcić na samodzielne szukanie odpowiedniego miejsca do publikacji bądź kontakt z wydawcą. Jest to zatem duże ułatwienie dla osób początkujących oraz tych, dla których czas jest na wagę złota. Poniżej opisane zostało kilka najważniejszych funkcji platformy Linkhouse.
Baza ofert Linkhouse
Jednym z najczęściej wykorzystywanych modułów platformy Linkhouse jest baza ofert. Aktualnie liczy już ponad 22 000 stron w kilkunastu językach, lecz co najważniejsze stale się rozbudowuje. Nieustannie pojawiają się nowe portale i serwisy, dzięki którym możemy zwiększyć widoczność swojej strony.
Wydawać by się mogło, że ilość ofert jest tak duża, że proces wyszukiwania odpowiedniego miejsca do pozyskiwania linków jest bardzo czasochłonny i skomplikowany. Rzeczywistość jest jednak bardzo odmienna. Korzystając z bazy ofert oferowanej przez Linkhouse do dyspozycji mamy również stosowne filtry, dzięki którym wybierzemy nie tylko tematykę portalu, ale także interesujący nas język i budżet, który jesteśmy w stanie zainwestować.
Aktualne parametry SEO
Linkhouse daje nam gwarancję, co do tego, że zastosowane działania przyniosą oczekiwane przez nas rezultaty, gdyż portal zawiera aktualne parametry SEO. Wartości te aktualizowane są na bieżąco co 7 dni. Dotrzemy do nich, korzystając z dodatkowych narzędzi takich jak:
- Senuto,
- Semstorm,
- Moz,
- Majestic,
- Ahrefs.
Pamiętajmy o tym, że znajomość tych parametrów jest bardzo ważna, gdyż pozwala odpowiednio wybrać i dopasować stronę do naszej strategii link buildingu. Dzięki temu unikamy miejsc o niskich parametrach, na których ruch jest znikomy bądź nie ma go wcale. Pozyskiwanie linków tego typu nie ma najmniejszego sensu, gdyż z pewnością nie trafilibyśmy w ten sposób do interesujących nas odbiorców.
Linki tematyczne i linki reklamowe
Podczas procesu linkowania ważne są jednak nie tylko artykuły sponsorowane, ale również inne linki prowadzące do naszej strony. Muszą być zróżnicowane i nie mogą pochodzić z jednego kanału. Ważne jest również, aby cały proceder odbywał się w sposób naturalny, a więc pozyskane linki muszą być zgodne z tematyką strony.
Możemy również zaznaczyć opcje powiadomień. Linkhouse powiadomi nas wtedy, kiedy w bazie danych pojawi się nowa oferta spełniająca zastosowane dotychczas kryteria. Działanie to możemy wykonać także samodzielnie, zapisując swoje wyszukiwania i regularnie do nich wracając.
Jeżeli nie potrzebujemy pełnych publikacji, to możemy skorzystać ze sklepu i zakupić linki tematyczne w istniejących artykułach na stronach, które w rankingach znajdują się bardzo wysoko oraz linki reklamowe. Mamy bowiem możliwość szybkiego odnalezienia domen widocznych na interesujące nas frazy kluczowe lub też dla obsługiwanych przez nas klientów.
Pozyskiwanie fraz kluczowych
Frazy kluczowe możemy pozyskiwać na dwa sposoby. Pierwszy z nich zakłada korzystanie z portali zewnętrznych, natomiast drugi daje nam niezbędne narzędzia na platformie Linkhouse. Jeżeli dysponujemy listą fraz, wybieramy tryb zaawansowany, lecz jeśli ich jeszcze nie znamy, to korzystamy z trybu podstawowego.
Linkhouse dzięki integracji z Senuto przygotuje dla nas listę fraz, które nas interesują. Dzięki ich znajomości jesteśmy w stanie dobrać pod nie odpowiednie publikacje, a tym samym zapewnić sobie wysoką pozycję.
Relinkowanie
Kolejną przydatną funkcją oferowaną przez Linkhouse jest relinkowanie. Działanie to pozwala na wyszukanie takich linków konkurencji, jakich nie posiada jeszcze nasza witryna. Znajomość działań przeciwników pozwala na skopiowanie ich profili linkowych i zadbanie o widoczność naszej strony. Gdyby nie Linkhouse zmuszeni bylibyśmy robić to ręcznie, co zajęłoby nam zdecydowanie więcej czasu.
Różnorodne produkty SEO
Pomimo tego, że Linkhouse znany jest głównie z tego, że oferuje artykuły sponsorowane, w swojej ofercie zawiera o wiele więcej produktów SEO, które możemy nabyć. Możemy zaopatrzyć się między innymi w katalogowanie stron, budowanie zapleczy, linki z forów, blasty oraz wizytówki NAP.
Panel Copywriterów i Biblioteka tekstów
Zaletą platformy Linkhouse jest również możliwość zarządzania zadaniami i to w dodatku w jednym miejscu. Oferuje bowiem narzędzie, które pozwala kontrolować nie tylko zlecenia, ale również pracujących dla nas copywriterów. Wśród przydatnych funkcji znalazła się m.in. możliwość monitorowania rozliczeń czy też składania reklamacji.
Dzięki temu w jednym miejscu zbierzemy nie tylko teksty, ale też tworzących dla nas copywriterów. Opcja ta jest przydatna zwłaszcza dla osób, które na co dzień współpracują z dużą ilością osób.
Giełda stron
Linkhouse to również giełda stron. Na portalu możemy bez przeszkód nabyć produkt tego typu i wykorzystać go do stworzenia zaplecza. To od nas jednak zależy, w jaki sposób wykorzystamy zakupioną stronę. Może to być zarówno dodatkowy link dla własnej strony, jak i możliwość stania się wydawcą.
Przed zakupem otrzymamy wszelkie niezbędne informacje dotyczące parametrów witryny, jej typu oraz tematyki.
Giełda domen i 301
Niekiedy nie chcemy posiadać własnej domeny. Linkhouse przewidział również i taką możliwość, dlatego stworzył Giełdę domen i 301. Moduł zawiera domeny na sprzedaż. Wykupujemy przekierowanie 301 z danej domeny do swojej strony.
Projekty
Moduł Projekty to przede wszystkim znakomite rozwiązanie dla agencji SEO oraz osób, które jednocześnie prowadzą większą liczbę projektów. Dzięki Linkhouse staną się one uporządkowane, a my zyskamy możliwość zarządzania zleceniami z jednego miejsca.
Co więcej, zyskamy również informacje dotyczące tego, jakie koszty ponieśliśmy w danym okresie oraz inne równie ważne dane analityczne i statystyki.
Kupowanie linków na platformach czy indywidualna współpraca?
Decydując się na zastosowanie link buildingu, stajemy przed poważnym wyborem, dotyczącym tego, czy skorzystamy z popularnych platform takich jak Linkhouse, czy też zdecydujemy się na rozpoczęcie indywidualnej współpracy. Wiele osób uważa bowiem, że linkowanie z jednego miejsca znacząco obniża skuteczność strony. Pod tym względem spada również jej wartość SEO. Teoretycznie jest to prawda, jednak w praktyce działanie to nie dotyczy jednak tak dużych platform, jak Linkhouse.
Linkhouse posiada bowiem bardzo rozbudowaną bazę ofert, przez co naprawdę trudno o nadmierną eksploatację. Przy tak dużym wyborze mało prawdopodobne jest, że wszyscy będą pozyskiwać te same linki, co my. Korzystając z tej platformy, warto jednak stawiać na mocniejsze serwisy, a nie kierować się ich ilością.
Indywidualne działania nie zawsze muszą być dla nas korzystne. Po pierwsze, są dużo bardziej skomplikowane, a po drugie, potrzebują zainwestowania zdecydowanie większej ilości czasu. Warto przeliczyć to na koszty.
Niekiedy okazać się może, że prowizje pobierane przez Linkhouse, są o wiele niższe, niż wartość naszego czasu. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że ktoś już dotarł do danego wydawcy, a jeśli nie, to po prostu nie chce on podejmować współpracy. Pracownicy Linkhouse to bowiem profesjonaliści, którzy wykazują się wysoką skutecznością działania.
Co więcej, również obsługa klienta jest na bardzo wysokim poziomie. Stworzono bowiem biuro obsługi klienta, dzięki któremu całkowicie za darmo otrzymamy stosowną pomoc. Nieważne jest przy tym, czy dotyczy ona problemu technicznego, czy nie wiemy, w jaki sposób rozdysponować nasz budżet.
Więcej ciekawych artykułów na naszym blogu https://cwierkaja.pl/wiedza