Skip to main content

Wchodzenie w regularną interakcję z odbiorcami treści internetowych to najważniejszy element sukcesu w social mediach. Algorytmy Instagrama, Facebooka czy Twittera są skonstruowane w taki sposób, aby określone wpisy były częściej wyświetlane niż pozostałe. Od czego zależy ten aspekt? W jakich godzinach dodawanie postów na social media jest najbardziej opłacalne?

W jaki sposób czas publikowania postów pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców?

Zamieszczanie treści w mediach społecznościowych to dla wielu firm i przedsiębiorstw główne działanie marketingowe. Trudno bowiem znaleźć lepszą formę kontaktu z członkami grupy docelowej, niż zachęcanie ich do komentowania i udostępniania wpisów. Każda platforma społecznościowa opiera swoje działanie na algorytmach, których funkcją jest zamieszczanie postów na tablicach użytkowników. Według badań Sprout Social istnieją godziny, w których publikowanie postów na Facebooku lub Instagramie pozwala dotrzeć do większego grona odbiorców.

Konkretne godziny oraz dni tygodnia są zależne od rodzaju i ustawień konkretnych platform. Za publikację treści w przypadku wielu influencerów i stron odpowiadają planery, czyli odpowiednie narzędzia pozwalające zamieszczać wpisy o konkretnych godzinach danego dnia. Dzięki temu konta z dużymi zasięgami nie muszą poświęcać cennego czasu na kontrolowanie dat i godzin. Funkcję tę przejmuje prosty algorytm, który pozwala publikować posty z dokładnością co do minuty.

Kiedy najlepiej publikować w social media - obsługa fan page

Kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych?

Na Facebooku, Instagramie, LinkedIn oraz Twitterze posty są wyświetlane najczęściej w kolejności chronologicznej. Nie dotyczy to jednak wszystkich przypadków, ponieważ algorytm czasami „pushuje” również polecane dla danego użytkownika kanały. Okazuje się, że warto publikować posty w mediach społecznościowych w konkretnych godzinach, ponieważ istnieje wówczas większe prawdopodobieństwo pojawienia się w wpisu jako „Nowość”.

Najlepszy czas na publikowanie postów pokrywa się najczęściej ze wzmożonym korzystaniem z platformy członków konkretnej grupy docelowej. Podane godziny są zatem momentem, w którym obserwuje się zwiększoną aktywność użytkowników, co w sposób oczywisty przekłada się również na większą szansę dotarcia do nowego grona odbiorców. Najlepszy czas publikacji postów na Facebooku to 7:00, 15:15 oraz 19:00. Na godziny te przypada łatwiejszy dostęp do największej grupy odbiorców, ponieważ do sprawdzenia „facebookowego walla” dochodzi najczęściej przed wyjściem do pracy lub szkoły, po powrocie do domu oraz w godzinach wieczornych.

Najlepsze godziny do publikowania na Twitterze i Instagramie

Podobnie jak w przypadku innych serwisów społecznościowych, najlepsza pora na publikowanie wpisów na Twitterze i Instagramie przypada na wczesne godziny poranne, w porze obiadowej oraz przed snem. Według analizy opublikowanej na blogu coschedule.com, w przypadku serwisu w niebieskim ptaszkiem w logo najkorzystniej wstawiać posty o 8:38, 9:36 i 10:00. Wskazuje to na fakt, że największe zaangażowanie w dyskusje na Twitterze obserwuje się w godzinach przedpołudniowych. Z kolei najlepszy czas w przypadku Instagrama to godzina 9:00, 9:01 i 19:59. Wówczas prawdopodobieństwo nawiązania interakcji pod wpisami jest największe.

Publikacja postów na instagramie - obsługa social media z Ćwierkają

Zaangażowanie użytkowników na Instagramie,

źródło: https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/

Czy dzień tygodnia wpływa na harmonogram publikowania w mediach społecznościowych?

Okazuje się, że algorytm w mediach społecznościowych jest również zależny od dni tygodnia. Użytkownicy Twittera zobaczą Twoje posty najczęściej w środę, czwarte i piątek. W przypadku portalu LinkedIn najlepiej publikować wpisy we wtorki, środy i czwartki, natomiast algorytm na Facebooku najkorzystniej działa w poniedziałki, środy i piątki. Jeszcze inne zestawienie dotyczy Instagrama – najlepszy dzień w przypadku tego portalu ze zdjęciami i filmami to wtorek, środa lub piątek. Czas na publikowanie postów należy zatem indywidualnie ustawić na każdej platformie. W każdym z przypadków najgorszy dzień na wstawienie nowego wpisu to sobota lub niedziela – aktywność użytkowników jest wówczas mocno ograniczona, ponieważ zainteresowanie mediami społecznościowymi podczas weekendu maleje.

Kiedy publikować posty na facebooku - obsługa social media z Ćwierkają

Zaangażowanie użytkowników na Facebook-u,

źródło: https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/

Jak publikować treści na socialach, aby odnieść sukces?

Analizy takich portali jak CoSchedule i Sprout Social stanowią wskazówkę do maksymalizacji wyników, które są osiągane dzięki portalom społecznościowym. Wykorzystanie darmowych narzędzi pozwala zaplanować wstawianie postów na konkretne godziny i dni tygodnia. Warto jednak pamiętać, że dotarcie do swoich odbiorców jest możliwe również wyłącznie dzięki tworzeniu interesującego contentu. Próba lepszego wykorzystania możliwości algorytmu na Facebooku, LinkedIn czy Twitterze powinna być zatem jedynie dodatkowym sposobem na zaangażowanie użytkowników.

5/5 - (4 votes)
Paweł Wróblewski

Pasjonat SEO, ADS i marketingu, który zamiast gadać głośno, woli działać skutecznie. Prywatnie były rugbistą, wciąż próbujący trenować sporty walki 😉 – Od lat pasjonat MMA, a na forum Cohones zawsze znajdziecie go komentującego najnowsze wydarzenia w świecie sportów walki. Po studiach informatycznych, gdzie gramatyczne potknięcia nie były mu obce, postanowił że mówi i pisze to, co naprawdę myśli. Nie znosi marketingowego pitu-pitu i czarowania!

Leave a Reply

Close Menu