Od lat google towarzyszy nam w prowadzaniu rozwiązań optymalizacyjnych. Dzięki poznaniu reguł możemy z łatwością wypromować każdą możliwą stronę. Niezależnie od tematyki naszej witryny oznaczanie jej tagami przyczyni się do lepszej widoczności strony internetowej w wyszukiwarce od Google.
Jest wiele opcji na pozycjonowanie stron. Najprościej zrobić to przy użyciu odpowiednich narzędzi. Aplikacja google tag manager to jedna z możliwości na wygodne promowanie własnych stron.
Czym jest google tag manager?
To rodzaj programu do obsługi tagów google. Za jego pomocą można optymalizować pracę własną. Na podstawie odpowiednich skryptów google analizuje Twoje tagi. Na tej podstawie może stworzyć raport, który pozwoli Ci ustalić popularność tagów pod pozycjonowanie. Jest to dość ważna umiejętność, gdyż na podstawie odpowiednich słów kluczowych google podniesie Twoją stronę internetową wyżej w wynikach wyszukiwania.
Prościej mówiąc: strona wyświetli się na 1 zamiast na 2 karcie strony wyszukiwania google. Dlatego posiadane odpowiedniego zestawu tagów jest istotne w dotarciu do każdego użytkownika.
Gotowość na ambitne projekty
Jako program do zarządzania i śledzenia google tag manager został wyposażony w gotowe szablony tagów. Dzięki różnym rodzajom słów możemy szybciej zarządzać tagami bez konieczności powoływania zespołu i tworzenia nowych słów kluczowych.
W grupie zawsze raźniej
Stosując odpowiednie narzędzia można wykonywać zadania marketingowe w grupach. Z użyciem jednej aplikacji można udzielać dostępu poszczególnym użytkownikom. Dzięki możliwości pracy grupowej i indywidualnej pomysły każdej ze stron można przechowywać w jednym miejscu. Osobne obszary robocze pozwalają na tworzenie baz pomysłów inspiracji.
Urocze podobieństwo
Na podstawie pewnych zmiennych google tag manager może wcielić się w rolę osobistego strażnika tagów. W oparciu o swoje inne bazy danych np. z google analytics może dokonać sprawdzenia danej strony pod kątem ilości wejść na stronę lub klikania w dany tag np. w przypadku posiadania przycisków typu CTA. W pomocy nad promowaniem tagów google tag manager wykorzystuje rozszerzone dane oparte o google ads.
W jakich zadaniach google tag manager może Ci pomóc?
Przy użyciu google tag managera można dokonywać wiele zmian w jednym miejscu. Raz wprowadzone parametry do kodu mogą skutecznie działać na korzyść programisty. Wprowadzenie głębszych ustawień sprawi, że informacje na stronie będą analizowane pod kątem prowadzonych zmiennych. Google tag manager pozwala na wprowadzenie poszczególnych skryptów w obszarach interfejsów API, gtm użytkownika oraz tagowania stron.
Internetowe API dla google tag manager
W prowadzaniu zmian w witrynie programiści używają licznych języków oprogramowania. W przypadku dodawania fragmentów kodu do prowadzenia statystyk marketingowych można skorzystać m.in. oprogramowania Java Script. Standardowe prowadzenie reguły na stronie opiera się o zmianę edycji kodu. W przypadku zastosowania google tag manager można liczyć na szybkość w zakresie wprowadzania zmian. W celu zmiany tagu można skorzystać z interfejsu użytkownika GTM. Tak powstałe zmiany sprawiają, że w prowadzony kod jest widoczny także w innych systemach. W trybie gtm kod google analytics będzie zawsze widoczny. Synchronizacja z google ads pozwoli na wyłapywanie błędów ograniczających ruch na stronie.
Mobilny google tag
Możliwość korzystania z mobilnego Api na telefonie pozwala na prowadzenie analiz tagów w witrynie. Dzięki opcji ustawień gtm pozwala na wprowadzania nowych wersji zmian dla użytkowników telefonów. Mierząc pewne zmienne możemy dostosowywać tagi do nowych odbiorców strony. Używanie google tag managera zezwala na używanie różnych wersji aplikacji bez konieczności przesyłania plików binarnych pomiędzy różnymi systemami.
Wykorzystywanie REST API w budowie nowego code
W dbaniu o nowe zmienne musisz postawić na budowę tzw. kontener. To zbiór na tagi. W obliczu konkretnego zdarzenia np. napisany artykuł z konkretnym tagiem dokonuje się przesyłania danych ze strony do gromadzącej dane aplikacji. Za ich pomocą możemy tworzyć analizy i raporty do celów marketingowych pod google analytics lub google ads. Poza miejscem na skrypty google tag manager umożliwia wprowadzenie własnych zmiennych. Z pomocą statusu gtm możesz wprowadzać własne modyfikacje w kodzie. Na potrzeby tworzenia własnego kontenera dodaj niestandardowe tagi lub wyzwalacze. Jeśli chcesz możesz skorzystać z pomocy innego programisty. W tym celu dodaj użytkownika i buduj trwały zespół.
Dodawanie, używanie i modyfikacja szablonów społeczności
Nie masz czasu na tworzenie własnych kontenerów? Wystarczy posłużyć się gotowymi rozwiązaniami. Jak wygląda to w praktyce? W google tag managerze wgrywasz dowolny projekt z szablonów społeczności. Korzystając z konta google możesz mieć dostęp do unikalnej galerii, gdzie użytkownicy wgrywają własne kontenery z zestawem tagów. Po zbudowaniu szablonu w google tag manager skorzystaj z opcji szablon niestandardowy. Tam dodaj tagi, podziej je na kontenery i udostępnij je szerszemu gronu odbiorcom. Twoje indywidualne skrypty trafią na serwis GitHub. Za jego pośrednictwem możesz dokonać konwersji istniejącego tagu. W celu pracy nad przeróbką istniejących fragmentów kodu html możemy posłużyć się językiem JavaScript w trybie piaskownicy.
Dbałość o bezpieczeństwo danych witryny
Strona w sieci może w każdej chwili ulec awarii. Niektóre błędy w kodzie, czasem ataki z użyciem kodu szpiegującego sprawiają, że klient może stracić swoją stronę. Aby nie doszło do całkowitej utraty witryny potrzebne jest zapisywanie kopii zapasowej. W tym celu możesz zapisywać strony w tzw. chmurze. Aby utworzyć zapis tagów skorzystać z google tag managera i przenieść oprzyrządowanie gtm bezpośrednio do chmury serwera. Tego typu działanie uchroni Twoje kontenery przed całkowitym lub częściowym uszkodzeniem.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą Ćwierkają.pl
Obsługa google tag managera z poziomu programisty
Dla osób słabo znających działanie języka oprogramowania np. JavaScript proces obsługi aplikacji może wydać się bardzo skomplikowany. W praktyce jest to dość prosty interfejs. Działanie google tag manager można porównać do schematów liczenia w matematyce, gdzie podstawiając schemat otrzymywaliśmy różne wartości. W tym przypadku możemy się spodziewać zyskać nowe zmienne, reguły albo tagi. Czasem są to potrzebne kontenery albo kod witryny.
UTWORZENIE NOWEGO KONTA
Zanim rozpoczniesz proces tworzenia pierwszych szablonów, kontenerów i tagów w goggle tag manager musisz być zalogowany. Proces logowania wymaga użycia konta google. Możesz użyć już istniejącego loginu lub hasła albo utworzyć nowe konto. Celem logowania i ustawienia nowego konta używa się strony:https://tagmanager.google.com/#/admin/accounts/create. Po wpisaniu danych uzyskujemy dostęp do google tag managera i pierwszy do wykorzystania kontener.
UTWORZENIE NOWEGO KONTENERA
Z uwagi na konfiguracje pierwszego kontenera wystarczy wpisać jego hasło i wybrać jego przeznaczenie. W tym przypadku możesz wybrać jedną z 5 opcji: witryna internetowa, iOS, android, APM lub serwer. Kliknij utwórz i gotowe.
Dodawanie nowego konta do istniejącego odbywa się poprzez zalogowane konto. Klikając na dane konto możemy utworzyć nowy kontener. Podobnie jak w przypadku pierwszego kontenera wybierz nazwę opisową i ustal jego przeznaczenie. W google tag manager może używać skryptów pod strony mobilne. Do witryn mobilnych koniecznie jest stosowanie pakietu SDK Firebase czy jednego z pakietów SDK starszego typu.
INSTALACJA NOWEGO KONTENERA
W tym kroku google tag manager odsyła do poradnika dla programistów. Znajdziemy w nim informacje na temat prawidłowego użycia kodów do tworzenia kontenera. Dla osób, które nie mają doświadczenia w tworzeniu własnego kodu polecamy skorzystać z pomocy programisty. Oto lista prostej instalacji gtm pod strony internetowej.
- w menadżerze tagów znajdź obszar roboczy
- w górnej części okna znajdź identyfikator reguł w formacie „GTM-XXXXXX”
- kliknij na identyfikator – narzędzia do instalacji pojawią się w nowym oknie
- skopiuj konkretny kod i wklej go do okna instalacji
- w zależności od rodzaju treści dostosuj kod do określonych wymagań:
- treści mobilne: w celu instalacji kontenera niezbędne są narzędzia programu pakietu SDK Firebase. Tylko za ich pośrednictwem możesz dokonywać zmian w swoich stronach
- strony internetowe: skrypty muszą się w sekcjiw
kodzie
Więcej ciekawych artykułów na naszym blogu https://cwierkaja.pl/wiedza