Skip to main content

Prowadzenie bloga to niemalże niezbędny element każdej strony i sklepu internetowego. Możesz wykazać się wiedzą i nawiązać kontakt z odbiorcami, pisząc posty. Czy Twój blog jest aktywny? Jak zachęcić ludzi do zamawiania?

Blog podkręca sprzedaż?

Tematyczne blogi e-commerce są idealnym uzupełnieniem Twojego sklepu internetowego. Jeśli choć trochę zależy Ci na pozycjonowaniu, na pewno wiesz, jak udostępnione posty mogą wpłynąć na SEO. Na to pytanie trzeba jednak spojrzeć pod nieco innym kątem. Wielu przedsiębiorców decyduje się na sprzedaż za pośrednictwem bloga. Czy to możliwe? Tak oczywiście. Ciekawe treści mogą przyciągnąć uwagę użytkownika i skłonić do zakupu. Musisz tylko wiedzieć, jak przygotować treść, która sprawi, że tekst będzie atrakcyjny. Rozpoczęcie pracy może być trudne, ponieważ potencjalni klienci nawet nie będą wiedzieć, czy blogujesz.

Musisz je o nich poinformować, na przykład za pośrednictwem sieci społecznościowych. Z biegiem czasu zauważysz, że ogólna publiczność stopniowo się zwiększa. Sprzedawać na swoim blogu? Uważaj, aby nie przesadzić. Możesz pokazać odbiorcy zastosowanie produktu oraz przedstawić case study, statystyki, certyfikację lub dokument wideo. Uważaj jednak na powtarzające się zakupy. Proaktywne podejście do potencjalnych klientów tylko rozczarowuje. Konsumenci chcą zrobić duży skok w kierunku pieniędzy i coś „zacisnąć”. Potwierdź to zachowanie, a Twój blog o tematyce e-commerce podziękuje Ci.

Blog tematyczny wspiera sprzedaż

E-commerce to szereg działań

Handel elektroniczny ma wiele aspektów. Użytkownicy są przyciągani do sklepów internetowych nie tylko poprzez produkty i ceny, ale także poprzez regularne wpisy na blogu. W rzeczywistości informacje odgrywają ważną rolę w potrzebach wielu klientów na każdym etapie podróży zakupowej. Prowadzisz bloga na stronie swojego sklepu?

Myślisz, że to strata czasu, a poza tym klienci mają do dyspozycji sklep z różnorodną łatwą nawigacją, wyszukiwarką produktów, dobrze zorganizowanymi i dobrze napisanymi ofertami, a także bezpiecznymi zakupami, na które czekają. Cóż, to jedna z najważniejszych cech sklepu internetowego. Możesz jednak dużo stracić, bo to wszystko nie pozostawia miejsca na Twoje treści. Przede wszystkim blogowanie to darmowe narzędzie promocyjne, które sprawdza się w każdej branży.

Blog tematyczny wspiera sprzedaż

Blog nie musi być klasyczny

Zwłaszcza w dziedzinie e-commerce. Blogi to jeden z najczęściej używanych formatów content marketingu w Polsce. Najczęściej kojarzy się z artykułami, ale jest więcej kreacji treści w postaci blogów. Wpisy na blogu mogą być samouczkami, studiami przypadków, wywiadami, recenzjami, raportami porównawczymi lub testami produktów. Możesz uzupełnić swoje artykuły infografikami, zaprezentować swoje tutoriale jako filmy i oznaczyć swoje recenzje zdjęciami wysokiej jakości.

Przykładami proponowanych blogów są artykuły Allegro, blogi IKEA i tutoriale morele.net. W Allegro czytelnicy mogą przeczytać artykuły eksperckie, listy najlepszych produktów w kategorii (m.in.: suszarka do włosów), testy (słuchawki itp.), porady lekarskie, sugestie dotyczące lokalizacji mebli i miejsc pracy oraz wiele innych przydatnych informacji pogrupowanych tematycznie. Blog IKEA znajduje się w zakładce „Inspiracje” i oferuje pomysły tematyczne, wskazówki i inspiracje.

Jak prowadzić bloga pod kątem e-commerce

Sprzedaż za pośrednictwem bloga wymaga dobrego podejścia dla użytkowników. Zanim zaczniesz przygotowywać swoje treści, musisz dobrze przygotować się psychicznie. Dlaczego? bardzo łatwe Artykuły, które piszesz, powinny dotyczyć interesujących tematów i starać się omówić je jak najwięcej bez pozostawiania niejasności. Nie zakładaj, że Twój blog o tematyce e-commerce jest na sprzedaż. Zapomnij o tym na chwilę. Pisz artykuły przydatne dla użytkowników i unikaj co kilka zdań sarkastycznych haseł typu „zamów produkt”. Sugestie można wymienić na końcu artykułu, ale w większości przypadków nie jest to konieczne.

Przygotuj naprawdę dobry tekst. W ten sposób użytkownik dojdzie do wniosku, że znasz swoje treści i bez pomocy dotrze do Twojej rekomendacji. Regularnie twórz interesujące posty i buduj zaufanie dzięki blogowi o tematyce e-commerce. Tekst nie musi być długi. Musisz dokładnie omówić konkretną kwestię. Jeśli korzystasz z wielu kanałów, wspomnij o nowym artykule w mediach społecznościowych i wyślij wiadomość do swoich subskrybentów za pośrednictwem newslettera. Połącz swoje blogi sprzedażowe i SEO z odpowiednimi frazami kluczowymi w tekście. Aby ułatwić użytkownikom znajdowanie artykułów w wyszukiwarkach, nie spamuj tymi słowami i naturalnie umieszczaj je w swoich treściach. Otóż to!

Blog tematyczny wspiera sprzedaż

Jak tworzyć treści sprzedażowe na bloga?

Ponieważ chcesz sprzedawać na tematycznych blogach e-commerce, Twoje posty będą w pewnym stopniu obejmować oferowane przez Ciebie produkty i usługi. Oprócz treści powinna być ogólnie ciekawa i czytelna, powinna również zawierać konkretne informacje o ofercie. Co robisz?

Skorzystaj z tej listy, aby dać potencjalnym klientom ofertę.

  • Dlaczego warto skorzystać z oferty?
  • Jakie zmiany wprowadzasz w życiu swoich klientów?
  • Czy jest coś innego niż konkursy?
  • Co cię wyróżnia?
  • Jak działają produkty/usługi?
  • Kiedy się spodziewasz i czy jesteś zadowolony z efektów?
  • Jakie były Twoje doświadczenia z korzystaniem z produktu/usługi?
  • Czego potrzebuje klient, aby ta funkcja działała?
  • Co dokładnie otrzymują klienci po dokonaniu zakupu?

Oczywiście nie musisz podawać wszystkich informacji o swojej propozycji na podstawie tych punktów. Możesz wybrać niektóre z nich, aby naprowadzić Cię na właściwy tor. Co ważniejsze, użytkownicy wiedzą, co chcą powiedzieć. Przedstawiona lista może posłużyć jako przewodnik przy tworzeniu promocji sprzedażowej. Rozpoczęcie pracy może być nieco skomplikowane, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z blogowaniem e-commerce.

Początkujący zawsze mają bariery twórcze. Przez długi czas zastanawiali się, jak zacząć, analizować każdą linijkę tekstu, usuwać zdania, tworzyć nowe zdania i ponownie usuwać. Możesz zostać ekspertem w swojej branży, pisząc artykuły o swoich produktach i usługach. Wystarczy umieścić informacje w atrakcyjnym opakowaniu, jednym słowem. Jeśli nie możesz temu zaprzeczyć lub nie masz czasu, zatrudnij kogoś innego do napisania zewnętrznego artykułu, np. copywritera lub agencję marketingową.

Wystarczy, że ułożysz kompletną listę instrukcji, a nasi eksperci ją dla Ciebie przygotują. Następnie zdobądź tekst do rozważenia, aby upewnić się, że wszystko poszło zgodnie z planem. Ale jeśli jesteś cierpliwy i chcesz dowiedzieć się, jak konsekwentnie tworzyć świetne treści sprzedażowe, warto poszukać wartościowych książek na temat content marketingu i copywritingu. Następnie przekazujesz zdobytą wiedzę na własny tematyczny blog e-commerce.

Pamiętaj – inspiruj

Ponieważ czytelnik nie wraca na stronę (i bardzo szybko opuszcza stronę). Każde słowo w sieci ma odbiorcę. Nie mogę napisać „pusty”. Twój post jest użyteczny, inspirujący, zainteresowany i zainteresowany kimś. Skuteczna treść, czyli treść, która musi osiągnąć swoje cele, to treści spersonalizowane. Dowiedz się, do kogo piszesz, co chcą robić Twoi czytelnicy, bądź na bieżąco z wiadomościami branżowymi oraz dowiedz się o rynkach i produktach. Niektórzy czytelnicy bloga odwiedzają witrynę jako pierwsi, a przeciętny czytelnik szuka informacji o produkcie/usłudze w sklepie i podejmuje decyzję zakupową, ale chce potwierdzić (czytaj w publikacji xyz na stronie 47).

Oznacza to, że gdy użytkownik odwiedza Twojego bloga, może znajdować się na różnych etapach procesu realizacji celu sprzedażowego. Kryteria brane pod uwagę podczas dostosowywania treści obejmują geografię, dane demograficzne, finanse, wartości, zainteresowania, styl życia, role społeczne i problemy. Możesz łatwo tworzyć osoby za pomocą narzędzi takich jak HubSpot i Create My Personality with person app. Informacje wyniesione z przykładowego szablonu lidera klienta wykorzystywane są do opracowania motywów i przygotowania treści spełniających oczekiwania odwiedzających stronę sklepu. Niezależnie od tego, czy ta osoba zostanie klientem, czy nie, blogujesz dla swoich użytkowników.

Zwróć uwagę na kilka kluczowych fraz na ten temat. Tekst docenią zarówno roboty Google, jak i czytelnicy. Dlaczego poniżej? Pozycjonują Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, a im jest ona wyższa, tym większe prawdopodobieństwo generowania ruchu na Twoim blogu. Dlatego tekst musi być dostosowany do oczekiwań Google, a przede wszystkim do oczekiwań użytkowników, którzy znajdują odpowiedź na pytanie.

Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na blogu: https://cwierkaja.pl/wiedza

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu