Skip to main content

Wiele osób spotkało się już kiedyś w określeniami content marketing oraz storytelling. Natomiast duże grono tych osób w dalszym ciągu nie wie, na czym te zjawiska tak dokładnie polegają. Dlatego mając możliwość wytłumaczenia tych określeń, postanowiliśmy w niniejszym artykule przedstawić Państwu kilka kluczowych informacji na ten temat. Zapraszamy!

Content marketing i storytelling

Co należy rozumieć przez określenie content marketing?

Otóż, jeżeli chodzi o kwestię content marketingu to należy powiedzieć przede wszystkim to, iż jest to pojęcie znane oraz w praktyce stosowane już od wielu lat. Bowiem dzięki zastosowaniu takiego działania można nie tylko wybić się w odpowiedni sposób na tle konkurencji, ale również w znaczący sposób powiększyć swoje zyski w firmie. Otóż, trzeba powiedzieć w szczególności to, iż w chwili obecnej znaczna część różnorodnych przedsiębiorstw decyduje się na tworzenie profesjonalnego contentu. Polega on w większości sytuacji przede wszystkim to odpowiednim wzmacnianiu wizerunku profesjonalistów posiadających obszerną wiedzę w danym temacie.

Takie działanie jest bardzo skuteczne w szczególności w odniesieniu do przedsiębiorstw, które zajmują się w swojej firmie produkowaniem między innymi mebli, samochodów, sprzętów medycznych, ale w stosunku do takich przedsiębiorstw, które świadczą swoje usługi przede wszystkim w branży prawniczej, finansowej, ale również gastronomicznej, czy też dietetycznej. Dlatego też można stanowczo stwierdzić, iż każda ta dziedzina przedsiębiorstw posiada swój specyficzny autorytet, ale również posiada swoistą możliwość, jeżeli chodzi o odpowiednie przyciąganie uwagi poprzez rozpowszechnianie ciekawej wiedzy są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.

Aczkolwiek ważne jest, aby pamiętać o tym, iż content marketing powinien być w dużej mierze budowany przede wszystkim na dużej dawce humoru, ale również na rozbawianiu odbiorców, aby w ten sposób móc zdobyć o wiele większe grono potencjalnych klientów dla swojej firm. Duża ilość przedsiębiorstw korzysta z takiego rozwiązania, ponieważ jest to bardzo korzystne, jak również niesie za sobą zadowalające efekty przez długi okres czasu, a przy tym nie wykłada poświęcenia dużych nakładów finansowych do tego celu. Należy również zaznaczyć, iż w chwili obecnej istnieje bardzo dużo swoistych strategii marketingowych, które obierają i realizują różne marki.

Dlatego też trzeba pamiętać o tym, by móc w odpowiedni sposób zdecydować się na sposób przekazywania treści potencjalnym klientom. W związku z tym, przede wszystkim trzeba w odpowiedni sposób określić precyzyjnie grupę odbiorców, do której byśmy chcieli kierować swoje towary, bądź usługi, aczkolwiek w następnej kolejności należy w precyzyjny sposób ustalić przede wszystkim to, w  jakim językiem będzie się z nimi komunikowało, a na końcu planuje konkretne działania, treść i kampanie marketingowe. Wszystkie te aspekty powinny być w indywidualny sposób dopasowane do każdego rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.

Content marketing i storytelling

 Na czym polega storytelling?

Jeżeli chodzi o storytelling to należy powiedzieć przede wszystkim to, iż jest to nic innego, jak swojego rodzaju technika, dzięki której istnieje możliwość tworzenia odpowiedniej  historii, która jest z kolei w precyzyjny sposób powiązana nie tylko z daną marką, ale również i konkretnym produktem oferowanym przez taką markę. W większości przypadków ludzie bardzo lubią interesujące, jak również angażujące anegdoty czy opowieści. I to właśnie z tego powodu na tym bazuje storytelling.

W związku z tym, jeżeli związane są one z konkretną marką, to z całą pewnością będą w stanie w pełni zaciekawić klientów, jak również w odpowiedni sposób spowodują, iż klienci tacy będą chcieli oni poznawać więcej szczegółów. Należy również dodać, iż większa część kluczowych na rynku marek wykorzystuje głównego bohatera, który przeplata się przez wszystkie opowieści.

Aczkolwiek pozostałe przedsiębiorstwa decydują się na przykład na tworzenie ciekawych historii, które będą na temat powstawania marki oraz rozwijania się jej. Oczywiście możliwości takiej realizacji jest bardzo dużo– storytelling może być dzielony na części oraz odcinki i wysyłany mailowo albo też publikowany na blogu. To wszystko dopasowuje się do konkretnej strategii oraz na grupie potencjalnych odbiorców.

Content marketing i storytelling

Jakie aspekty wpływają na to, że storytelling jest skuteczny?

Jeżeli chodzi o kwestię tego, jakie aspekty wpływają na to, że storytelling jest tak bardzo skuteczny to należy powiedzieć przede wszystkim to, że nie jest forma bezpośredniej reklamy, która, jak w większości przypadków można się tego spotkać, namawia do kupna. W tym przypadku wszystko wygląda zupełnie inaczej, bowiem trzeba powiedzieć przede wszystkim to, że storytelling przyciąga w szczególności konkretnych klientów przez wciągające opowieści, ale to nie wszystko, bowiem powoduje również, iż pojawia się sympatia do marki.

W związku z tym pojawia się duże prawdopodobieństwo tego, że dany klient zakupi produkt od firmy, która ją rozbawia i zaciekawia, niż od przedsiębiorstwa, które jest dla niej neutralne. Trzeba również powiedzieć, że przedsiębiorstwo, które charakteryzuje się bardzo interesującą historią, bądź też produktami, są wtedy zapamiętane. Działanie takie przyczynia się do niczego innego, jak do tego, że pozostają w głowie konkretnej osoby. Aczkolwiek w przypadku pojawienia się potrzeby zakupu danych przedmiotów, na myśl przychodzi właśnie ta marka.

Istotnym elementem storytellingu jest przede wszystkim także odpowiedni wpływ na emocje odbiorców treści. Do emocji tych należy zakwalifikować w szczególności takie uczucia jak: wzruszenie, rozbawienie, sentyment, ale przede wszystkim radość. Bowiem należy pamiętać, iż storytelling jest w stanie obudzić  każde uczucie czy emocje. Dlatego też, wywołując różnego rodzaju emocje i historie, które powodują uczucie radości i rozbawienia czy wręcz doprowadzają do łez wzruszenia, zostaną w odpowiedni sposób zapamiętane.

W związku z tym, wszystkie akcje marketingowe, które są w umiejętny sposób przeprowadzane, ale również takie, w których pojawiał się storytelling wprowadziło wiele polskich firm. Dlatego ich rzetelność oraz sama skuteczność sprawiła przede wszystkim to, że znacznie większe grono przedsiębiorstw próbuje korzystać ze storytellingu każdego roku.

Ważne zasady storytellingu

Ważna jest natomiast jedna kluczowa kwestia, a mianowicie taka, by za każdym razem każda opowiadana historia była opisywana w sposób pełni konsekwentna. Ważne jest również to, aby nie zawierała jakichkolwiek elementów, które mogłyby w jakimś stopniu być sobie sprzeczne. Bowiem wszyscy potencjalni klienci takiego przedsiębiorstwa posiadającego sprzeczną historię swojej marki od razu zauważą nieścisłości czy błędy w opowieściach. W związku z tym trzeba pamiętać przede wszystkim o dokładnym zaplanowaniu wszystkich treści, jak również nie można zapominać również o byciu autentycznym.

Innym, ważnym aspektem jest w szczególności to, by poprzez storytelling móc w umiejętny sposób tworzyć relacje. W związku z tym wszystkie opowiadane przez nasze przedsiębiorstwo historie powinny w umiejętny sposób więc zaciekawiać, a także zainteresować klientów. I to właśnie dlatego trzeba je w odpowiedni sposób dopasowywać do grup docelowych, i nie tylko  pod względem językowym, ale również pod względem różnorodnej  konstrukcji opowieści. Dlatego, jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o storytellingu, powinieneś na bieżąco obserwować naszego bloga.

Podsumowanie – kluczowe informacje 

Mamy nadzieję, że informacje przedstawione Państwu powyżej okażą się bardzo pomocne. Trzeba pamiętać, iż działanie, jakim jest storytelling charakteryzuje się przede wszystkim tym, że jest swoistym elementem niczego innego, jak content marketingu. Otóż, należy mieć jednak na uwadze, iż w dalszym ciągu nie wszystkie marki decydują się na to, by wykorzystać potencjał takiego działania. Aczkolwiek, jak wskazują statystyki, działanie to z roku na rok zyskuje znacząco większą popularność. Działanie to powinno się określać w szczególności,  jako opowiadanie historii, które powinny być doskonałe, jak również angażujące.

Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na blogu: https://cwierkaja.pl/wiedza

Oceń post
Paweł Wróblewski

Pasjonat SEO, ADS i marketingu, który zamiast gadać głośno, woli działać skutecznie. Prywatnie były rugbistą, wciąż próbujący trenować sporty walki 😉 – Od lat pasjonat MMA, a na forum Cohones zawsze znajdziecie go komentującego najnowsze wydarzenia w świecie sportów walki. Po studiach informatycznych, gdzie gramatyczne potknięcia nie były mu obce, postanowił że mówi i pisze to, co naprawdę myśli. Nie znosi marketingowego pitu-pitu i czarowania!

Leave a Reply

Close Menu