Skip to main content

Dlaczego pozycjonowanie strony nie działa tak jak powinno?

Jeśli jesteś posiadaczem strony internetowej i inwestujesz w działania związane z SEO, ale mimo to Twoja strona nadal cieszy się znikomym ruchem. Ten artykuł jest stworzony właśnie dla Ciebie! Czasami zdarza się tak, że nawet korzystanie z usług profesjonalnej agencji zajmującej się SEO nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Klientów nie przybywa, a inwestycja się nie zwraca. Wtedy bardzo często właściciele stron zadają sobie jedno kluczowe pytanie, a mianowicie: Jaki jest sens w dalszym ponoszeniu kosztów związanych z pozycjonowaniem strony skoro i tak nie ma efektów?

Warto jest jednak dokładnie przemyśleć i przeanalizować czy oby na pewno dobrym krokiem jest zaprzestanie działań pozycjonujących. Uprzednio dobrze jest się rozeznać w całej sytuacji i określi cóż takiego wpływa na słabe wyniki strony internetowej. Czasami mały z pozoru nieistotny element może okazać się źródłem problemu. Często poprawa kilku prostych elementów może skutkować widocznymi efektami SEO.

Сzemu pozycjonowanie nie działa

 Co może być przyczyną braków efektów działań SEO?

Jak już wcześniej wspomniano problem nie musi być skomplikowany. Głównymi przyczynami nieefektywnego pozycjonowania jest zła lub niedostateczna analiza pozyskiwanych informacji, niewystarczająca wiedza na temat pozycjonowania, niezamierzona ignorancja źródła problemu. Przyczyny te mogą wiązać się z nieoczekiwanymi zaniedbaniami i problemami z SEO.

Przykłady powiązane z brakiem rezultatów pozycjonowania:

  • Nieprawidłowa strategia działań SEO: Aby strategia była skuteczne musi być odpowiednio prowadzona. Jeśli nie przynoś rezultatów oznacza to, że któryś z kluczowych elementów strategii SEO zawodzi. Główną przyczyną może być: nieprofesjonalnie bądź pobieżnie przeprowadzony audyt strony, nieokreślenie lub niepoprawne określenie celów pozycjonowania m. in. pod kątem biblioteki fraz kluczowych, ignorancja pod względem specyfikacji branży oraz ignorowanie przewagi konkurencji.
  • Połowiczne lub częściowe poprawki na serwisie strony: Nieprzemyślane w dostateczny sposób działania na stronie często związane są z ulepszaniem jednych elementów z jednoczesnym ignorowaniem innych. Na przykład ulepszanie treści, a nieświadome pomijanie aspektów technicznych, skrupulatny link building, a także nieczytelna bądź nieprzemyślana architektura danej witryny.
  • Strona nie wykazuje cech responsywnych: W dzisiejszym świecie mobilny Internet to podstawa. Niedostosowanie strony internetowej do działania na urządzeniach mobilnych wywiera istotny wpływ na jej ranking. Ponadto strona jest gorzej odbierana przez użytkowników oraz potencjonalnych przyszłych klientów.
  • 4 Cechy niepoprawnych tekstów: nudne, nieunikalne, skopiowane, zbyt nasycone fazami kluczowymi: Gigant Google zdecydowanie częściej wyróżnia właśnie te treści, które cechują się sensem oraz są wartościowe. Gdy zapomnimy o tym na naszej stronie działania pozycjonujące będą ponosiły poważne konsekwencje. Duplikacja treści nie będących naszą własnością może wiązać się z naruszeniem praw autorskich. Powielani kilkukrotnie tych samych tekstów wewnątrz witryny również jest źle odbierane. Wbrew powszechnemu twierdzeniu, że duplicate content wiąże się z poniesieniem katy od Google. tak nie jest Google nie kara za to, ale wiąże się to z wprowadzeniem algorytmu w błąd, a to nie jest korzystne.
  • Nieprawidłowe linkowanie: Jest to element witryny, na który również warto zwrócić uwagę. Nieodpowiednie profile linków, nienaturalne linkowanie na stronie bądź duża ilość linków z atrybutem nofollow może skutkować obniżeniem efektywności pozycjonowania. Brak zastosowania odpowiednich przekierowań może doprowadzić do technicznej duplikacji treści na stronie. dla algorytmów Google adres www.abcde.pl oraz abcde.pl to dwa zupełnie różne adresy. Jeśli zdecydujemy się na zamieszczanie linkowa bądź przekierowań na naszej stronie należy upewnić się jest to zrobione dobrze. Jeśli wystąpi jakikolwiek błąd w przekierowaniu powoduje on wyświetlenie strony 404, a to w wysokim stopniu zniechęca użytkowników i obniża ranking danego pozycjonowania.
  • Zbyt krótki czas trwania podjętych działań: Efektów działań SEO nie należy spodziewać się bezpośrednio po ich rozpoczęciu. Na wyniki przeważnie trzeba zaczekać zwłaszcza gdy nasza strona jest złożona i rozbudowana. Bardzo często po krótki upływie czasu właściciel strony jest zniechęcony brakiem efektów i zamierza je zaniechać. Jest to istotny błąd gdyż na wyniki czasami wystarczy zwyczajnie zaczekać nieco dłużej niż dwa lub trzy tygodnie.
  • Ograniczenia budżetowe: Jeśli podejmujemy się rozpoczęcia pozycjonowania należy pamiętać aby wcześniej określić na nie budżet. Gdy będzie on nie wystarczający w stosunku do oczekiwań i potrzeb przełoży się to na ograniczone, krótkotrwałe, niepełne bądź wyrywkowe pozycjonowanie. Nie ma opcji aby taka strategia przyniosła konkretne rezultaty.
  • Сzemu pozycjonowanie nie działaPrędkość strony:  Zbyt powolna strona niesie negatywne skutki dla SEO. Google gorzej ocenia strony, które są zwyczajnie powolne. Czas ładowania ma zatem ogromne znaczenie. Szybko funkcjonująca strona jest lepiej odbierana przez użytkowników ponieważ jest bardziej komfortowa w swoim funkcjonowaniu.
  • Brak powiązań z mediami społecznościowymi: Dziś na świecie z mediów społecznościowych korzysta niemal każdy człowiek. Powiązanie strony interne
    towym z platformą taką jak np. Instagram bądź Facebook zwiększa szanse na poprawę ruchu na danej stronie. Jest to również element doceniany jako duża zaleta strony przez Google.
  • Stare sposoby pozycjonowania: To co kiedyś przynosiło rezultaty w strategiach SEO dziś nie koniecznie może to robić. Wręcz przeciwnie może wywierać negatywny wpływ na wyświetlenia strony. Do przestarzałych metod pozycjonowania należą między innymi: parasite hosting, korzystanie z popularnych oraz mało zaawansowanych mieszarek tekstów, hurtowe katalogowanie strony, spamowanie, a także cloacking.
  • Zamieszczanie treści na obrazach: Treść z frazami kluczowymi powinna znajdować się w tekście, a nie na obrazkach bądź zdjęciach.
  • Pomijanie fraz long tail: Są to mniej popularne frazy ale nie należy o nich zapominać. Frazy te dobrze oddają zamiar użytkownika i umożliwiają zyskanie szansy na konwersje.
  • Brak zamieszczonych w treści witryny nagłówków H1: Umieszczanie nagłówków h1 ma duże znaczenia. Dobrze jest również gdy w takim nagłówku jest zawarta fraza kluczowa.
  • Brak optymalizacji obrazów: Ważna dla nas treść obowiązkowo powinna znajdować się w tekście. W przeciwnym razie umieszczenie informacji z zawartymi frazami kluczowymi wyłącznie na obrazie psuje wyniki pozycjonowania witryny. Grafiki, zdjęcia oraz wszelkiego rodzaju infografiki zamieszczone na stronie powinny być taktowane ja element dodatkowym, którego głównym zadaniem jest przeciąganie wzroku klienta. Watro pamiętać iż algorytmy stosowane przez Google nie potrafią przeczytać obrazów. Dlatego zamieszczanie bogatej treści na obrazach zwyczajnie nie ma sensu.
  • Treść niskiej jakości:  Takie teksty mogą popsuć efekty pozycjonowania strony. Thin content obejmuje między innymi: podstrony, które nie zawierają jakiejkolwiek treści, podstrony, które zawierają krótką bądź niezoptymalizowaną treść, podstrony, które zawierają treść bez słów kluczowych albo zawierają frazy niezwiązane ściśle z ofertą strony, podstrony, które są wręcz przesycone słowami kluczowymi bądź zawierają frazy nieodmienione, które często Google może potraktować jako próbę złamania wytycznych dla webmasterów.
  • Stosowanie uciążliwych reklam: Licznie wyskakujące okienka, przesycenie ilości reklam na stronie zniechęca do korzystania z niej. Może to również znacznie ograniczyć czas spędzany przez użytkownika na naszej stronie, którzy ją opuszczą w efekcie zniechęcenia przez natrętnie wyskakujące okienko reklamowe.
  • Błędne zastosowanie tagów w pozycjonowaniu: Meta tagi to małe fragmenty kodu HTML, które mają za zadanie opisywanie zawartości strony. Przeważnie są one skierowane do robotów Google, a użytkownicy zazwyczaj nie zwracają na nie większej uwagi.

Сzemu pozycjonowanie nie działa

Jak stworzyć bądź naprawić pozycjonowanie strony?

Jeśli jesteś na etapie tworzenia własnej strony bądź Twoja strona odnotowuje spadek zainteresowania wśród użytkowników sieci warto popracować nad strategią SEO. Ważnym elementem jest stworzenie unikalnej treści zawierającej frazy kluczowe ale nie występujące w tekście w sposób przesycony. Witryna powinna zawierać nagłówki H1, H2, H3 oraz wypunktowania. Dzięki temu algorytmy wyszukiwarki, a także użytkownicy są w stanie zauważyć najważniejsze informacje. Ciekawa treść przyciągnie użytkowników. Bardzo jest również aktualizowanie starych treści. Strona, na której nie widać działań staje się nudna w odbiorze.

Gdy chcemy samodzielnie poprawić wyniki pozycjonowania ważne jest zapoznanie się jakie błędy są najczęściej przyczyną braku efektów SEO. Ta wiedza pozwoli na unikanie tychże błędów przy dopracowywaniu naszej strony. Natomiast jeśli nasza praca nad pozycjonowaniem strony nie przynosi efektów warto zgłosić się do profesjonalisty od tego tematy. Tutaj jednak trzeba uważać aby trafić na firmę, która autentycznie jest w stanie nam pomóc. Czytanie i analiza opinii na temat danej firmy z pewnością nam to ułatwi.

Można również wykonać prosty test. Jeśli firma jest profesjonalna to i jej pozycjonowanie jest na najwyższym poziomie. Zatem wystarczy wpisać frazę kluczową danej firmy i ją wyszukać. Jeśli strona firmy będzie wysoko na liście stron do otwarcia oznacza to, że posiada należycie przeprowadzoną strategię SEO. Dzięki temu wiemy, że dana firma jest wstanie przygotować dobrą strategię również dla naszej firmy.

Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na blogu: https://cwierkaja.pl/wiedza

Oceń post

Leave a Reply

Close Menu