SEO (Search engine optimization) to proces budowania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Polega na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek (np. algorytm Google) oraz budowaniu tzw. autorytetu.
SEO jest również znane jako optymalizacja i pozycjonowanie. Jest to interdyscyplinarna dziedzina zajmująca się zagadnieniami z pogranicza IT (front-end web development, back-end) i marketingu (PR, web authoring). Skuteczne praktyki SEO obejmują analitykę internetową i tak zwaną naukę o danych.
Czym jest SEO?
SEO (Search engine optimization) to interaktywne Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek dosłownie oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces poprawy widoczności organicznych wyników wyszukiwania (co oznacza, że nie otrzymujesz zapłaty w modelu pay-per-click, takim jak w Google Ads).
Wiele osób utożsamia SEO z optymalizacją strony internetowej (tj. Praca z Twoją witryną), ale SEO to znacznie więcej. Poprawiamy techniczne aspekty strony internetowej, kształtujemy naszą architekturę informacji, rozszerzamy nasze treści i uzyskujemy rankingowe linki z innych obszarów sieci. Cóż, media społecznościowe mają bardzo mały wpływ na pozycjonowanie strony. Google nie istnieje (pozostały tylko Google My Business Cards, Mapy Google obsługują lokalne pozycjonowanie i mogą mieć wpływ na problemy z obrazami ze względu na dostępne recenzje). Właściwie nie znam przykładu skutecznego wdrożenia strony internetowej z wykorzystaniem obecności mediów społecznościowych.
Jakość SEO widać w wynikach wyszukiwania
Globalnie SEO (Search engine optimization) jest rozumiane jako proces związany z budowaniem widoczności i pozyskiwaniem ruchu z organicznych wyników wyszukiwania (SERP lub stron wyników wyszukiwania). Pozycjonowanie wpływa nie tylko na optymalizację budowy strony, ale także na wszystkie czynniki poprawiające ranking i widoczność. To powoduje wiele zamieszania. Pozycjonowanie w Polsce przyznaje, że wyszukiwarka precyzyjnie optymalizuje Twoją stronę z punktu widzenia wyszukiwarki Google.
Z drugiej strony, uzyskanie linków wyszukiwania i zdobycie zaufania wyszukiwarek w witrynie to często tylko wyszukiwanie w witrynie. Podobna sytuacja dotyczy terminologii SEO i SEM. Są one uważane za odrębne działania w bezpłatnych wynikach (SEO) i płatnych wynikach (SEM) lub szerzej w reklamach internetowych (Google Ads jest poszukiwany przez ekspertów SEM do obsługi reklam w YouTube i sieci reklamowej Google). z drugiej strony SEM (Search Engine Marketing – Marketing w wyszukiwarkach) to zestaw działań marketingowych obejmujących ruch organiczny i reklamę.
SEO to nie tylko optymalizacja kodu
Dlatego ograniczenie go do optymalizacji kodu SEO (która w niektórych przypadkach obejmuje metadane i tytuły) jest prawdziwym błędem. Czasami istnieje pojęcie optymalizacji witryny SEO, które ujawnia, że optymalizacja jest tylko częścią większej całości. Ważną częścią SEO jest również budowanie linków, czyli proces pozyskiwania linków do pozycji w rankingu. Jednak do określenia wszystkich tych zjawisk polska nomenklatura posługuje się szeroko pojętymi pojęciami optymalizacji i lokalizacji.
W rzeczywistości istnieje wiele czynników pozycjonowania. Wydaje się, że nikt tego nie napisał, ale jest napisane ponad 200. Jak działa algorytm Google, nie jest jeszcze dokładnie znane, więc byłoby to trudne. Przy prowadzeniu działań SEO opieramy się na wytycznych Google, naszym własnym doświadczeniu oraz badaniach i analizach działań naszych konkurentów.
SEO (Search engine optimization) to ciągłe działanie
Często spotykamy się z błędnymi założeniami partnerów i klientów, którzy postrzegają optymalizację jako jednorazowy proces. Teraz niektóre problemy można rozwiązać tylko raz w odpowiedzi na prośbę Google. Na przykład mogą wystąpić problemy z naprawą złych linków wewnętrznych (obsługa ustawień przekierowania 404) w celu poprawy szybkości strony poprzez zastąpienie linków graficznych linkami tekstowymi w menu lub inne czynniki, które wpływają na prawidłowe renderowanie strony.
W praktyce jednak wiele problemów wymaga ciągłej i długotrwałej pracy, biorąc pod uwagę intensywność i szybkość działań konkurencyjnych. Dodatkowo pojawia się problem tworzenia nowych podstron (kategorii, produktów, artykułów), z których każda faktycznie wymaga własnej optymalizacji. Aby skutecznie konkurować w wynikach wyszukiwania, musisz tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem różnych tematów i fraz, aby stworzyć optymalną strukturę witryny i uzyskać linki z potężnych źródeł. Jeśli chodzi o linki SEO, to nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. SEO to wyścig zbrojeń. Charakter tego procesu odzwierciedla się w kategoriach maratonu, a nie SEO. Wygrywają ci, którzy pracują przez długi czas.
Search engine optimalization to ciągły proces
Dostrajanie według intencji to najważniejszy czynnik, który zmienia obecne rozumienie optymalizacji i aktualnego pozycjonowania. Najważniejszym z dotychczasowych podejść do tworzenia i optymalizacji treści był tag tytułowy zawierający główną frazę (słowa kluczowe generujące tekst, zoptymalizowane podstrony). Kolejnym elementem optymalizacji jest również umieszczenie słów kluczowych w innych ważnych miejscach, takich jak ścieżki, napisy Hx, adresy URL i podpisy oraz alternatywne obrazy (jeśli taki jest Twój cel). Podział na kategorie według wyszukiwarki grafiki Google. Teraz musimy wziąć pod uwagę maksymalny dopuszczalny poziom zagęszczenia słów kluczowych (tj. liczbę powtórzeń frazy kluczowej w całym tekście). Działa, ponieważ w ten sposób algorytm decyduje, że jest odpowiedni. Wszystko to ewoluowało z biegiem czasu i chociaż poprzednie podejścia są nadal ważne, w większości przypadków nie są wystarczające.
Zakres tematyczny i środowisko tekstowe (linki wewnętrzne obsługują uprawnienia tematyczne i grupowanie) są ważne od wielu lat. Znaczenie treści musi przekonać Google, że jest użyteczna i wszechstronna. Jest więc napisany według dobrze przygotowanego planu treści. To od dawna pozwalało ludziom nakłaniać Google do korzystania z odpowiednio zaprojektowanych efektów pozycjonowania treści. Jednak z biegiem czasu algorytmy zaczęły lepiej sobie z tym radzić, oceniając, czy dana strona rzeczywiście spełnia intencje użytkownika, gdy określone wyszukiwane hasło zostało wprowadzone do wyszukiwarki. Jeśli ktoś szuka kalkulatora BMI, to tekst napisany do samego zdania, a nie sam tekst, naprawdę daje mu kalkulator. Szukając recenzji kart graficznych, landing page również zawiera taką listę.
Ponieważ Google coraz częściej wykorzystuje uczenie maszynowe do zbierania danych behawioralnych, możliwe jest „odgadnięcie” wielu rzeczy i wywnioskowanie podobnych stron z podobnymi zapytaniami w celu utworzenia wyjątków. W przypadku popularnych słów kluczowych zbieranie danych behawioralnych jest niemal pewne. Dlatego konieczne jest przeanalizowanie dni, które miały miejsce od ostatniej aktualizacji Core Algo, zmian, które Google wprowadził w wynikach (top10-20) oraz rzeczywistego rankingu używanych słów kluczowych.
SEO – ruch to podstawa
Klienci, którzy odwiedzają Twoją witrynę poprzez organiczne wyniki wyszukiwania, generują nieoceniony ruch. Nie jest to element przypadkowy. Osoby, które odwiedziły witrynę w ten sposób, wpisały już swoje hasło w pola wyszukiwarki powiązanej z witryną. Oznacza to, że potencjalni klienci są naprawdę zainteresowani niektórymi elementami Twojego produktu. Inwestowanie w pozycjonowanie witryny zwiększa szanse na znalezienie najkrótszej drogi do Twojej witryny z organicznych wyników wyszukiwania. Poradnik SEO (Search engine optimization) to zbiór informacji o tym, czym jest SEO, kiedy wdrożenie różni się od optymalizacji i jak te dwa procesy zapewniają największe korzyści. Z nami poznasz absolutne podstawy SEO.
Search engine optimization seo w sieci
W sieci można znaleźć wiele niespójnych informacji na temat tego, czy optymalizacja witryny i umiejscowienie witryny to ta sama koncepcja, czy też oznaczają różne rzeczy. Pozycjonowanie rozumiane jest tylko jako proces pozyskiwania linków, ale pozycjonowanie i optymalizacja uwzględniają jedynie poprawę stanu strony (optymalizację różnych czynników wpływających na widoczność w sieci). Jeden Niektórzy uważają, że pozycjonowanie i optymalizacja powinny być traktowane oddzielnie. Zaloguj się do serwisu. Pozycjonowanie jest zbiorem tych działań i jest docelowo skuteczniejsze w organicznych wynikach wyszukiwania Twojej witryny. Trudno sobie wyobrazić uzyskiwanie takich pozycji z witryn, które nie spełniają wytycznych określonych przez wyszukiwarkę Google. Dlatego optymalizacja witryny zgodnie z wytycznymi Google powinna być integralną częścią Twojej strategii pozycjonowania.
Seo nierozerwalnie związane z google
Prawie wszyscy internauci w Polsce korzystają z wyszukiwarki Google. Szacuje się, że w prawie 95% przypadków to narzędzie jest używane. Czy taki wynik nie jest imponujący? Liczby mówią same za siebie. Wyszukiwarka Google jest w Polsce bardzo popularna. Dzięki dostosowaniu witryny do wymagań algorytmu wyszukiwania Google cały ruch związany z określonym wyszukiwanym hasłem (słowem kluczowym) może dotrzeć do sieci. Dlatego SEO powinno być stricte związane z google – wszystko powinno być dopasowane do tego, jak googlebot czyta naszą stronę. SEO (Search engine optimization) to jednak nie tylko słowa kluczowa. To również budowa strony, adres url, tagi i szereg innych ważnych kwestii.
Żeby zrozumieć SEO, trzeba zrozumieć google
Wyszukiwarki internetowe są używane przez osoby, które chcą przeszukiwać strony internetowe pod kątem określonych tematów (sprzęt rowerowy, podróże międzynarodowe, usługi informacyjne itp.). Wyszukiwarka Google to rodzaj pomostu między użytkownikami a witrynami. Wpisz konkretną frazę w polu wyszukiwania, a zobaczysz listę wyników zawierającą adres witryny. Zawiera zarówno bezpłatne (organiczne, organiczne) jak i płatne (reklamowe) wyniki wyszukiwania.
Z punktu widzenia użytkownika nie ma znaczenia, czy strona jest dostępna po kliknięciu w link z wyniku organicznego czy płatnego. Jednak punkt widzenia przedsiębiorcy jest zupełnie inny. Pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania są bezpłatne. Będziesz jednak musiał zapłacić za każdego użytkownika, który odwiedza Twoją witrynę za pośrednictwem linku kampanii reklamowej.
Znajdź się wysoko w wynikach wyszukiwania
Istnieje kilka sposobów na zwiększenie widoczności swojej witryny. Marketing internetowy jest w tym przypadku bardzo ważny. Możesz skorzystać z możliwości oferowanych przez SEM, aby przyciągnąć więcej użytkowników do Twojej witryny. Marketing internetowy jest bardzo przydatny w przypadku stron internetowych o różnych osobowościach. Przynosi to wymierne korzyści stronom biznesowym, sklepom internetowym i blogom. Nie ma znaczenia, czy kierujesz reklamy do lokalnych klientów, czy próbujesz dotrzeć do odbiorców w całym kraju. Wdrażając szeroką strategię SEM, możesz skutecznie zwiększyć ruch na stronie.
Tworząc plan działania, uwzględnij elementy marketingu internetowego, takie jak reklamy SEO (Search engine optimization) i PPC. Dlaczego warto korzystać z tych dwóch ścieżek jednocześnie? SEO to czasochłonny proces. Zanim pojawią się pierwsze efekty, może minąć kilka tygodni lub miesięcy. Ale warto poczekać. Pozycja uzyskana dzięki zastosowaniu wytycznych Google doprowadzi do stabilności pozycji w rankingach wyszukiwania. Następnie dzięki reklamom (Google Ads, Facebook Ads) możesz teraz uzyskać wyniki tutaj. Inwestowanie w płatne linki może poprawić widoczność Twojej witryny, dopóki nie osiągniesz wyższej pozycji w Google.
Zainteresowała Cię tematyka SEO / SEM? Proszę zapoznaj się z moją ofertą.