Branża SEO nieustannie się zmienia. Wyszukiwarki można wzbogacać o nowe aktualizacje, które całkowicie zmieniają rzeczywistość. W przeszłości budowanie linków było bardzo ważnym krokiem w uruchomieniu strony internetowej. Jeszcze raz? Dowiedz się, czym jest więź i poznaj kilka faktów na jej temat.
Linkbuilding – czym jest?
Ci, którym nie zależy na pozycjonowaniu (SEO) mogą się zastanawiać, czym jest link building. Uzyskaj linki do określonych obszarów z różnych miejsc w Internecie. Linki są dostępne w różnych formatach. Może być ukryty w tekście (tekst zakotwiczenia), a także można go znaleźć w formie graficznej. Możesz także znaleźć czysty adres URL. Linki internetowe, które prowadzą do Twojej domeny, są uważane za polecane przez wyszukiwarki. Czy to oznacza, że im więcej masz linków, tym lepiej? niekompletny. Przede wszystkim jakość, a nie ilość. Ponadto algorytmy wyszukiwarek nieustannie ewoluują. To, co było cenne wczoraj, może nie być cenne jutro.
Teraz, gdy wiesz, czym jest budowanie linków, możesz chcieć dowiedzieć się, jak uzyskać linki. Wiele witryn akceptuje linki, więc istnieje wiele opcji, ale bądź cierpliwy. Przed spamowaniem sieci sprawdź, jak działa linkowanie. Niewybredne zachowanie nie pomaga, po prostu wyrządza krzywdę. Adresy URL odsyłające do Twojej domeny na słabych (niepotrzebnych) pozycjach nie mają pozytywnego wpływu na Twoją pozycję w wyszukiwarkach. Musisz także wiedzieć, jakie są atrybuty dofollow, nofollow, ugc i sponsor.
Linkbuilding – wątpliwości
Pytania o budowanie powiązań pojawiają się w trakcie opracowywania strategii pozycjonowania. Są lokalizatorzy, którzy skupiają się przede wszystkim na treściach strategicznych i nie uzyskują ani nie rozmawiają z linkami. Z drugiej strony niektórzy uważają, że wystarczy połączenie. W rozmowie z Cyrusem Shepardem zapytaliśmy, który link lub treść jest najważniejsza. Według niego te dwa obszary nakładają się na siebie i są współzależne. Takie podejście jest nam najbliższe.
Z naszego doświadczenia wynika, że strony bez linków są znacznie trudniejsze do zidentyfikowania. Dlatego „dobre treści chronią się same” to mit. Dobry content to dla nas treść, która inspiruje odbiorców do dotarcia, odwiedzenia, zakupu, a przynajmniej budowania świadomości marki. Aby jednak użytkownicy mogli go znaleźć, link do artykułu musi być umieszczony i opublikowany w wartościowym miejscu. Z drugiej strony, mimo że Google polega na ruchu, nadal łatwo jest dotrzeć do odbiorców, jeśli Twój profil linków do podstron jest zgodny.
Kolejnym mitem o nieudanych połączeniach jest przekonanie, że o takiej strategii zapomniano. W rzeczywistości niektóre praktyki budowania linków są uważane za przestarzałe i szkodliwe. Ale nie wylewaj go z gorącą wodą do kąpieli dziecka. Metoda pozyskiwania wielu linków jest bardzo skuteczna w SEO i wielu innych aspektach. Link building jest usługą bardziej innowacyjną niż stara, ponieważ buduje część nie tylko pozycji strony, ale także wizerunku.
Linkbuilding – jak działa?
Odpowiedź na pytanie, jak działa link building, jest bardzo prosta. Konwersja linków ma na celu zwiększenie widoczności Twojej witryny i poprawę pozycji w wyszukiwarkach. Nawet teraz, tak jak wcześniej, radykalnie zmieniły się praktyki spotkań. Możesz uzyskać adres URL na wiele sposobów, na przykład pisząc post na blogu poza komentarzem, do którego prowadzi link, lub tworząc profil na forum lub portalu. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie linki są sobie równe. Różnią się głównie swoimi cechami.
Linki Dofollow – Jeśli chcesz znaleźć wartościową domenę i chcesz mieć stamtąd link, link powinien zawierać atrybut „dofollow” w kodzie HTML. To wtedy pojawia się oś czasu Twojej witryny i przetwarza zalecane adresy URL wyszukiwarek. Często kod źródłowy strony zawiera wpis o nazwie anchor . Nie ma słowa „dofollow”, ale linki mają ten atrybut. Pamiętaj to.
Nofollow Links — ten atrybut można zobaczyć wraz z linkami w komentarzach lub profilach na różnych stronach internetowych. Wartość SEO jest niewielka, ale nie jest to coś, co musisz mieć. Jeśli do Twojej witryny zostanie wysłanych wiele linków dofollow, algorytm może zostać ukarany. Polecenia Nofollow mogą być wykorzystywane do dywersyfikacji i różnicowania. Dzięki temu Twój profil linków będzie naturalny.
Linki UGC — atrybut UGC jest używany podczas odwoływania się do treści użytkownika, takich jak komentarze. Jest rzadko używany z punktu widzenia SEO.
Linki sponsored — jeśli link jest reklamą, musi posiadać atrybut sponsorowany. Jest to również rzadka metoda pozycjonowania witryny. Linki sponsorowane mają mniejszą moc niż adresy dofollow.
Linkbuilding dawniej
Jak w przeszłości działał link building? Nawet w bardzo konkurencyjnej branży kilka lat temu znacznie łatwiej było dostać się do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania. Wszystkie linki były tego warte, zanim Google opracował algorytmy i praktyki. Niektóre mniej, ale ogólnie wszystkie linki są potężne i mają duże znaczenie dla użytkownika. W tym czasie Google nadal korzystał z algorytmu PageRank, który od 2009 roku stracił na znaczeniu i został zastąpiony nowszą przyjazną dla użytkownika nazwą Penguin, która już istnieje.
W tamtych czasach prawie każdemu ekspertowi SEO było bardzo łatwo uzyskać link, który dokładnie wiedział, jak działa budowanie linku. W niektórych przypadkach wystarczy po prostu utworzyć wielostanowiskowy backend, który okresowo generuje adresy URL dla wdrożonych domen. Czy dołączanie działa tak jak w przeszłości? Pozyskiwanie linków to teraz znacznie bardziej skomplikowana sprawa, która wymaga odpowiedzialności i wiedzy.
Linkbuilding dziś
Czym jest dzisiaj budowanie linków? Obecnie skupiamy się na jakości konkretnego łącza, a nie na jakości. Eksperci SEO starają się zdobywać cenne domeny i umieszczać adresy URL jako komentarze, posty sponsorowane lub gościnne lub tworząc profil w Twojej witrynie. Czy budowanie linków działa? Tak, oczywiście uzyskanie zewnętrznego skierowania jest rozsądne i korzystne. Po prostu wiesz, jak to zrobić. Eksperci SEO biorą pod uwagę kilka czynników przed umieszczeniem linku.
Analizowane są następujące wartości: Zaufany ruch, Ranking domeny, Autorytet domeny, Ruch w witrynie, Temat witryny, Najpopularniejsze słowa kluczowe. Oczywiście każdy ekspert SEO ma swoje doświadczenie i metody analizy domen, więc ich metody badania stron internetowych mogą się różnić. Wyjaśniłem, że budowanie linków działa, ale musisz uzyskać wysokiej jakości linki i odpowiednio zarządzać swoimi domenami. Ale nie zapomnij o różnorodności. Możesz zwrócić uwagę naszych algorytmów, spamując swoją witrynę adresami URL dofollow. W najgorszym przypadku dochodzą poważne kary w postaci filtrów. Działaj odpowiedzialnie i naturalnie otrzymuj linki.
Zwiększanie szans na linkowanie zewnętrzne
Zasadniczo tworzone są linki zewnętrzne, które prowadzą do wartościowych treści. Większość witryn internetowych oferuje podstawowe korzyści tylko poprzez informowanie o Twojej firmie oraz oferowanych przez Ciebie usługach lub produktach. W związku z tym mogą występować we własnej nazwie firmy i ewentualnie we właściwej nazwie oferowanej usługi lub produktu. Źródła linków zewnętrznych do tych stron również mają ograniczone pochodzenie i nie rozwijają się tak szybko i naturalnie, aby nie mogły zapewnić dodatkowego zysku. Dostarczanie dodatkowych korzyści internautom zwiększa prawdopodobieństwo, że zaprowadzą tam linki zewnętrzne.
Jedną z tych dodatkowych korzyści, które mogą przyciągnąć klientów do Twojej witryny, może być publiczne udostępnianie swojej wiedzy. W tym momencie, gdy piszę ten artykuł i dzielę się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami, zwiększa się możliwość linkowania zewnętrznie do serwisu performancemedia.pl.
Może dlatego, że jest tak fajnie, ktoś udostępnia ten artykuł innym w mediach społecznościowych, korzystając z niektórych infografik i treści na swojej stronie internetowej lub używając aktywnego linku do tego artykułu, aby pokazać źródło niektórych zdjęć i cytatów. Zwiększy to szanse na utworzenie nowego połączenia lub nowego linku do tej domeny. Warto zauważyć, że zwiększają one liczbę potencjalnych terminów, ponieważ użytkownicy są częściej znajdowani po wpisaniu domeny performancemedia.pl w wyszukiwarce Google.
Przeczytaj też: Neuromarketing – marketing wykorzystujący osiągnięcia nauki