Skip to main content

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google?

Każdy właściciel firmy, chce jak najlepiej zadbać o marketing swojej firmy. Skupiając się nie tylko na realizacjach, ale także zadbać o aspekt wizerunkowy i widoczności w Internecie. Dzisiejsze działanie każdego z nas polega na tym, aby szukając czegoś w Google, móc to jak najszybciej znaleźć. Nikt nie będzie przechodził na drugie, trzecie czy czwarte strony, ponieważ jesteśmy zbyt leniwi. Właściciele firm dostają setki telefonów z różnymi reklamami od firm, które chcą poprawić widoczność wyszukiwania danej strony internetowej. Kiedy już się zdecydujemy lub znajdziemy odpowiednią firmę i wyszukiwarka nam podpowie na co musimy uważać i co przestrzegać podczas podpisywania umów z agencją SEO, powinniśmy się zastanowić jak mierzyć efektywność danej agencji i czy pozycjonowanie w ogóle działa. Przejdźmy więc do naszego głównego tematu jak sprawdzić czy pozycjonowanie przynosi efekt.

Pozycjonowanie i budowa stron internetowych

Pozycjonowanie strony – przydzielony opiekun

Nie wszyscy musimy znać się na wszystkim. Każdy z nas może upiec chleb, ale nie ma na to czasu czy po prostu idzie i go kupuje. Tak samo można samemu pozycjonować swoją stronę internetową, ale mając firmę i mnóstwo obowiązków nie zawsze mamy na to czas. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, nie przychodzi z dnia na dzień, dlatego tak bardzo ważne jest, aby zaufać właściwym osobom, które będą dbały o Twoją stronę internetową tak jak o swoją własną. Podejmując działania z jakąś agencją, która się tym zajmuje, warto aby został przydzielony Tobie opiekun projektu.

Powinieneś być w stałym kontakcie telefonicznym, mailowym czy nawet osobistym. Warto się z nim kontaktować i zadawać pytania, które Cię męczą, a nie znasz na nich odpowiedzi. Dobra agencja powinna przydzielić Ci stałego opiekuna, którego będziesz mógł pytać o wszystko, a on cierpliwie będzie Ci odpowiadał na każde Twoje pytanie. Może Cię informować na temat pozycji słów kluczowych, które ustaliliście do pozycjonowania czy o aktualnym stanie w jakim teraz obecnie jest Twoja strona internetowa.

Dobry kontakt przy pozycjonowaniu to podstawa, musisz wiedzieć co zostało wykonane lub co jest w planach i współpraca ta, powinna przebiegać na partnerskich relacjach, ponieważ nie wiążecie się na tydzień, dwa, tylko na zdecydowanie dłuższy czas. Musisz danej agencji po prostu zaufać.

Jak sprawdzić działania firmy?

Załóżmy, że współpracujemy już jakiś czas, kontakt również pojawia się ze strony opiekuna, pieniądze co miesiąc lądują na koncie agencji. W pewnym momencie zastanawiasz się jak sprawdzić ich działania, dzwonisz do opiekuna, a on odpowiada, że prace cały czas trwają i systematycznie są budowane odnośniki do Pana strony internetowej. Uradowany wracasz do swojej pracy. Ufaj, ale kontroluj. Przedstawię Ci teraz kilka prostych narzędzi, dzięki którym będziesz wiedział czy dana agencja rzeczywiście pozycjonuje Twoją stronę internetową, czy po prostu czeka, aż samo się wypozycjonuje.

Google Analytics

Jest to narzędzie do monitorowania ruchu na Twojej stronie internetowej. Musisz wiedzieć ile osób, gdzie i skąd byli u Ciebie na stronie. Narzędzie to w bardzo łatwy i przystępny sposób to umożliwia. Dzięki temu, możesz sprawdzić czy ruch na stronie jest taki sam albo się zmienił. Jeśli przez dłuższy czas ruch stoi w miejscu, zapytania o ofertę są sporadyczne, warto wtedy odezwać się do agencji i razem porozmawiać o tym co można zrobić, aby to polepszyć. Oczywiście wzrost liczby wyświetleń wpływa na wzrost liczby zapytań o ile użytkownicy są rzeczywiście zainteresowani tematem.

Cmonitor.pl

Kiedy już dograłeś wszystkie słowa kluczowe, które są pozycjonowane, warto sprawdzać ich pozycje, a także zmiany jakie nastąpiły od rozpoczęcia działań. Do tego posłuży Ci to narzędzie. Działa to w prosty sposób po lewej stronie podajemy frazy czyli słowa kluczowe, które ustaliliśmy, a po prawej stronie odnośnik do naszej strony. Klikamy sprawdź pozycję i pokazują nam się wyniki. W ten sposób możemy analizować nasze pozycje, kiedy nastąpił wzrost, a kiedy spadek.

Semstorm

To świetne narzędzie, które w darmowej wersji pozwala nam sprawdzić pozycje wszystkich fraz. W krótkim czasie możemy dowiedzieć się ile słów kluczowych mamy w top 50, a ile top 10. Pozwoli on również przeanalizować ruch na naszej stronie internetowej z którego będziemy mogli wyciągnąć odpowiednie wnioski. Zagłębiając się w to narzędzie możesz również dokonać analizy konkurencji, ale to już zostawmy po stronie agencji, ponieważ to ona powinna wiedzieć jak przygotować strategie pozycjonowania Twojej strony internetowej, aby wyprzedzić inne strony z Twojej branży.

Zalety:

  • liczba słów kluczowych w top 50
  • liczba słów kluczowych w top 10
  • pokazany szacunkowy ruch organiczny
  • monitoring pozycji słów kluczowych

Majestic

Zapewne znasz już podstawy pozycjonowania i wiesz co wpływa na wyniki Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Bardzo ważnym zadaniem, które agencja realizuje jest również pozyskiwanie linków do Twojej strony internetowej. Im więcej wartościowych i tematycznych stron prowadzi bezpośrednio do Ciebie, tym Google traktuję Twoją stronę lepiej i nagradza ją wyższą pozycją. Można tak to w skrócie opisać. Przeanalizujmy przykład. Podczas kontaktu z opiekunem poinformowano Cię, że odbywa się teraz linkowanie do Twojej strony internetowej i agencja pozyskuje linki. Świetna wiadomość, znaczy że wszystko idzie po Twojej myśli i cieszysz się że pozycje wzrosną. Za jakiś czas nic się nie dzieje. Zastanawiasz się w jaki sposób możesz sprawdzić czy linki rzeczywiście zostały pozyskane.

Do tego służy to narzędzie. Jest to świetne miejsce, gdzie będziemy mogli zobaczyć z jakich stron jest poprowadzone linkowanie do naszej strony. Po wejściu, wpisujemy adres naszej witryny, wybieramy czy interesuje nas analiza całej domeny, subdomeny czy konkretnej ścieżki URL. Jeśli adres został wpisany prawidłowy powinien nam się wyświetlić raport przedstawiający ilość linków zwrotnych, domen odsyłających i wykresy dotyczące profilu linków.

Nie tylko dane dotyczące linków odsyłających możemy wyczytać z tego narzędzia, ale także bardzo ważne są przyrosty w ujęciu czasowym.

wyniki pozycjonowania dentysta chorzów

Ahrefs – narzędzie płatne

Narzędzie to służy do badania linkowania danej witryny. Dzięki temu będziesz mógł się dowiedzieć jakie domeny linkują do Ciebie albo jaki mają ruch. Menu dzieli się na kilka kategorii, natomiast opiszę Tobie najważniejszą co przyda się w sprawdzeniu działań agencji i swoich pozycji.

  • Site Explorer – szczegółowe informacje na temat linków zwrotnych, odsyłających domen, słów kluczowych czy ruchu z wyszukiwarki. Występują tutaj dwa okrągłe wykresy
    • UR – jest to siła profilu linków wybranego adresu. Jest to skala stu punktowa. Im wyższa, tym silniejsza
    • DR – jest to popularność linków wybranej strony w porównaniu do innych stron w bazie danych. Skala jest ta sama.

Pokazuje on też ilość słów kluczowych, na które pokazuje się nasza strona. Ważną kwestią jest również historia witryny pod kątem procesu budowania linków. W ten sposób mamy kolejne narzędzie, które pozwoli nam w prosty sposób sprawdzić czy rzetelnie firma, którą wybraliśmy dla nas działa.

Jest to zdecydowanie bardziej rozbudowane narzędzie, które posiada mnóstwo funkcjonalności i bardzo wszechstronne zastosowanie. Jedyny minus jest taki, że jest to narzędzie płatne.

Jak określić czas kiedy zostanie fraza wypozycjonowana?

Większość firm, które zajmują się pozycjonowaniem strony internetowej chce jak najlepiej dla swojego klienta. Niestety pozycjonowanie nie jest procesem jednorazowym, a działania powinny trwać systematycznie, ponieważ kiedy Ty nie pracujesz nad swoją stroną internetową to pracuje Twoja konkurencja. Musisz wiedzieć, że nie da się niestety jasno określić w jakim czasie słowo kluczowe, które wybrałeś do pozycjonowania wskoczy na pozycje, które będą przynosiły realny zysk. Każda fraza to inna historia, inna strategia i inne podejście do tematu. Oczywiście słowo meble na wymiar to zupełnie inne słowo niż profesjonalne meble na wymiar Olsztyn. Druga fraza znacząco szybciej może awansować, ponieważ jest mniejsza konkurencja. Możesz sprawdzać działania swojej firmy, którą wybrałeś i jeśli skorzystasz z narzędzi, które wyżej wymieniłem i na każdym z nich zauważysz, że coś się z Twoją stroną internetową dzieje, że nie stoi ona w miejscu. Jest to dobry znak.

Dwie ważne rzeczy do sprawdzenia podczas analizy

Jeśli nie chcesz się zagłębiać w te wszystkie narzędzia, które Ci przedstawiłem to dam Tobie skróconą wersje. Analizując działania pozycjonerów, zwróć uwagę na dwie kwestie:

  • optymalizacje swoje strony internetowej i indeksację
  • liczbę i jakość linków prowadzących do danej witryny

Nie chodzi tutaj o to, aby zdobyć mnóstwo linków, ponieważ to tak nie działa. Chodzi o to, aby to szło wszystko razem w parze. Słabej jakości odnośniki, mogą spowodować filtr Twojej witryny i spadnie ona w wyszukiwarce, albo zupełnie z niej zniknie. Dużym problemem jest ukarana witryna dla właściciela, ponieważ odwiedziny drastycznie spadają i cała praca, która została włożona w stronę internetową jest nic nie warta.

Podsumowanie

Pozycjonowanie to długa podróż i warto zabrać na nią ze sobą specjalistów, którzy pomogą Tobie w walce o dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Wybór firmy, która spełni Twoje cele jest bardzo trudny, ale kiedy już wiesz jak mierzyć efekty jej działania, na pewno zweryfikujesz czy prowadzone są w sposób prawidłowy. Jeśli szukasz specjalistów, którzy zadbają o Twoją witrynę wejdź na stronę https://cwierkaja.pl/, ponieważ indywidualne podejście do każdego tematu jest dla nich priorytetem, a współpraca ma przecież polegać na profesjonalizmie i partnerstwie.

Oceń post

Leave a Reply