Czym jest Shoplo oraz jakie są jego wady i zalety?
Sklepy internetowe
Obecnie nie żyjemy w dobie Internetu. To z niego czerpiemy większość informacji na różnego typu tematy. Za jego pośrednictwem kontaktujemy się oraz komunikujemy się z innymi osobami, a nawet budujemy relacje. To w nim dokonujemy wielu transakcji handlowych. Ten ogólnoświatowy system połączeń pomiędzy komputerami i urządzeniami mobilnymi daje ogromne możliwości. Dziś aż trudno wyobrazić sobie świat bez Internetu. Nic więc dziwnego, że wiele stref życia przeniosło się właśnie do sieci. Stron internetowych nieustannie przybywa. W celu ułatwienia internautą poszukiwać powstały wyszukiwarki dopasowujące wpisywane hasła do preferencji konkretnej osoby.
Dana wyszukiwarka na podstawie informacji o użytkowniku i wcześniejszych preferencji dopasowuje kolejne wyszukiwania. Dzięki temu dany użytkownik jest w stanie w krótkim czasie odnaleźć to czego szuka. Wraz z rozwojem Internetu rozwinął się e-commerce. Jest to nic innego jak handel odbywający się za pośrednictwem Internetu. E-handel niesie z sobą wiele pozytywów między innymi: szeroki asortyment, możliwość porównywania ofert wielu sprzedawców, zakupy bez wychodzenia z domu, brak ograniczeń czasowych wynikających z godzin otwarcia jak to jest w przypadku sklepów stacjonarnych, brak ograniczeń odnoszących się do lokalizacji. Zalet e-commerce jest wiele. Jedną z najczęściej spotykanych form handlu internetowego są sklepu internetowe. Każdy sklep internetowy aby funkcjonować potrzebuje odpowiedniego oprogramowania. Do bardzo popularnych form e-handlu zaliczają się między innymi: sklepy internetowe, portale aukcyjne, a także serwisy ogłoszeniowe.
Platformy e-commerce
Obecnie aby prowadzić własny sklep internetowy nie jest wymagana znajomość i umiejętność tworzenia stron internetowych.
Dawniej założenie własnej strony internetowej albo sklepu internetowego wiązało się z posiadaniem wiedzy na temat programowania bądź korzystania z usług firm specjalizujących się w tym. W celu ułatwienia tego procesu oraz stworzenia nowych możliwości dla przedsiębiorców powstały platformy e-commerce. Obecnie z platform korzystają liczne przedsiębiorstwa oraz różnego typu instytucje korzystają. Największą w Polsce platformą e-commerce jest Allegro.
Jak to wygląda w praktyce?
Platforma internetowa zajmująca się handlem umożliwia konsumentom oraz przedsiębiorcom zawieranie umów w trybie online. Są to umowy sprzedażowe i zawiera się je na stronie internetowej danego sprzedawcy. Platformy handlowe jednoczą w jednym miejscu wielu sprzedawców co stanowi duże ułatwienie zarówno dla przedsiębiorców, jak i potencjalnych klientów. Platformy tego typu nazywane są marketplace, czyli internetowym targowiskiem. Co więcej marketplace umożliwiają tworzenie własnej strony internetowej. Do jednej z takich platform zalicza się Shoplo.
Czym jest Shoplo?
Shoplo jest jedną z platform e-commerce, dzięki której nie potrzebna jest wiedza o programowaniu do stworzenia swojego e-sklepu. Cały proces tworzenia strony opiera się na odpowiednio skonfigurowanym kreatorze. Za pomocą dosłownie kilku kliknięć można otworzyć stronę. Jest to bardzo sprytne, intuicyjne i przede wszystkim szybkie rozwiązanie dla wielu początkujących e-przedsiębiorców. W praktyce za wykupienie jednego z pakietów w Shoplo dany przedsiębiorca zyskuje sposobność do wielu opcji tworzenia stron WWW. Oczywiście jeśli ktoś nie jest do końca przekonany czy takie rozwiązanie spełni swoje zadanie i przyniesie określone efekty Shoplo daje możliwość skorzystania z całkowicie darmowego okresu próbnego. Dzięki temu każdy może zahaczyć jak to dokładnie wygląda w praktyce i dopiero po upłynięciu okresu próbnego zdecydować, czy dana forma oferowana przez Shoplo spełnia jego indywidualne potrzeby i wymagania.
Tworzenie sklepu z Shoplo
Jeśli decydujemy się na usługi Shoplo nasz sklep jest konfigurowany zgodnie z modelem SaaS. Jest to rozwiązanie cieszące się ogromną popularnością i korzysta z niego wiele platform e-commerce. Polega to na tym, że otwierając własny sklep na Shoplo dany przedsiębiorca zgadza się na opłacanie abonamentu, który po opłaceniu umożliwia mu skonfigurowanie własnej witryny internetowej. Witryna ta za pośrednictwem Shoplo umożliwia handlowcowi sprzedaż swoich usług oraz produktów. Każdy przedsiębiorca na starcie ma możliwość wyboru odpowiedniego do swoich potrzeb pakietu. Każda z oferowanych opcji przez Shoplo jest inna i daje inne możliwości. Sam podstawowy pakiet pozwala umożliwia sprzedaż 20 produktów na stworzonej stronie. Może wydawać się, że jest to bardzo mało ale na początek jest to doskonałe rozwiązanie. Co więcej z czasem można zmienić pakiet na bardziej zaawansowany i dający szersze możliwości sprzedażowe. Natomiast jeśli dany sprzedawca posiada niewielki asortyment nawet pakiet podstawowy może okazać się zupełnie wystarczający. Bardziej rozbudowane pakiety umożliwiają sprzedaż nawet tysięcy produktów za pośrednictwem Shoplo. Oczywiście cena danego pakietu jest inna w zależności od możliwości jakie oferuje.
Czy tworzenie strony na Shoplo jest skomplikowane?
Cały proces tworzenia, jak i późniejszy etap gdy prowadzimy własną stronę www jest wyjątkowo prosty. Nowoczesny kreator na Shoplo jest bardzo funkcjonalny i wysoce intuicyjny. Kreator powstał w głównej mierze z myślą o osobach nieposiadających doświadczenia w kreowaniu witryn. Korzystanie z narzędzia do tworzenia sklepu jest przyjemne i mało skomplikowane. Kreator posiada szeroki wybór gotowych szablonów. dzięki temu można skorzystać z gotowych elementów stylistycznych, a nawet je edytować i bardziej dopasować do swoich wymagań. W kreatorze istniej bardzo duża możliwość wyboru odnośnie czcionek, przycisków i barw, które można zastosować na swojej stronie.
Shoplo, a inne platformy
Shoplo w odniesieniu i porównaniu do innych tego typu platform sklepowych wybada dobrze. Platforma cieszy się dość dobrymi opiniami. Jest to związane z dobrą obsługą oraz szeroką możliwością konfiguracją kreatora. Co więcej jest to wyjątkowo prosty i wygodny sposób stworzenia swojej własnej witryny internetowej.
Jakie są wady i zalety Shoplo?
Jak wiadomo każdy tego typu system ma swoje wady jak i zalety. Przed zdecydowaniem się na korzystanie z platformy warto jest się z nimi zapoznać i przeanalizować. Dzięki temu dany przedsiębiorca zyska pełen obraz platformy Shoplo. wady i zalety dotyczą nie tylko platformy Shoplo. Wad nie da się uniknąć. Żadna z platform nie oferuje idealnego rozwiązania.
Zalety platformy sklepowej Shoplo:
- Rozsądna cena za abonament: Cena danego pakietu jest dopasowana do możliwości z jakich można korzystać i nie jest wygórowana.
- Kreator: Nie wątpliwie to jedną z ważniejszych zalet platformy Shoplo jest kreator. Umożliwia on wyjątkowo łatwy sposób tworzenia sklepu.
- Okres próbny: Możliwość skorzystania z darmowego dostępu do usług platformy przez piętnaście dni na próbę.
- W każdym wykupionym abonamencie jest hosting, domena, a także support.
- szeroka gama gotowych szablonów w kreatorze.
- Wiele wersji językowych.
- Duża ilość darmowych dodatków do zainstalowania.
- Rozbudowane raporty sprzedażowe.
- integracje logistyczne oraz integracje płatności.
Wady platformy sklepowej Shoplo:
- Oprogramowanie SaaS: Niestety oprogramowanie to daje ograniczone możliwości rozwojowe.
- Niewygodna obsługa sklepu: W przypadku gdy dany przedsiębiorca posiada duży e-commerce obsługa swojego sklepu może stać się nieco dla niego niewygodna i mało czytelna.
- SEO: Niestety platforma Shoplo średnio dopasowuje się do wytycznych zasad SEO.
- Wielu opcji nie można wdrożyć nawet z pomocą programisty: Dzieje się tak ponieważ nawet po utworzeniu sklepu na platformie, Shoplo nie udostępnia kodu, który można edytować.
- Ograniczona funkcjonalność, a także brak możliwości rozbudowania strony.
Ile kosztuje korzystanie z usług i zalet Shoplo?
Aby móc korzystając z platformy Shoplo, należy wybrać i opłacić abonament. Są to koszty wysokości od od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w zależności od możliwości jakie daje dany abonament. Koszty wynikające prowadzenia e-commerce wcale nie są wyjątkowo duże. Pakiety abonamentowe są dostępne w przedziale cenowym od 50 zł do 300zł. Co więcej wraz z dostępem do oprogramowania e-commerce, sprzedawca otrzymuje stałą pomoc techniczną.