Wiele firm – i wspierające je zespoły marketingowe – szybko wdraża inteligentne rozwiązania technologiczne, aby zwiększyć wydajność operacyjną, jednocześnie poprawiając obsługę klienta. Dzięki tym platformom marketerzy mogą uzyskać bardziej szczegółowe, wszechstronne zrozumienie swoich docelowych odbiorców. Informacje zebrane w ramach tego procesu można następnie wykorzystać do zwiększenia konwersji, jednocześnie odciążając zespoły marketingowe.
Ai marketing, czyli inaczej marketing sztucznej inteligencji wykorzystuje technologie sztucznej inteligencji do podejmowania automatycznych decyzji na podstawie gromadzenia danych, analizy danych i dodatkowych obserwacji odbiorców lub trendów ekonomicznych, które mogą mieć wpływ na działania marketingowe. Sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w działaniach marketingowych, w których liczy się szybkość. Narzędzia AI marketing wykorzystują dane i profile klientów, aby dowiedzieć się, jak najlepiej komunikować się z klientami, a następnie dostarczają im dostosowane komunikaty we właściwym czasie bez interwencji członków zespołu marketingowego, zapewniając maksymalną wydajność. Dla wielu dzisiejszych marketerów sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do wzmacniania zespołów marketingowych lub wykonywania bardziej taktycznych zadań, które wymagają mniej ludzkich niuansów.
Big Data i analityka
Oczywiste jest, że sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w pomaganiu marketerom w kontaktach z konsumentami. Następujące elementy marketingu sztucznej inteligencji składają się na dzisiejsze wiodące rozwiązania, które pomagają wypełnić lukę między ogromnymi ilościami gromadzonych danych klientów a możliwymi do podjęcia kolejnymi krokami, które można zastosować w przyszłych kampaniach.
Pojawienie się mediów cyfrowych spowodowało napływ dużych zbiorów danych, co dało marketerom możliwość zrozumienia ich wysiłków i dokładnego przypisania wartości w różnych kanałach. Doprowadziło to również do nadmiernego nasycenia
Jak dokładnie działa program cashback?
W okresie świątecznym nasz system analizy wykrywa, że modne stały się kombinacje słów „wycieczka last minute”, „tani bilet” i „zarezerwuj hotel”. Wybieramy programy cashback z witryn branży turystycznej. Zamawiamy masową reklamę w wybranych obszarach. Gdy klienci dokonają zakupów, zgromadzone środki pojawią się na Twoim koncie jako „Oczekujące” w sekcji „Sprzedaż” na Twoim koncie. Po potwierdzeniu cashbacku przez Operatora Programu Cashback pieniądze trafiają na konto „Cashback” i są dostępne do wypłaty. Ten film wyjaśnia również, jak działa marketing oparty na sztucznej inteligencji
Z programem cashback wszystko staje się proste
A.I. Marketing Bot tworzy za nas strategię reklamową analizując trendy w sieciach społecznościowych i wyszukiwanych hasłach oraz prognozuje przyszły popyt na podstawie dynamiki wzrostu popularności słów kluczowych. Ponieważ platforma jest połączona z programami cashback z dużej liczby witryn, najczęściej wybierane są programy/produkty odpowiadające trendom regionalnym.
Zespół marketingu zamawia reklamę na temat rosnącej popularności trendów dla danego regionu za pośrednictwem różnych systemów w sieciach społecznościowych i na swoich stronach internetowych. Kiedy klienci przyciągnięci reklamą kupują produkt lub usługę, Operator Programu Cashback powiadamia nas o cashbacku za pośrednictwem API, a na koncie osobistym pojawia się naliczona kwota. Ai marketing daje naprawdęolbrzymie możliwości.
Nie zapomnij aktywować własnego bonu upominkowego
Oprogramowanie pomaga handlowcom zrozumieć każdą rozmowę z potencjalnymi klientami natychmiast, bez płacenia skandalicznych kosztów zamiany mowy na tekst. Otrzymywany na początku bon upominkowy pozwala na poznanie potrzeb klientów i szybkie sprawdzenie, w jaki sposób możemy skutecznie korzystać z bota, który marketingiem zajmie się defacto za nas. Jeżeli spodoba nam się ta forma reklamy i market bot sprosta naszym oczekiwaniom, możemy decydować się na dalsze wpłaty.
Minimalna wypłata jest zależna od tego z jak szerokich usług w praktyce korzystamy, jednak rozwiązanie jakim jest bon podarunkowy jest raczej standardem. Co ważne, kampanie reklamowe powinny być przygotowywane zwykle w oparciu o znany nam teren, w związku z tym na początku możesz testować bota, właśnie dlatego jest przygotowywany bon podarunkowy, a dalsze wypłaty są już uzależnione od Twoich działań. Prowadząc w ten sposób kampanie reklamową w rzeczywistości zyskujesz bardzo wiele.
Co nam daje Ai marketing?
Każda firma powinna dążyć do tego, aby wiedzieć, co robić dalej i robić to dobrze, aby sprostać oczekiwaniom klientów i zwiększyć sprzedaż. Zastosowanie AI w marketingu ułatwia marketerom zrozumienie klientów i uczestniczenie w ich działaniach w oparciu o dane zebrane o ich kontaktach i wcześniejszych zakupach.
Dzięki temu systemowi możesz przewidzieć, co klienci kupią w następnej kolejności oraz ilość sprzedanego produktu. Pomaga zdefiniować, jaki produkt promować i komu promować, aby zwiększyć sprzedaż. Ten sposób tworzenia analiz biznesowych pozwala również uniknąć nadmiernej sprzedaży lub sprzedaży produktów, których nie ma na stanie, poprzez zbilansowanie zapasów.
Sztuczna inteligencja pozwala na lepsze poznanie potrzeb odbiorców.
Sztuczna inteligencja pomaga marketerom lepiej rozumieć klientów i poprawiać ich doświadczenia. Marketing oparty na sztucznej inteligencji umożliwia marketerom tworzenie predykcyjnych analiz klientów i projektowanie podróży klienta w sposób bardziej ukierunkowany i dostosowany do indywidualnych potrzeb, co skutecznie zwiększa zwrot z inwestycji w każdy kontakt z klientem.
Dzięki sztucznej inteligencji marketerzy mogą uzyskać lepszy wgląd w klientów i lepiej wiedzieć, jak ich grupować, a także poprowadzić ich do następnego kroku, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia podczas ich podróży.
Otrzymujesz saldo bonusowe
Dzięki dogłębnej analizie spostrzeżeń klientów i zrozumieniu, czego naprawdę chcą, marketerzy mogą zmaksymalizować zwrot z inwestycji bez marnowania budżetu na wysiłki bez efektów. Mogą również uniknąć rozpamiętywania oszałamiających kampanii, które denerwują klientów. Co więcej, w programie ai marketing otrzymujesz saldo bonusowe, dzięki któremu możesz przetestować więcej działań i działać w sieci jeszcze bardziej skutecznie.
Pełna automatyzacja marketingu
Sztuczna inteligencja sprawia, że automatyzacja marketingu jest bardziej inteligentna. Może współpracować z automatyzacją marketingu, umożliwiając przekładanie danych na decyzje, znaczące interakcje i pozytywny wpływ na wyniki biznesowe.
Wszystko kręci się wokół danych, ale ważniejsze jest szybkie i dokładne przekształcanie danych w spostrzeżenia umożliwiające podjęcie działań. Innymi słowy, szybkość, z jaką zadania marketingowe są wykonywane i wdrażane, jest kluczowym elementem, który marketing AI może wnieść do Twojej firmy. Sztuczna inteligencja może pomóc marketerom w skalowaniu liczby tworzonych przez nich kampanii, określaniu kolejnych najlepszych działań dla klientów, a następnie określaniu, którą kampanię należy im właściwie wysłać.
Sztuczna inteligencja w automatyzacji marketingu e-mailowego to w pewnym sensie dinozaur, którego firmy mogą używać do zwiększania zaangażowania klientów i współczynnika otwierania wiadomości e-mail, jednocześnie oszczędzając. W szczególności sztuczna inteligencja wyprzedza copywritera o jeden krok, optymalizując tematy pod kątem kliknięć i śledząc ich skuteczność.
Sztuczna inteligencja może również generować i optymalizować treści w wielu formatach wiadomości e-mail, które są przyjazne i odpowiednie dla odbiorców. Dodatkowo sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w automatyzacji działań za pośrednictwem mediów społecznościowych; podobnie jak w przypadku marketingu e-mailowego, firmy wykorzystują go do zwiększania zaangażowania klientów i optymalizacji treści. Ai marketing ma naprawdę wiele zastosowań i sprawdza się doskonale w praktycznie każdej kampanii reklamowej.
Czy po otrzymaniu zwrotu pieniędzy należy podjąć kolejne działania?
W praktyce wszystko zależy od Twoich potrzeb i od tego, jaką kampanie reklamową chcesz prowadzić. Problem, z którym często spotykają się zespoły marketingowe, polega na podejmowaniu decyzji, gdzie umieścić reklamy i wiadomości. Zespoły marketingowe mogą tworzyć świadome plany w oparciu o preferencje użytkowników, ale te zespoły nie są wystarczająco elastyczne ani sprawne, aby zmieniać plan w czasie rzeczywistym w oparciu o najnowsze informacje konsumenckie.
Marketingowcy używają sztucznej inteligencji, aby złagodzić to wyzwanie poprzez zautomatyzowane reklamy. Platformy zautomatyzowane wykorzystują systemy uczące się do ustalania stawek za przestrzeń reklamową odpowiednią dla odbiorców, do których chcesz dotrzeć w czasie rzeczywistym. Oferta jest oparta na danych, takich jak zainteresowania, lokalizacja, historia zakupów, zamiary kupującego i inne. Dzięki temu zespoły marketingowe mogą kierować reklamy do właściwych kanałów we właściwym czasie i po konkurencyjnej cenie. Automatyzacja zakupów to przykład tego, jak systemy uczące się mogą zwiększyć elastyczność marketingu, aby sprostać potrzebom i zainteresowaniom klientów.
Jak najlepiej zachęcić odbiorców?
W różnych kanałach różni konsumenci reagują na różne komunikaty – niektórzy mogą rezonować z emocjonalnym urokiem, innym humorem, a inni logiką. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja mogą śledzić, na które wiadomości użytkownicy odpowiedzieli, i stworzyć bardziej kompletny profil użytkownika.
Stamtąd zespoły marketingowe mogą wyświetlać użytkownikom bardziej dostosowane komunikaty w oparciu o ich preferencje. Jeżeli chcesz świadczyć usługi, powinieneś wiedzieć w jaki sposób je sprzedać – jeżeli wierzysz w to co robisz i potrafisz zachęcić innych do skorzystania z Twojej oferty, ai marketing może zdziałać cuda.
Konsumenci chcą personalizacji
Dzisiejsi konsumenci oczekują bardzo szczegółowego poziomu personalizacji. Wiadomości marketingowe powinny być oparte na zainteresowaniach użytkownika, historii zakupów, lokalizacji, przeszłych interakcjach z marką i wielu innych punktach danych. Sztuczna inteligencja pomaga zespołom marketingowym wyjść poza standardowe dane demograficzne, aby poznać preferencje konsumentów na szczegółowym, indywidualnym poziomie.
Pomaga to markom w tworzeniu wyselekcjonowanych doświadczeń w oparciu o wyjątkowe gusta klientów. Na przykład jedna z wiodących platform muzycznych wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia niestandardowych list odtwarzania w oparciu o to, czego klient słuchał w przeszłości, aktualne hity w różnych gatunkach i o jakiej muzyce się mówi. Wykorzystuje te zbiory danych do tworzenia niestandardowych list odtwarzania dla użytkowników oraz do tworzenia list odtwarzania gatunków na podstawie artystów, którzy pojawiają się w rozmowach, artykułach itp.
Wszystko jednak w praktyce zależy od tego, co chcemy promować. Czy sprzedajemy obiecujące produkty, czy też oferujemy noclegi na najwyższym poziomie. Możliwości jest naprawdę wiele, warto więc pamiętać, jak olbrzymie możliwości daje nam ai marketing.
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na naszym blogu https://cwierkaja.pl/wiedza