Wraz z rozwojem Internetu trudno wyobrazić sobie codzienne życie bez dostępu do globalnej sieci. Oglądamy filmy i seriale na portalach społecznościowych, słuchamy muzyki, korzystamy z różnych urządzeń do pracy w cyfrowym świecie i spędzamy dużo czasu na rozrywce. Ponadto kupowanie online istnieje już od wielu lat i trend ten rośnie z roku na rok. Popularne są również płatności online. Nie ma potrzeby, aby kasjer bankowy przelał pieniądze. Zamiast tego uruchom okno w przeglądarce lub uruchom specjalną aplikację na smartfonie.
E-commerce – co to jest?
Czym jest e-commerce? Termin pochodzi z języka angielskiego i dosłownie oznacza e-commerce, który jest w istocie e-commerce. Termin ten nie zaczął być powszechnie używany do końca XX wieku, kiedy IBM zaczął się rozprzestrzeniać. Obecny termin e-commerce dotyczy większości sklepów internetowych. Dzieje się tak oczywiście dlatego, że jest to centrum branży. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju portali aukcyjnych i serwisów reklamowych, które prowadzą działalność w Internecie. Handel elektroniczny nie jest możliwy bez szerokiej gamy połączeń internetowych. Czym tak naprawdę jest e-commerce? Pokrótce wyjaśnię. Dobrym przykładem platformy e-commerce jest Allegro. Jest to również najpopularniejsze „miejsce” dla dużych transakcji internetowych. Ponadto wszystkie sklepy internetowe nazywane są e-commerce.
Szeroka definicja e-commerce
E-commerce nie jest prostym sklepem internetowym, ale kompletną e-gospodarką. Handel elektroniczny obejmuje wszystkie rodzaje transakcji biznesowych, które są dokonywane za pośrednictwem Internetu. Najpopularniejszą formą e-commerce jest sklep internetowy, ale e-commerce to także inna forma prowadzenia biznesu. E-commerce od wielu lat jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną i przyciąga uwagę wielu osób i firm. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, utrzymując dwucyfrowe tempo wzrostu.
Rozwój handlu elektronicznego prowadzi do rozwoju Internetu, pojawienia się nieznanych wcześniej nowych usług handlu elektronicznego, a także nowych zjawisk, takich jak choroby zakaźne czy zamknięcia. Z drugiej strony rosną oczekiwania wobec zakupów online, które mają na celu kupowanie tańszych, wygodniejszych i szybszych zakupów. Z tych powodów innowacyjne nowe rozwiązania dla e-commerce obejmują frazy i połączone rozwiązania e-commerce, które ułatwiają znalezienie odpowiedniego produktu i przyspieszenie zamówień, usług, produktów i usług.
Świat e-commerce ciągle się zmienia, a nowe narzędzia i funkcje muszą być stale monitorowane pod kątem trendów na tym rynku. Przygotowaliśmy krótki poradnik dotyczący zagadnień e-commerce. Samouczki e-commerce mogą pomóc uporządkować wiedzę na temat e-commerce, wzmocnić podstawy i pokazać przykłady popularnych trendów e-commerce.
Handel internetowy to podstawa – zacznij przygodę z e-commerce
Jeśli jesteś na wczesnym etapie budowy swojego pierwszego sklepu internetowego, z pewnością możesz powiedzieć, że dopiero zaczynasz swoją przygodę z branżą e-commerce. Handel elektroniczny różni się nieco od handlu tradycyjnego. Przede wszystkim firmy internetowe wymagają nieco innego marketingu. Ponadto konkurencja w Internecie jest znacznie bardziej zaciekła, umożliwiając klientom z całej Polski i zagranicy. Jak zacząć sprzedawać online?
Sprzedawać w sieci może każdy
Najpierw poznajmy szeroko rozpowszechniony mit, że tylko tradycyjni handlowcy mogą sprzedawać online. To zupełnie bez sensu. E-commerce jest dla wszystkich, ale nie każdemu w branży się to udaje. Dlaczego? Jak w każdym biznesie, to ważny pomysł! Zastanów się, co chcesz sprzedać i dlaczego. To trochę łatwiejsze, bo osoby, które prowadzą lokalne sklepy i sieci biznesowe, są bardziej doświadczeni i dokładnie wiedzą, co chcą zaoferować swoim klientom online.
Musisz mieć zarejestrowaną działalność
Jeśli nie prowadzisz firmy, ale rozpoczynasz działalność w zakresie e-commerce, musisz założyć firmę. Jest to warunek zgodności z prawem. Czy uważasz, że to skomplikowane? Nie poddawaj się. Rozpoczęcie własnego biznesu nie musi być trudne.
Znajdź swoje miejsce w sieci
To bardzo ważna część i wymaga dużo uwagi. Zanim zaczniesz sprzedawać, musisz znaleźć „miejsce” do działania. Najlepszym rozwiązaniem jest prawdopodobnie uruchomienie sklepu internetowego, ale można też spróbować samemu na takich serwisach jak Allegro czy eBay. A jeszcze lepiej, gdybyś zaczął docierać do swoich klientów przez pośrednika (portal aukcyjny) lub prywatny sklep internetowy! W dalszej części tego artykułu dowiesz się o różnych platformach e-commerce. Wtedy znajdziesz kilka ciekawych programów i narzędzi do prowadzenia biznesu online.
Pamiętaj o logistyce
Przedmioty są wysyłane, zanim dotrą do Ciebie. Musisz zastanowić się, jak będzie wyglądał Twój łańcuch dostaw. Wykorzystanie modeli drop shipping w branży e-commerce to bardzo popularne rozwiązanie. W takim przypadku klient dokonuje zakupów w sklepie i zleca hurtownikowi (lub dystrybutorowi lub producentowi) wysłanie określonego towaru bezpośrednio od nadawcy na adres odbiorcy. Nie przechowujemy produktów. Jeśli nie chcesz obniżać kosztów wysyłki, możesz potrzebować magazynu. Znajdź hurtownika, dystrybutora lub producenta typu, który chcesz sprzedać. Z drugiej strony, jeśli Twoja firma produkuje konkretny produkt, organizacja logistyki jest znacznie łatwiejsza.
Promuj swój biznes
Bez marketingu internetowego Twoja firma i jej klienci nie zostaną rozpoznani. Zastanów się, jak chcesz dotrzeć do odbiorców. Popularne rozwiązania w kategorii marketingu online, w szczególności pozycjonowanie (SEO), reklama w wyszukiwarkach (reklamy Google), realizacja w sieciach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn). Buduj zasięg wykorzystując wszystkie kanały. Jeśli nie masz wiedzy i rozeznania w marketingu internetowym, poszukaj pomocy w doświadczonej agencji.
Popularne platformy e-commerce
Nie jest już tajemnicą, czym jest e-commerce, ale ponieważ nie znasz tej koncepcji, możesz nie mieć doświadczenia z platformami e-commerce. Oczywiście portale aukcyjne są ogólne, ale bardzo ograniczone. Ale sklep internetowy to z pewnością lepsze rozwiązanie. Nie sądzisz, że to dla ciebie? Masz czas, wiedzę i pieniądze? Po drugie, wiem, że nie potrzebuję żadnej wiedzy programistycznej, aby rozpocząć e-commerce.
Możesz również znaleźć wiele darmowego oprogramowania w Internecie, a cena jest bardzo niska. Idealnym rozwiązaniem dla amatorów jest oprogramowanie Software as a Service (SaaS), które pozwala na bardzo szybkie założenie sklepu internetowego bez żadnej wiedzy technicznej. Większość z tych narzędzi jest dostępna za opłatą, ale nie martw się. Standardowe koszty abonamentu dla średniej wielkości e-commerce nie przekraczają 200 zł prawie miesięcznie.
Przykłady platform SaaS dla początkujących: Shoper, SkyShop, SOTE. Zamiast oprogramowania SaaS jest to system open source, narzędzie dające dostęp do kodu źródłowego. Prawie wszystkie są bezpłatne, ale praca i konfiguracja mogą być nieco trudniejsze i bardziej czasochłonne. Warto wspomnieć o WooCommerce i PrestaShop, aby odróżnić kilka łatwych w użyciu platform eCommerce typu open source. Obsługa obu narzędzi jest tak łatwa, że nie sądzę, aby początkujący mieli trudności z założeniem własnego sklepu internetowego.
Dla kogo e-commerce?
Jest o wiele bardziej atrakcyjny, ponieważ umożliwia łatwe wejście na rynek e-commerce i zwiększa zainteresowanie handlowców tym kanałem sprzedaży. Pamiętaj, że możesz od początku rywalizować z gigantami, aby zarządzać swoim e-biznesem. Każdego roku powstają tysiące nowych sklepów internetowych, ale większość nowo powstałych sklepów nie istnieje na rynku od ponad dwóch lat. Ten dynamiczny rozwój nie zależy wyłącznie od światowych trendów i potrzeb technicznych.
Największą siłą napędową w tej branży jest efektywność tego typu sprzedaży. Nawet przy zaciętej konkurencji i niskich stopach zwrotu w sklepach internetowych większość przedsiębiorców może osiągnąć zadowalające wyniki finansowe. Odzież, akcesoria, akcesoria, książki, płyty CD, filmy, multimedia i elektronika to jedne z najlepiej sprzedających się sklepów internetowych. Sprzedaż akcesoriów dla zwierząt, mebli, tapicerki oraz produktów służących zdrowemu stylowi życia dynamicznie rośnie.
Uczestnictwo w sprzedaży internetowej w tych branżach oznacza nie tylko możliwość zarobienia dużych pieniędzy, ale także nasila konkurencję na rynku. Dlatego coraz więcej sprzedawców poszukuje nisz. Zaletą niszowego biznesu e-commerce jest to, że zwykle nie wymaga dużego kapitału, aby rozpocząć, ale jednocześnie może generować większe przychody niż produkty na rynku.
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na naszym blogu https://cwierkaja.pl/wiedza