Skip to main content

Reklama w Internecie

Reklama w internecie to z całą pewnością jeden z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych sposobów zdobywania klientów także dla firm działających lokalnie. W Polsce z Internetu korzysta obecnie już 27,7 milionów użytkowników (dane z raportu Polskie Badania Internetu maj 2020 r.), czyli aż 78% wszystkich Polaków. Zdecydowana większość z nich wykorzystuje sieć by poszukiwać informacji o interesujących ich produktach i usługach. Poznaj formy marketingu online, by skutecznie docierać do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane Twoją ofertą. Zbuduj społeczność skupioną wokół Twojej marki, docieraj z przekazem do osób korzystających z urządzeń mobilnych i realizuj cele sprzedażowe.

Dlaczego warto zdecydować się na reklamę w Internecie?

Działania marketingowe w Internecie wcale nie muszą być drogie. Wręcz przeciwnie, koszt reklamy internetowej jest stosunkowo niski zwłaszcza w porównaniu z kampaniami prowadzonymi za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Skuteczna reklama internetowa może być znacznie tańsza niż ogłoszenia publikowane w lokalnej prasie, wynajem banerów reklamowych czy kampania w radiu lub telewizji. Jednocześnie marketing internetowy pozwala na skalowanie kosztów: możesz zaplanować budżet kampanii tak, by w pełni odpowiadał Twoim potrzebom i możliwościom finansowym.

Kolejna przewaga reklamy w internecie wiąże się z możliwością dotarcia do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane konkretną ofertą. W przypadku tradycyjnych mediów duże nakłady finansowe nie muszą przekładać się wcale na większą skuteczność kampanii. Jeżeli opublikujesz reklamę firmy w gazecie, większość z jej czytelników prawdopodobnie i tak z różnych względów nie będzie zainteresowana skorzystaniem z, przykładowo, usług damskiego salonu fryzjerskiego w Zielonej Górze. To oznacza, że część nakładów wydanych na reklamę zostanie zmarnowana. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marketingu online, który pozwala na bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej i kierowanie przekazu wyłącznie do niej. Reklamy mogą być wyświetlane na przykład wyłącznie kobietom w wieku 18-60 lat mieszkającym w okolicach Zielonej Góry.

Niewątpliwie reklama internetowa pozwala również na znacznie lepszą mierzalność wyników. Wykorzystując zaawansowane narzędzia analityczne możemy łatwo prześledzić, które z podejmowanych działań przekładają się na decyzje zakupowe i w razie potrzeby na bieżąco modyfikować przebieg kampanii.

Reklama w Internecie - Czyli o czym w marketingu ćwierkają ?

Formy reklamy internetowej

1. Pozycjonowanie strony internetowej

Podstawą każdej kampanii reklamowej w Internecie powinna być dopracowana i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek strona internetowa. Co prawda, niektóre z biznesów działających lokalnie są w stanie skutecznie docierać do potencjalnych klientów jedynie za pośrednictwem profili w mediach społecznościowych, jednak na dalszym etapie metę brak własnej witryny może stanowić bardzo poważną barierę w rozwoju.

Pozycjonowanie SEO - skuteczna forma reklamyOczywiście nie wystarczy, że na stronie zamieścimy atrakcyjną ofertę – potencjalni klienci muszą jeszcze mieć możliwość do niej dotrzeć. Z tego powodu tak ważne jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Ten termin oznacza wszelkie działania prowadzone zarówno w obrębie witryny (jak tworzenie zoptymalizowanych treści i dbałość o poprawność kodu programistycznego) jak i poza nią (link building), których celem jest poprawa widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych, w szczególności w Google.

Zwykle klienci nie tracą czasu na przeglądanie stron znajdujących się na dalszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, dlatego też tak ważne jest, by nie dać się wyprzedzić konkurencji. Sklepy internetowe i serwisy ogólnopolskie powinny zdecydować się na pozycjonowanie strony na frazy ogólne, a przedsiębiorcy świadczący swoje usługi stacjonarnie na frazy lokalne, które pozwolą odnaleźć ofertę osobom aktualnie znajdującym się w okolicy.

2. Content marketing czyli marketing treści

Nie ulega wątpliwości, że podstawą każdej strony internetowej są zamieszczane na niej, postrzegane jako atrakcyjne przez odbiorców treści. Już w 1996 roku Bill Gates opublikował esej, w którym opisywał, w jaki sposób treści zamieszczane na stronie wpływają na jej odbiór wśród potencjalnych klientów. Prorokował, że bez względu na zmiany technologiczne, to właśnie content będzie miał kluczowe znaczenie. Ewolucja Internetu dobitnie pokazała, że miał rację. Z tego powodu warto zadbać nie tylko o to, by informacje o ofercie były przedstawione w witrynie w sposób przejrzysty i wyczerpujący. Powinny również zapadać w pamięć, zaciekawiać i intrygować.

Warto również wykorzystać firmową stronę do tego, by świadomie kształtować pozytywny wizerunek marki i wyrobić sobie renomę eksperta w branży. Podstawą kampanii content marketingowej warto uczynić regularnie prowadzony blog lub serię specjalistycznych artykułów, w których dzielisz się swoją wiedzą z odbiorcami. Mogą one również pozytywnie wpływać na proces pozycjonowania.

3. Google Adwords – reklama internetowa w wyszukiwarce Google

Google ads - szybki sposób na reklamę w wyszukiwarceNie chcesz czekać miesiącami aż pozycjonowanie przyniesie efekty? Dobrym rozwiązaniem dla Ciebie mogą być reklamy Google Adwords (Google Ads). System reklamowy Google umożliwia natychmiastowe docieranie do potencjalnych klientów za pomocą płatnych linków wyświetlanych tuż nad organicznymi wynikami wyszukiwania (kampania search). Są one widoczne od razu po wykupieniu usługi i zatwierdzeniu treści przez moderatora. Mogą mieć zarówno formę tekstową, jak i graficzną. Możesz także zdecydować się na reklamy płatne typu „display” – reklamy graficzne wyświetlane użytkownikom na innych stronach internetowych i reklamy na Youtube.

Choć płatne reklamy cechują się dużą skutecznością, to odradzamy skupianie się na nich w dłuższym horyzoncie czasowym przy jednoczesnej rezygnacji z SEO. Najlepiej połączyć obydwie te strategie wykupując reklamy Google Adwords w czasie gdy dopiero budujesz pozycję strony lub gdy chcesz szybko poinformować potencjalnego klienta o trwającej promocji.

Reklama w Internecie - wizytówka google

4. Google Moja Firma – wizytówka Twojej firmy na Google Maps

Zapewne zauważyłeś, że w ostatnich latach wiele osób podejmuje decyzje zakupowe przeglądając informacje na urządzeniach mobilnych, wszędzie tam, gdzie akurat się znajdują. Z tego powodu bardzo ważną rolę odgrywa pozycjonowanie lokalne. Bardzo przydatnym narzędziem dla firm świadczących swoje usługi stacjonarnie może być także Google Moja Firma.

To wirtualna wizytówka Twojej firmy wyświetlana na mapach Google. Warto połączyć pozycjonowanie lokalne ze starannie wypełnioną wizytówką Google Moja Firma. Umieść w niej najważniejsze informacje o firmie takie jak: profil działalności, adres, godziny otwarcia i adres strony internetowej. W ten sposób osoba, która poszukuje za pomocą wyszukiwarki informacji o konkretnym rodzaju usługi nie tylko od razu dowie się o Twojej ofercie, ale i otrzyma precyzyjne wskazówki dojazdu.

5. Reklama w mediach społecznościowych

kampania reklamowa na facebooku - czyli fb adsMedia społecznościowe dają olbrzymie możliwości promocji własnej firmy również przy niedużym budżecie. Serwisy takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok nie służą wyłącznie rozrywce – to bardzo konkurencyjna przestrzeń, gdzie możesz utworzyć profile swojej firmy, nawiązywać kontakty i komunikować się z potencjalnymi klientami, publikować ciekawostki o swojej działalności i zachęcać do interakcji. Możesz stworzyć społeczność skupioną wokół twojej marki na przykład organizując konkursy z drobnymi nagrodami czy stymulując angażujące dyskusje.

Możesz także zdecydować się na wykupienie płatnej reklamy w mediach społecznościowych. To działanie także może być bardzo skuteczne, gdyż wyżej wymienione platformy umożliwiają precyzyjne docieranie do wybranej grupy docelowej. Możesz precyzyjnie docierać do osób mieszkających w określonej lokalizacji, w określonym przedziale wiekowym i o konkretnych zainteresowaniach. Warto także dobrze przemyśleć wybór platformy, na której chcemy skupić swoje działania. Uniwersalny jest Facebook, w niektórych przypadkach warto jednak pomyśleć o dotarciu do pewnej niszy: w przypadku gdy chcemy zainteresować profesjonalistów najlepszy będzie LinkedIn, a jeżeli mamy ofertę dla młodszych nastolatków – TikTok.

6. E-mail marketing

Kolejną bardzo skuteczną formą reklamy internetowej może być e-mail marketing, czyli docieranie do potencjalnych klientów za pośrednictwem wiadomości w ich skrzynkach pocztowych. Zbierz bazę adresów e-mail od swoich klientów – możesz to zrobić na przykład oferując w zamian drobne korzyści, takie jak zniżki czy gratisy przy zakupach za zapisanie się do newslettera. Dysponując adresami e-mail możesz zadbać o podtrzymywanie kontaktu z osobami, które już wcześniej miały styczność z Twoją ofertą. Pamiętaj jednak o tym, by nie rozsyłać nachalnego spamu – takie działania są przeciwskuteczne, a internauci już dawno się na nie uodpornili. Zamiast tego włóż wysiłek w przygotowanie dopracowanych newsletterów, które będą przedstawiały interesujące z punktu widzenia informacje (na przykład powiadomienia o promocjach i ciekawostki z życia firmy zawierające użyteczną wiedzę). Dobrym pomysłem będą personalizowane e-maile.

influencer - czyli sposób na reklamę w internecie

7. Influencer marketing

Promuj swoje produkty i usługi dzięki zaangażowaniu z influencerami – osobami, które dzięki swojej pozycji i zasięgów w Internecie mogą wpłynąć na podejmowane decyzje zakupowe. Dzięki współpracy z influencerem możesz przekonać do swojej oferty nowe grupy odbiorców i skutecznie zwiększyć sprzedaż. Bardzo ważny jest jednak odpowiedni dobór osób, z którymi współpracujesz – ich wizerunek powinien być spójny z wartościami firmy, a jednocześnie muszą faktycznie stwarzać możliwości dotarcia do szerokich grup odbiorców.

Zachęcamy do tego, by z powyższych sposobów korzystać kompleksowo – to przełoży się na największą skuteczność reklamy w Internecie. Wiele z tych działań możesz oczywiście spróbować przeprowadzić samodzielnie, często jednak znacznie lepszym rozwiązaniem będzie powierzenie ich renomowanej agencji marketingowej, takiej jak https://cwierkaja.pl/. Doświadczeni specjaliści dzięki specjalistycznej, technicznej i marketingowej wiedzy pomogą Ci efektywniej wykorzystać założony budżet i maksymalnie zwiększyć sprzedaż.

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu