Skip to main content

Posiadanie konta firmowego w mediach społecznościowych to już teraz nie tylko sposób na znalezienie klientów, ale wręcz konieczność. Jeśli poważnie myślisz o rozwoju i promowaniu swojej firmy lub jeśli już intensywnie reklamujesz ją za pośrednictwem Facebook Ads, to prędzej czy później spotkasz się z Menedżerem Firmy. Czym jest Facebook Business Manager? Jak stworzyć konto, żeby cieszyć się maksymalnymi korzyściami? Jakie profity wynikają z tego narzędzia?

Do czego służy Facebook Business Manager?

Stworzony przez Facebook Menedżer Firmy to narzędzie pozwalające na skuteczne organizowanie i zarządzanie działalnością biznesową. Facebook Business Manager pozwala na zarządzanie wieloma kontami reklamowymi, stronami i pikselami w prosty sposób. To właśnie tutaj dokonuje się wszelkich ustawień, w tym także udziela dostępu do zasobów członkom zespołu, dostawcom, jak również agencjom reklamowym.

Facebook for Business - konto menadżera reklam

Jakie konkretne możliwości daje Manager firmy?

Funkcjonalność Business Managera możemy zawęzić do trzech kluczowych grup:

  1. Zarządzanie zasobami z wielu różnych miejsc (strona firmy na Facebooku na Instagramie, katalog naszych produktów, lista naszych odbiorców).
  2. Zarządzanie dostępnymi uprawnieniami. Korzystając z Menedżera, z łatwością można zdecydować, kto obsługuje dane konto reklamowe, strony czy aplikację i nadzorować dostępy do wszystkich posiadanych zasobów.
  3. Śledzenie statystyk dotyczących wyników reklam na Facebooku i Instagramie. Oprócz tego, że jest tutaj szczegółowa informacja o wydatkach na reklamy, to jeszcze otrzymuje się przejrzysty wgląd do wyników podejmowanych działań. W zależności od potrzeb w danej chwili możemy przyglądać się analizom ogólnym lub bardziej szczegółowym.

 

Warto zdecydować się na Menedżera firmy, jeżeli:

  • wiele osób zajmuje się marketingiem, zarządzaniem wizerunkiem Twojej firmy na Facebooku lub Instagramie,
  • nadzorujesz wiele zasobów, takich jak np. strony firmowe, konta reklamowe, aplikacje, na Facebooku lub Instagramie,
  • w zakresie tworzenia, prowadzenia stron lub publikowania reklam korzystasz z dostawców zewnętrznych,
  • chcesz by pomimo korzystania z dostawców reklam, firma zachowała prawo własności do swoich zasobów,
  • chcesz uzyskać dostęp do innych stron, aplikacji, kont reklamowych lub po prostu udostępnić takie zasoby innym firmom,
  • zadbać o bezpieczeństwo swojej formy na Facebooku i Instagramie (stopniowo i na bieżąco są wprowadzane nowe narzędzia zabezpieczające).

meta czyli facebook - jak prowadzić konto firmowe?

Jak założyć Menedżera Firmy?

Poniżej, w kilku prostych krokach pokażemy jak skonfigurować konto Menedżera firmy. Business Managera możemy założyć jedynie na swoim prywatnym koncie na Facebooku.

Wykorzystanie prywatnego konta:

  • umożliwia przejrzystość oraz weryfikację, kto wprowadza zmiany na koncie (łatwy kontakt z osobą, która wprowadza jakieś nieoczekiwane działania, jeśli dojdzie do takiej sytuacji),
  • jest zgodne z polityką Facebooka, który nie zezwala na udostępnianie osobistych kont i danych uwierzytelniających osobom trzecim,
  • zapewnia trwałość konta (konta naruszające regulamin portalu, czyli np. posługujące się udostępnioną lub fałszywą tożsamością są aktywnie usuwane przez zespół operacyjny Facebooka stworzony właśnie do tego celu).

 

Wychodząc naprzeciw obawom przedsiębiorców, Facebook podkreśla, że pomimo dodania i przydzielenia uprawnień pracownikom w Menedżerze Firmy, nie będą oni mieli dostępu do osobistych, niepublicznych, informacji na Facebooku (jeśli nie będą naszymi znajomymi na Facebooku).

 

Jeśli posiadamy już prywatne konto, należy wykonać następujące czynności:

 

Krok 1

W celu założenia konta należy uruchomić stronę business.facebook.com/overview, po czym wybrać opcję „Utwórz konto”. Opcja ta jest dostępna po naciśnięciu na niebieski prostokąt znajdujący się po prawej stronie u samej góry ekranu.

 

Krok 2

W tym momencie trzeba podać firmowy adres e-mail oraz swoje imię i nazwisko, aby potwierdzić tożsamość za pomocą danych logowania do Facebooka. Następnie kliknij „Dalej”.

 

Krok 3

Serwis przeprowadzi Cię przez wymagane pola. Tutaj wpisz nazwę firmy oraz wprowadź dane firmy: e-mail, adres strony, informacje o biurze głównym i biurach lokalnych. Ważne jest zaznaczenie, jaki jest temat twojej firmy oraz jej cel. Do wyboru mamy promowanie własnych produktów i usług (firma) oraz świadczenie usług na rzecz innych firm (agencja). Jest to ważne, ponieważ proces dodawania zasobów i przyznawania uprawnień jest odmienny w przypadku firm i agencji.

Kliknij „Wyślij” i gotowe, konto firmowe powstało! Teraz ważne jest to, żeby wykorzystać wszystkie możliwości, jakie daje Menedżer firmy.

Facebook for Business - jak prowadzić konto firmowe, reklamy na FB

Jakie korzyści wynikają z posiadania Facebook Business Managera?

Z pewnością jedną z największych zalet Menadżera firmy jest to, że z jednego miejsca możemy zarządzać wieloma kontami firmowymi. Jeśli do naszego profilu jest przypisana więcej niż jedna firma, to wszystko będzie w sposób jasny i czytelny pokazane na ekranie startowym programu. W lewym górnym rogu znajdują się opcje, które można wybrać, zanim wybierze się profile stron. Więcej szczegółowych informacji uzyskamy, wybierając daną firmę. Wtedy po lewej stronie ekranu pokazuje się równie prosta lista dostępnych opcji. Dostępny na koncie panel Menedżera firmy został podzielony na różne bloki, w ramach których wchodzą: UżytkownicyKontaŹródła danychBezpieczeństwo marki, RejestracjeIntegracjeMetody płatnościCentrum zabezpieczeńWnioskiPowiadomieniaInformacje o firmiePrzewodnik po konfiguracji. Przyjrzyjmy się wybranym panelom.

 

Użytkownicy

W Business Managerze, w zakładce Użytkownicy znajdują się trzy podkategorie: OsobyPartnerzy i Użytkownicy systemowi.

 

Osoby

Osoby są użytkownikami posiadającymi różne dostępy. Dla przykładu może to być partner do udostępnienia zasobów (to my pozwalamy komuś innemu na prowadzenie prac na naszych zasobach, by pomógł nam w zarządzaniu stronami bądź reklamami), lub partner proszony o dostęp do zasobów (kiedy to my chcemy pracować w imieniu jakiejś firmy i prosimy o dostęp administratora). Dana osoba ma przypisane różne dostępy do zasobów, w zależności od tego, jakie ma świadczyć usługi. Może mieć otwarte uprawnienia do kont reklamowych, a brak uprawnień do stron, pikseli i katalogów. To od nas zależy jakie zasoby i komu zostaną udostępnione.

 

Partnerzy

Partnerzy są firmami, które dostały dostęp partnera do Menedżera konta. Uzyskuje się tutaj pozwolenie na dostęp do poszczególnych zasobów tak, by mogły być wykorzystane przez innego użytkownika i ich pracowników.

 

Użytkownicy systemowi

Jak określił Facebook, Użytkownicy systemowi Menedżera firmy: „reprezentują serwery lub oprogramowanie wykonujące wywołania API zasobów posiadanych lub zarządzanych przez konto w Menedżerze firmy”. Portal przewidział dwa typy użytkowników systemu: Administracyjny użytkownik systemu (może tworzyć użytkowników systemowych, dodawać konta itd.) oraz Zwykły użytkownik systemu (ma dostęp tylko tam, gdzie zostały nadane uprawnienia).

 

Konta

W Menedżerze firmy, w kategorii „Konta” mamy dostępne następujące funkcje: StronyKonta reklamoweGrupy zasobów firmowychAplikacje, Konta na Instagramie i Konta na WhatsApp.

Wśród najważniejszych warto zwrócić uwagę na następujące:

 

Strony

Zakładka „Strony” pozwala na łatwą orientację, do jakich kont ma się dostęp. Strony mają za zadanie pomóc w szybkim odpowiedzeniu na komentarze i wiadomości. Co warte podkreślenia odpisując na wiadomości, wyświetlają się nam dodatkowe informacje o osobie, która się z nami kontaktuję (historia konwersacji, miasto, w którym się znajduje). W tym miejscu znajdują się również powiadomienia pozwalające na śledzenie interakcji ze stroną, czyli jakie aktywności zostały odnotowane na stronie. Tutaj można również ustawić, kto widzi strony i posty firmy oraz wyświetlać i edytować listę administratorów. Zarządzanie to może odbywać się na komputerze, jak również na urządzeniu mobilnym przy użyciu aplikacji Menedżer stron.

 

Konta reklamowe

Facebook for business został stworzony po to, aby uprościć działania marketingowe. Zakładka pozwala na dodanie konta reklamowego (pełna kontrola nad kampaniami i opłatami). Po dodaniu konto reklamowe przenosi się automatycznie do Menadżera firmy. Można również poprosić o dostęp do wcześniej już założonego konta reklamowego, jeśli działa się w imieniu innej firmy. W tej opcji możliwy jest dostęp pracownika np. agencji reklamowej bez przenoszenia na niego własności konta. Klikniecie przycisku „Utwórz konto reklamowe” za pomocą szybkiej konfiguracji otworzy nowe konto.

 

Korzyści konta reklamowego:

  • uproszczony regulamin,
  • prosta konfiguracja konta reklamowego,
  • dostęp do funkcji zarządzania grupami odbiorców, jakimi posługuje się firma,
  • większa czytelność reklam (po zamieszczeniu reklamy w imieniu firmy będzie się wyświetlała nazwa firmy, a nie instytucja czy osoba, która ją umieściła),
  • przejrzysty sposób opłacania,
  • łatwe uzupełnienie danych do faktury oraz proste pobieranie dokumentów z zakładki.

 

Źródła danych

Źródła danych powstały po to, aby łatwo śledzić ruchy użytkowników. Poniżej przedstawiamy najważniejsze możliwości, jakie daje ten katalog.

 

Piksel Meta

Piksele to narzędzie, które umożliwia gromadzenie danych ważnych dla każdego reklamodawcy. W tym miejscu częściowy dostęp pozwala na przeglądanie i analizowanie wyników piksela w narzędziu Facebook Analytics. Tutaj również można utworzyć reklamy nastawione na to, by ich oglądalność była jak największa (aby zapewnić wyższy wskaźnik konwersji). Pełna kontrola do pikseli pozwala modyfikować zdarzenie piksela, tworzyć je, wyświetlać i edytować.

 

Katalogi

Zakładka ta jest bardzo pomocna w prowadzeniu działań przygotowanych pod działalność sklepów internetowych. W tym miejscu również przyznawane są dostępy do osób, które mogą korzystać z poszczególnych katalogów.

 

Niestandardowe konwersje

Jak sama nazwa wskazuje mamy do czynienia z miejscem do zarządzania utworzonymi konwencjami niestandardowymi. Również tutaj można dodawać dostępy dla wybranych osób.

 

Metody płatności

Z lewej strony ekranu możemy wybrać z dostępnych opcji również zakładkę „Metody płatności”. W tym miejscu tylko dwie osoby z wcześniej przypisanych ról mogą podejmować jakiekolwiek działania (administrator oraz redaktor finansowy). Zakładka pozwala skutecznie zarządzać wszystkimi kwestiami rozliczeniowymi.

 

Bezpieczeństwo marki

Bezpieczeństwo to podstawa i Facebook również zdaję sobie z tego sprawę. Menedżer firmy wymusza w tym miejscu weryfikowanie domen. Daną stronę internetową można zweryfikować w prosty sposób. Należy wkleić metatag przeznaczony dla konkretnej strony. Znajduje się on w sekcji naszej strony www. Weryfikacja w zależności od sytuacji może potrwać nawet do 48 godzin.

 

Proponowane formy zabezpieczenia

Bezpieczeństwo marki zapewnia również uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Podobnie jak w innych przypadkach działalności na Facebooku również zarządzanie firmą wymaga jak najlepszego zabezpieczenia. Facebook sugeruję dodanie kolejnego administratora, aby w razie utraty dostępu do konta jednego administratora konto było dostępne za pośrednictwem innych osób.

 

Co oznaczają poszczególne role w Menedżerze firmy?

Administrator firmy to rola, która pozwala na dodawanie i usuwanie firmy oraz modyfikacje związane z listą pracowników. Kontroluje wszystkie zadania Menedżera Firmy.

Pracownik firmy to rola, która pozwala na wyświetlanie informacji w ustawieniach firmy. Nie ma uprawnień do prowadzenia żadnych zmian, ale może otrzymywać zadania od administratorów firmy.

Analityk finansowy to rola, która umożliwia korzystanie z informacji finansowych firmy (wydatki na koncie, metody płatności, transakcje, faktury).

Redaktor finansowy może edytować informacje finansowe firmy oraz zmieniać dane karty kredytowej.

konto na FB - jak prowadzić, usunąć? Facebook for Business

Ile to wszystko kosztuje?

Warto przypomnieć, że Menadżer firmy pozwala na tworzenie i monitorowanie reklam, jak również zarządzanie zasobami (stronami, kontami reklamowymi). Wprowadzone, przez Facebook narzędzie jest platformą bezpłatną, więc każda firma może sobie pozwolić na korzystanie z tego rozwiązania.

 

Czy opłaca się inwestować czas w zakładanie Menedżera firmy?

Social media z pewnością pomagają w rozwoju firm niezależnie od ich wielkości oraz tradycji na rynku. Z danych Facebooka wynika, że z portalu miesięcznie korzysta około 2,7 mld osób. Sam Facebook służy zazwyczaj do kontaktu się ze znajomymi, rodziną oraz sprawdzeniu różnych informacji. Właśnie w tej grupie znajdują się potencjalni klienci naszych firm, ważne jest tylko to, aby do nich dotrzeć. W tym ma nam pomóc Menadżer Firmy. Jest to panel, który z pewnością pozwoli zaoszczędzić czas przez wzgląd na zarządzanie wieloma kontami w jednym miejscu.

5/5 - (4 votes)

Leave a Reply

Close Menu